Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesuisRooos schreef:Ik zal eens een mod pb'en binnenkort, zou inderdaad mooi zijn als dit ergens opgeslagen wordt. Het heeft op mij grote indruk gemaakt daar aan de operatietafel te staan, ik heb liever dat mensen al wakker geschud worden voor ze daar staan en als dat met mijn foto's kan dan mogen ze zoveel mogelijk gebruikt worden.
mamendt schreef:Nu vraag ik mij even af...mijn haf staat een uur per dag op een zeer korte wei wel met hooi, verder krijgt ze eens per maand een kuur van Sand Clear......juist omdat ze op een korte wei staat.
volgens de DA staat ze niet lang genoeg buiten om teveel zand binnen te krijgen..toch vind ik het een eng idee.....Dus dat op stal zetten..geldt dat dan voor dag en nacht of hoe moet ik dat zien?
Jet schreef:mamendt schreef:Nu vraag ik mij even af...mijn haf staat een uur per dag op een zeer korte wei wel met hooi, verder krijgt ze eens per maand een kuur van Sand Clear......juist omdat ze op een korte wei staat.
volgens de DA staat ze niet lang genoeg buiten om teveel zand binnen te krijgen..toch vind ik het een eng idee.....Dus dat op stal zetten..geldt dat dan voor dag en nacht of hoe moet ik dat zien?
Als ze een uur per dag buiten staat zal het zo'n vaart niet lopen, denk ik. Die van mij heeft het in een jaar of 7 opgebouwd, met periodes van meerdere uren per dag op een zandbodem/kleibodem waar niets te eten was ( in de wintertijd). De laatste twee jaren daarvan ook 's zomers nog op een schrale weide, twee maanden een uur of 8, twee maanden dag en nacht en weer twee maanden een uur of 8. In die tijd had ik er nooi aan gedacht dat ze dat kon ontwikkelen en zodoende deed ik er dus ook niets tegen.
Ze heeft overigens daarna nooit meer koliekverschijnselen gehad.
jesuisRooos schreef:mamendt schreef:Nu vraag ik mij even af...mijn haf staat een uur per dag op een zeer korte wei wel met hooi, verder krijgt ze eens per maand een kuur van Sand Clear......juist omdat ze op een korte wei staat.
@Jet: je hoeft niet elke maand die kuur te doen, wat je DA zegt klopt helemaal. Ik snap het als je toch een aantal keer die kuur wilt geven maar Sand Clear is best duur en 1x per 3 maanden is ook ruim genoeg in jouw geval.