Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:59

itsmi schreef:
wat betreft die maagbeschermer, de DA hoort daaraan te denken. Het zou toch van de zotte zijn dat de klanten moeten denken aan een maagbeschermer of wat dan ook?

Daar vergis je je in. De meeste dierenartsen zijn nog niet genoeg op de hoogte van het gevaar van maagzweren en over het algemeen zal je zelf moeten denken aan de maagbeschermer (omeprazol).

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:15

Xanne schreef:
itsmi schreef:
wat betreft die maagbeschermer, de DA hoort daaraan te denken. Het zou toch van de zotte zijn dat de klanten moeten denken aan een maagbeschermer of wat dan ook?

Daar vergis je je in. De meeste dierenartsen zijn nog niet genoeg op de hoogte van het gevaar van maagzweren en over het algemeen zal je zelf moeten denken aan de maagbeschermer (omeprazol).

Raar maar waar inderdaad.... :(

Ts, hoe gaat het inmiddels met je paard? Is hij al wat opgeknapt?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:00

Dat is wel vreemd dan. Heb ik (gelukkig!) nog nooit van gehoord dat ze dat vergaten. Hopelijk heeft paard van TS wel gehad..

EdkingEnzo

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:18

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat! Wat een sterk paard dat hij verder niks heeft laten merken! Hopelijk gaat het goed!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:50

Hoe is hij vandaag de dag doorgekomen TS?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:00

Ik zag dat TS de hele dag nog niet online is geweest. Ik vind dat altijd een slecht voorteken... Ik hoop ècht van harte dat ze er goed doorgekomen zijn!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:08

Hopelijk niets ernstigs!en geeft Ts zodra ze kan een update.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:47

Ik hoop dat het goed gaat!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:54

Ah gatver ik lees mee en ben ook heel benieuwd. Ik duim voor jullie!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:49

ik hoop ook dat het goed gaat!
Sterkte TS!!!! :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:51

Ben benieuwd naar de update..

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:56

ik ook!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:08

Oei oei......Na allesn even gelezen te hebben ben ook ik zeer benieuwd na de laatste update!!
Weet maar al te goed wat ze doormaken..aggerm!! ( mijn binkje 2x vertstopping gehad door tumor in rectum)..

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:09

Hoop dat hij snel opknapt.

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:01

Ik kwam even spieken voor een update...... Helaas nog niet. Ik blijf duimen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:16

Hoop dat alles goed gaat Chell :(:)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:19

Agossie schreef:
Ik zag dat TS de hele dag nog niet online is geweest. Ik vind dat altijd een slecht voorteken... Ik hoop ècht van harte dat ze er goed doorgekomen zijn!!

Ik dacht precies hetzelfde....Hopelijk zitten we ernaast en gaat het goed!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:03

Wil jullie bedanken voor de steun dames! doet me goed.. zit nu met shakende handjes op mijn werk.. ben het hele weekend met paard in de weer geweest.. vandaag is min of meer erop of eronder (rare zin)..
Hij heeft het hele weekend met vlagen koliek gehad.. DA in totaal 4 keer gezien. Het was een enorme verstopping en mijn coole man liet gewoon helemaal niets zien. De minimale symptomen zijn het weekend wel gespot door mij.. maar alleen als ik om een hoekje keek stond hij te trappen met zijn achterbenen en te schrapen, maar als ik of de andere paarden hem aandacht gaven was er niets aan de hand.. Kortom: hij is heel hard voor zichzelf wat het lastig maakt in te schatten hoeveel last/pijn/verstopping hij nog heeft. Volgens de DA komt dat omdat hij deels Fries is..

Donderdag hebben we dus die verstopping ontdekt, dikke darm bleek 2 x zo groot als normaal en helemaal stampens vol met zooi, dus parafine gehad en 24 uur gevast. Vrijdag is de DA 's ochtends gekomen om opnieuw op te voelen en bleek dat de verstopping er nog zat, maar zachter was. Ik mocht 1/4 van zijn normale randsoen gaan voeren en langzaam over de komende dagen opbouwen. 's Middags kreeg hij echt koliek en pijnklachen voor zover dat bij hem te zien dus, dus DA weer geweest en pijnstiller gekregen welke 24 uur werkt (dat is gewoon IV gegaan dus geen maagbescherming nodig). Zaterdag had meneer al 48 uur niet gemest en gezien de parafine had dat gemoeten, maar kon het volgends DA wel even afwachten. Sinds gistermiddag mest hij eindelijk weer maar de koliekklachten zijn nog niet over. Ik heb nu zijn randsoen tot de helft van normaal opgebouwd en óf hij moet het nu gaan doen óf hij raakt weer verstopt en moet dan naar de kliniek voor onderzoek waar dat vandaan komt.. al met al ben ik redelijk stuk van alles. Zit nu op mijn werk maar kan hopelijk vanmiddag eerder weg en meteen naar stal. Hij wordt gelukkig goed in de gaten gehouden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:13

Jemig, wat een verhaal Rchell! Ik hoop ècht dat je vandaag goed nieuws krijgt hoor. Gelukkig heeft hij in ieder geval wel weer gemest. Ik ga dus heeeeeel erg duimen dat hij het nu weer gewoon gaat doen...
Sterkte! :(:)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:13

Spannend!

Ik duim voor je. Heb zo'n zelfde situatie gehad, bij mijn paard bleek het om een maagverstopping te gaan. Ook zulke vage klachten, maar had zeker ontzettend fout kunnen gaan. Het is uiteindelijk opgelost met een sonde Cola Light (echt!).Vandaar dat ik ook direct wél de DA adviseerde. Kan me voorstellen dat je er stuk van bent. Heel veel sterkte, hoop dat je paardje opknapt!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:19

Dank jullie wel.. Stalgenoot appte net dat niet gemest heeft vannacht.. en dat tussen 17:00 gister en 10:00 vanmorgen.. Ik maak me dan dus direct weer zorgen. Naar wat hij heeft gekregen komt er naar mijn idee echt gewoon nog te weinig uit.. Gisteren ook 2 klein hoopjes over de hele dag en het is dus een KWPN met een beetje Fries van 1.73 en ongeveer 650 kilo.. We zijn vrijdagochtend weer begonnen met voeren dus dan zou je mogen verwachten dat hij toch weer echt gaat mesten.. Zeker als er volgende de DA nog zoveel inzit wat eruit moet.
Het is erg frustrerend dit.. :=
Laatst bijgewerkt door Rchell op 17-12-12 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:21

Naar als ze zo ziek zijn. Sterkte, ik hoop het beste voor je!

Ik heb ook een harde, die was 2 weken voor zijn 'echte' koliek 1x wat twijfel achtig(1x op een raar moment liggen), half uurtje aan gekeken en niets meer aan de hand. 2 weken later was het goed mis, maar hij was al zo slecht dat hij binnen 24 uur uitgedroogd was en de VA het somber in zag. Hij heeft op de kliniek gestaan aan het infuus, is opgegoten met zout oplossing (nadat 2x paraffine niet genoeg deed) en toen knapte hij weer op (nadat hij thuis al in shock geweest was na een spuit darm ontspanner).

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:24

Pff. wat naar. Hoop dat er snel verbetering komt. Gelukkig heb je wel je gevoel gevolgd en de DA er al snel bij gehaald. Kans groot dat hij er anders al niet meer was.

Sterkte!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:25

Nog steeds spannend dus,fijn dat hij goed in de gaten word gehouden.Hopelijk kun je eerder weg!
Ik duim mee voor een goede afloop!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:26

Jeetje wat heftig Dennis.. Ja ik had gewoon mazzel dat ze DA na twee keer een min of meer loos bezoek op het moment van vertrekken zei: wacht hij is nu toch suf; ik stop mijn hand er nog wel even in.. Anders had ik het tot afgelopen zaterdag niet geweten..