Nieuwe behandeling tegen Botkreupelheid (o.a. HKO)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:06

Moortje, dat dichtspuiten, bedoel je daar ook Tildren mee? Of is dit weer iets anders?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:37

Er schoot mij nog iets te binnen over het gesprek met de 1e DA, ik zei op een gegeven moment iets in de trant van " dan is het raadzaam om jonge paarden preventief zo'n middel toe te dienen" hij zei daarop dat dit idd al gebeurt, bij heel dure paarden.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:50

Net gebeld met het paardencentrum in Kootwijkerbroek. Hier waren ze erg te spreken over het product, melden alleen wel dat zij nog geen hko paarden behandeld hebben, maar voornamelijk atrose in de achterbenen, spat dus. 60% van de paarden behandelde uitzonderlijke resultaten. De prijs was hier rond de 400 euro, infuus. Een stukje duurder dus weer. Het paard mocht na een half uur al weer mee naar huis en kon zelfs na een uur alweer gewoon bereden worden.. Ik dub nog steeds..

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:43

Hallo, ben ik weer.
Ik zal eerlijk zijn dat ik het eerst allemaal even afwacht; kijken hoe het product zich in NL ontwikkeld. Over een tijd ga ik toch terug met een paard van me en dan gaan we kijken hoe de HKO zich heeft ontwikkeld. Vanuit daar ga ik eens kijken of Tildren misschien een oplossing zou kunnen zijn in een voorzorg stadium. Aan een zenuwsnede begin ik niet. Het laatste paard dat ik ken die een zenuwsnede heeft ondergaan kwam niet meer uit de narcose.
Het paard wat evt. de behandeling zou krijgen loopt al een aantal jaren zuiver maar eerlijk gezegd behandel ik hem ook erg voorzichtig. Ik wil niet dat hij weer terug valt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:04

Heb nog niet van het middel gehoord, maar dat zegt niks er komen steeds nieuwe dingen bij. Gelukkig maar! Het enige waarvan ik weet dat het echt voor HKO werkt is Gallium nitraat voeren. Mijn paard heeft 1jaar op dit spul gestaan en het gevolg..... haar gat in haar katrol been moet je zoeken. Ik heb nog geen 3 maanden geleden de oude en nieuwe foto´s naast elkaar gezien. Zoals de dierenats zei, "en hier zou de cyste ergens moeten zitten!!!!!!!!!" Mijn paard heeft totaal geen nadelige bijwerkingen van dit spul gehad, geen koliek geen gekreun maar gewoon een rad paard binnen 1,5 maand!

Wil je er meer over lezen of weten dit is de link naar de pagina waar ik het vandaan heb.
http://www.coldcure.com/html/nav.html

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:13

Ondanks hoge cijfers voor Engels, is het niet zo goed.. Wat is dit voor spul dan? Een supplement? Spuit? infuus? En wat doe je nu weer met je paard? Spring je ook? Sowieso wel benieuwd naar, zijn er mensen die met hun HKOpaard nog af en toe een sprong wagen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:08

Volgens mij is dit die kuur waar mijn veearts (S Boerema uit Garijp) het ook over had toen Andrew kreupel bleef na die equipalazone kuur van twee weken. Ik vond het nogal aan de prijzige kant voor een experimenteel/nieuw middel. Gewoon de tijd geven kon ook, en dat heb ik gedaan. Gelukkig loopt hij na de tweede kuur van een week wel weer goed en inmiddels kan ik weer normaal rijden (doe nog wel rustig aan en voorzichtig met slechte bodem want daar wil hij niet in lopen)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:55

Mijn paard had in Bosch en Duin eerst ook 2 kuren Equipalazone gehad, maar was heel klein beetje verbeterd, maar liep nog op 3 benen, ik had voor de rest geen keuze meer als zenuwsnede of Tildren. Ik heb Tildren toegepast, vond dat ik niet veel keus had, maar helaas heeft het totaal niets geholpen bij mijn paard. Ik was ook proefkonijn om het zo maar te zeggen en ze zouden contact met mij opnemen om te vragen hoe het nu zou gaan, ze hebben nooit contact opgenomen om te vragen hoe of wat. Want ik zou mijn paard weer opnieuw foto's mogen laten maken en opnieuw onderzoeken op hun kosten mogen laten doen, maar als het zover is dan hoor je er niets meer van.

demi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:14

Ook bij ons paard is spat, atrose in de begin fase vastgesteld in het sprong gewricht, dit was echter nog niet te zien op de röntgen foto's. Bij hem is scintigrafie toegepast, en toen hebben ze het gevonden, nu heeft hij een infuus gehad met Tildren, en dat moet over een maand nog eens herhaald worden. De dierenarst had goede hoop dat hij weer terug in de sport zou kunnen. Als het echt helpt dan laat ik het nog wel even horen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:25

Gelukkig is er sinds kort een nieuw geregistreerd diergeneesmiddel voor paarden in de handel (Tildren®) dat specifiek de osteoclasten in bot remt. De werkzame stof in Tildren® is tiludronaat. Dit middel (afkomstig uit de humane geneeskunde) is bedoeld om ziekteprocessen waarbij meer bot wordt afgebroken dan aangemaakt, gedurende langere tijd te remmen of zelfs te stoppen.

bron: http://www.paardenkliniekdeveluwe.nl/kreupelheden.html

demi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:41

Hier toch nog even een reactie op. Ons paard heeft 2 keer een infuus gehad met tildren, en hij is er een stuk slechter van geworden. Terwijl hij een begin van atrose had en nog niet kreupel liep, hij zette alleen met links om gaan zijn rug vast, maar nu kun je er zelfs niet meer op rijden.
Het is heel moeilijk voor ons te geloven dat het bij andere paarden wel echt helpt. Of zou er alleen maar door iemand veel geld aan verdient worden.

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:11

mijn paard had last van kissing spine en precies op een rot plek namelijk onder het zadel. Ik heb heel er lang lopen kloten omdat kissing spine niet het eerste is waar een DA aan denkt.

Uiteindelijk de nieuwe dierenarts bij meursink die zei dat het kissing spine kon zijn. Een foto bevestigde idd dat ze hier last van had. Ook hij heeft me dit middel aangeraden (tildrin).

10 dagen rust en daarna langzaam opbouwen. Inmiddels zijn we een maand verder en het resultaal is verbazingwekkend goed. Ik herken me eigen paard niet meer. Ze gaat goed vooruit maar je moet niet direct een wonder verwachten.

Als een paard pijn heeft gehad en zeker bij langere tijd dan duurt het ook weer even voor die vertrouwen heeft dat het goed zit.

ingridnoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:30

Mijn paard is met Tildren behandeld afgelopen maandag. Hij kon eerst niet eens 100 meter zuiver lopen in stap, dan begon hij al te kreupelen.
Hij heeft HKO fase 4 dus niet zo heel best allemaal.

Nu kon hij de dag erna al een kwartier stappen zonder maar 1 pasje te kreupelen en gisteren draafde hij helemaal zuiver.
Bij mijn paard is het dus tot zover heel goed aangeslagen OK dan!

Echt heel bizar, lijkt wel een wonder zo goed dat hij ineens draaft en stapt, echt helemaal zuiver *LOL*

Ik geef wel Cortaflex bij en ga volgens de AdB methode rijden om het goed te houden.

De kosten waren trouwens 348 euro en het werd gewoon op stal gedaan. Alleen ik moest wel reiskosten betalen omdat ik vlakbij rotterdam woon en de dierenarts vanuit apeldoorn moest komen.
Maar ik wou graag dat het op stal gedaan werd dus vandaar.

Groetjes Ingrid

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:59

Ik denk dat dit inspuiten voor ieder paard anders kan uitpakken. Dit is volgens mij redelijk nieuw allemaal, dus wacht nog een paar jaartjes.... Mijn paard heeft al jaren HKO, graad 4. Volgens vele DAen dus 'afgeschreven en laat maar inslapen'. Ze heeft een tijd op speciaal beslag gestaan maar daar zat geen verbetering in. Nu staat ze 1,5 jaar zonder ijzers en wordt ze 'natuurlijk' bekapt en geef ik haar Glucosamine Complex (homeopatisch). Ze loopt beter dan ooit te voren! Uiteraard heb ik geinformeerd naar alle andere mogelijkheden (waaronder inspuiten), maar dit blijkt allemaal van tijdelijke aard te zijn. Ik ben blij dat ik voor deze vorm van bekappen heb gekozen en hoop dat ze hier nog 10 jaar mee vooruit kan. Zo niet... ga ik eens nadenken over Tildren..