De tandarts is gisteren 3 uur bezig geweest, helaas werkte mijn paard niet heel goed mee ondanks alle porties sedatie en pijnstilling dus het was een hele klus. Maar vol rust en geduld is de klus geklaard.
Er kwamen ook heel wat losse splinters uit en het was een heel bloedbad, maar het is nu wel achter de rug.
Er zitten nu grote gaten in zijn mond en hij mag zeker een week geen hooi eten.
Hij staat nu een beetje verloren op het weiland, hij krijgt nu geen gras binnen dus we brengen hem steeds wat porties eten en bieden hem een emmertje lauw water aan.
Hij eet en drinkt nu gelukkig wel goed. De tandarts/dierenarts wilde toch proberen om antibiotica in poedervorm te geven maar helaas eet hij het echt niet. Alles wat hij (ook vandaag) graag eet (slobber/seniores priores/appeltje/handje kuil) eet hij niet meer zodra hij ook maar een snufje AB ruikt. Hij haalt zijn neus er voor op zodra hij merkt dat het er in zit.
Oraal toedienen is echt geen optie nu. Hij laat het normaal al niet toe en nu mag ik ook absoluut niet aan zijn mond zitten. Straks dus even langs de praktijk om alsnog spuiten te halen.
Ik zal later nog even een fotootje plaatsen.

blijft hij wel makkelijker bij op gewicht.