help ! mijn paard heeft zoveel jeuk !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:38

Als je een pony aanschaft moet je zorgen dat je genoeg geld hebt voor da etc... en ben het eens met stalnollie...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:43

Ninia schreef:
Nou nou, houd het een beetje vriendelijk. Ik denk dat die meiden heel erg hun best doen. En als je denkt dat het niet echt is, dan reageer je toch lekker niet?
Mijn shetlander schuurt ook weer flink, maar is ook heel erg aan het verharen. Dat heeft nl niet met de temperatuur te maken, maar met het langer worden van de dagen. Kijk goed of je luisjes in zijn vacht ziet, of haal er een fijn kammetje doorheen. ALs je luizen ziet, dan echt even een spulletje bij de dierenarts halen. Of misschien is er een boer of manege in de buurt die nog wat heeft staan voor een klusje?
Succes hoor!

hun best doen door het stelen van geld van anderen.
een paard hoort niet te schuren ook niet tijdens het verharen. dat kan jeuk veroorzaken maar mag niet tot bloedens toe zijn of dat het paard kale plekken gaat krijgen.
vaak schuren paarden tijdens het verharen omdat ze teveel suikers binnen krijgen/vaak te dik zijn.
het geval van ts lijkt het me een schimmel. maar dat kan een DA bevestigen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:46

Ik las dat je hem nu op een plek hebt gezet waar hij niet kan schuren?
Zet hem maar weer neer op een plekje waar hij wel kan schuren. Je hebt vast zelf ook wel eens ergens zo'n jeuk gehad dat je moest krabbelen. Stel je eens voor dat dat dan niet kan.
Het is echt zielig als hij niet kan schuren als hij erg jeuk heeft. Het fijnste is als je de borstel van een bezem stevig tegen een muur aan timmert. Dan kan hij jeuken zonder zijn huid te beschadigen.

Heb je misschien een potje uierzalf of vaseline? Het kan de jeuk al wat verlichten als je de jeukplekken een beetje vettig houdt. En geef je hem soms veel brokjes, brood, suikerklontjes of appeltjes te eten? Daar kunnen ze soms ook jeuk van krijgen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:46

Ben het wel met de andere reacties eens

Ik heb nog luizenspul vd dierenarts staan daar kan je hem mee wassen
als je intresse hebt mag je het van mij kopen .... pb maar als je wilt...

StalNollie

Re: help ! mijn paard heeft zoveel jeuk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:49

wie zegt dat het luizen zijn.
als het iets anders is kunnen andere middelen erg prikken op de open aangedane plekken. dus ga niet zelf aan de gang.
als een paard jeuk heeft kan het altijd 'krabben'ze gaan gewoon vaker liggen rollen.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:10

StalNollie schreef:
sorry wat enorm onbeschoft wat je gedaan hebt. je hebt geld opgehaald en het hiervoor niet gebruikt. je hebt mensen dus gewoon bedrogen.
ik begin hard te twijfelen of dit topic wel echt is of niet.
en wat voor opvoeders je ouders anders zijn.

we hebben het geld geteld en alles naar serious req gestuurd, later bleek dat er nog een briefje was in onze mand.
dit hebben we voor de pony gebruikt.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:12

Sammyoo schreef:
Ik las dat je hem nu op een plek hebt gezet waar hij niet kan schuren?
Zet hem maar weer neer op een plekje waar hij wel kan schuren. Je hebt vast zelf ook wel eens ergens zo'n jeuk gehad dat je moest krabbelen. Stel je eens voor dat dat dan niet kan.
Het is echt zielig als hij niet kan schuren als hij erg jeuk heeft. Het fijnste is als je de borstel van een bezem stevig tegen een muur aan timmert. Dan kan hij jeuken zonder zijn huid te beschadigen.

Heb je misschien een potje uierzalf of vaseline? Het kan de jeuk al wat verlichten als je de jeukplekken een beetje vettig houdt. En geef je hem soms veel brokjes, brood, suikerklontjes of appeltjes te eten? Daar kunnen ze soms ook jeuk van krijgen.

we hadden hem op een plekje gezet waar die niet zoveel kan jeuken omdat het gister helemaal bloedde, hij krabt zichzelf helemaal open.
maar we doen per dag wel 2 uur met de rosborstel over zijn schuurplekjes heen.
en bedankt voor de tip ! ik zal er zo wat vaseline op smeren !'x

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:17

Thincla schreef:
Als je een pony aanschaft moet je zorgen dat je genoeg geld hebt voor da etc... en ben het eens met stalnollie...

wij hebben er het geld voor ! maar mijn ouders hebben gezegt we wachten het nog even af en anders bellen we de DA.
we hebben een rijbak een weiland ! en alles erop en er aan.
nou moet je niet zeggen dat we niet genoeg geld hebben ! maar we gaan niet onnodig de DA erbij halen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:24

Je kan ook de dierenarts bellen voor advies. Dat kost niks. Misschien weet de dierenarts wat het is als je het duidelijk omschrijft en weet hij wat je er dan tegen kan doen.

Ik vind trouwens niet dat het nu 'onnodig' is om er een dierenarts bij te halen. Jeuk is erger dan pijn hé
Laatst bijgewerkt door Kidde op 03-02-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:25

Hoezo onnodig? Het is overduidelijk dat het dier jeuk heeft. Jij moet maar eens jeuk ergens hebben, constant.

Haal morgen gewoon een DA erbij, niet pas over een week. Als je een pony aanschaft, weet je dat je de verantwoordelijkheid ervoor hebt. Dan moet je niet gaan twijfelen en wachten, nee je moet actie ondernemen voor je pony

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:27

brechtje122 schreef:
Je kan ook de dierenarts bellen voor advies. Dat kost niks. Misschien weet de dierenarts wat het is als je het duidelijk omschrijft en weet hij wat je er dan tegen kan doen.

daar hadden we ook al aan gedacht, maar op internet staat dat dat ook geld kost..
we vragen aan alle paardengekken om ons heen wat ie heeft, miss weet iemand het wel.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:28

Douraque schreef:
Hoezo onnodig? Het is overduidelijk dat het dier jeuk heeft. Jij moet maar eens jeuk ergens hebben, constant.

Haal morgen gewoon een DA erbij, niet pas over een week. Als je een pony aanschaft, weet je dat je de verantwoordelijkheid ervoor hebt. Dan moet je niet gaan twijfelen en wachten, nee je moet actie ondernemen voor je pony

jezus, het is onze pony en niet die van jullie.
wij willen het beste voor hem, en we willen hem niet pijn en jeuk laten lijden.

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:34

Wil je het beste voor je pony?
Neem je verantwoordelijkheid en bel dan morgen effe met een dierenarts....
Succes!

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:37

maris76 schreef:
Succes!

kost dat geld ??

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:44

Nee, het telefoontje zelf niet. Je moet goed uitleggen wat er aan de hand is, misschien kunnen ze zo vertellen wat er aan de hand is en wat je eraan kan doen. Stel dat het een schimmel is dan kun je een middeltje ophalen ( dat kost dan weer wel geld ) maar het kan ook zijn dat de arts het wil zien om het goed te kunnen beoordelen, en dan ben je inderdaad wat duurder uit. Je kan veel plezier hebben met je pony, dat is onbetaalbaar, maar soms kost 'ie je ook wat spaarcenten...geven en nemen dus.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:47

Kost dat geld? Advies niet, maar wel de eventuele medicijnen.

Als je een dier koopt, weet je dat je er kosten aan gaat hebben. Voor niets gaat de zon op. Maar bij een dier moet je je verantwoordelijk nemen, als je dat niet neemt ben je een dier niet waardig en kun je deze net zo goed verkopen aan iemand die de verantwoordelijkheid wel neemt.

Advies: bel morgen een DA, vraag om advies en haal die medicijnen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:09

Kimmloveit schreef:
maris76 schreef:
Succes!

kost dat geld ??

Paarden of pony's houden kost altijd geld, soms meer dan je lief is.
Maar het lijkt wel alsof bij jullie elke cent er één teveel is. :+

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:20

Als je een pony hebt die zich tot bloedend toe open schuurt, hoe kunnen je ouders dan zeggen.....we wachten nog even af? Ik begrijp dat je afhankelijk bent van jullie ouders, maar dit kan gewoon niet. Laat je ouders even dit forum lezen, misschien dat ze dan inzien dat er echt NU een dierenarts bij moet komen. Als je nog langer wacht wordt de ellende (en kosten) alleen maar groter, en het enige slachtoffer is de pony.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:26

Meisje meisje, Wat doen jullie ouders jullie aan.. Waarom mogen jullie 2 pony's houden terwijl jullie daar geen geld voor hebben? Als jullie allebei zo op je tenen moeten lopen en zelfs geld moeten gaan ophalen om je pony te betalen, zou ik er voor kiezen om 1 van de pony's te verkopen. Dit is gewoon echt niet eerlijk naar de pony toe..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:30

Kimmloveit schreef:
brechtje122 schreef:

daar hadden we ook al aan gedacht, maar op internet staat dat dat ook geld kost..
we vragen aan alle paardengekken om ons heen wat ie heeft, miss weet iemand het wel.

Bellen voor advies kost echt niets. Niet alles wat op internet staat is waar.

Ik zou morgen even bellen, want het lijkt me wel handig om te weten wat hij heeft. Stel dat het iets besmettelijks is moet je ook je kleding, borstels enz. W
wassen, omdat anders de andere paarden het ook kunnen krijgen. Alleen apart zetten heeft namelijk geen zin als je met dezelfde kleding naar de andere paarden gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:36

TS ik begrijp heel goed dat je ouders niet gelijk een D.A. laten komen,soms kan je idd. best even aankijken.
Maar een pony veulen dat zóveel jeuk heeft,dat het zich tot bloedens toe kapot krabt?
Dat kan je toch niet even aankijken?
Probeer je ouders uit te leggen,dat ze dít niet even kunnen aankijken,dat hier echt spoed bij is.

Straks ziet er iemand jullie shetje staan,die ziet die kale,bloedende plekken en die belt de Dierenbescherming of 144,en dan? Dan zijn je ouders alsnog verplicht de D.A. te laten komen,én jullie staan bekend bij de DB.Is dat wat je ouders willen? nee natuurlijk willen ze dat niet.Leg ze dat even uit.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:40

Jezus, al WEKEN hele erg jeuk en geen dierenarts erbij halen omdat dat geld kost? Hoe heb je het in je hoofd kunnen halen om uberhaupt een dier aan te schaffen als je er eigenlijk geen geld voor hebt! Bel aub een dierenarts of doe afstand van die pony! -:(- -:(- -:(-

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:43

Met even aankijken denk ik aan maximaal een weekje. TS heeft het nu over 'even aankijken' terwijl in de OP staat dat hij sinds EEN PAAR WEKEN al verschrikkelijke jeuk heeft. De even aankijken periode is nu echt verlopen en het wordt héél hoog tijd dat er een DA naar dit dier kijkt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:50

Werkelijk.. een pony aanschaffen en dan geen geld hebben voor (medische) verzorging.. waar zijn we mee vezig in deze wereld?

Beste tip meisje? Verkoop deze pony en schaf een barbiepony aan.. hier hoef je ook geen voer,stal,smid of da kosten voor te betalen..

Ah pff.. dat ik er uberhaupt nog woorden aan vuil maak..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:51

Heeft je pony al een goede (juiste dosering) wormenkuur gehad ?
Ik heb anderhalve week geleden een veulen van 8 maanden gekocht en die schuurde ook heel erg.
Wormenkuur gegeven en je zag duidelijk dat het beestje wormen had.
Het schuren is vrijwel meteen over gegaan.
Succes ermee