Welke kliniek is de beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 08:15

Bedankt voor de reacties.
Ik lees mijn reacties terug, en zal het duidelijker toelichten.
Inderdaad weten ze bij Utrecht niet exact wat het is, en dat maakt het zo frustrerend, voor zowel hun,als mij.
Die botwoekering lijkt een reactie op een tumor, maar volgens het biopt wat er van zowel het bot, als de bult is genomen, is er geen tumor etc aanwezig.
Dus dat is het tegenstrijdige. Het zou ook een reactie op een trauma kunnen zijn, dus als gevolg van b.v. een trap, klap etc.
Ook kan het een ontstekingsreactie zijn.
Feit blijft, ook deze kliniek weet het niet.
Maar aangezien ze in die 9 dagen kliniek nauwelijks at,dus erg mager werd, en ze dat linkten aan de pijnlijke kaak, gaven ze aan dat dit voor het paard niet lang uit te houden is.
Vandaar dat euthanasie een aantal keer ter sprake is gekomen.
En daarna ook het voorstel/ vraag of zij dan het paard mochten open maken om op die manier eindelijk echt een antwoord te krijgen.

Maar aangezien ik mijn paard al 10 jaar aan huis heb en zelf verzorg, en haar daardoor heel goed ken, zei mijn gevoel, nee niet doen.
Ze at namelijk telkens als ik op bezoek was daar heel gulzig de appels etc op. Het voer en hooi van daar raakte ze amper aan.
Ik wist eigenlijk zeker dat ze sowiso thuis al beter zou eten, en de stress factor weg zou zijn.
Ik wil ook alles voor dit paard doen, maar wel reeeel blijven. Als het daadwerkelijk een klinkklare tumor was, had ik haar niet laten lijden. Maar aangezien nnog steeds niemand weet wat mijn merrie mankeerd, ga ik haar niet zomaar laten inslapen?

Bij Den Hoek uitgeladen kon ik haar even laten grazen, nou ze schrokte het gras op. Alleen van dat beeld kreeg ik al hoop.
Daar aangekomen is ze doorgemeten en behandeld. Door het nauwelijks eten heeft ze erg veel pijn aan de maag.
In het kort kwam eruit dat ze bottrauma had en daardoor die zenuw uitval, ook was ze enom gestresst en het logische gevolg vsn slecht eten bij een paard, is dan die maagpijnen.
Door de behandeling, en de middelen die ik mee gekregen heb, moet ze rustig aan wat op knappen. Ook die gezichtsverlamming zou af moeten zwakken met de tijd.
Ook daar zeiden ze, ook wij kunnen niet alles genezen, maar ze had hoop voor mijn paard.
Ze werd tijdens de behandeling ook rustig, en ook mijn gevoel wat ik nu al weken had (zwaar, naar, hopeloos gevoel) ging weg. Ik heb hier echt vertrouwen in, of het nu goed of slecht afloopt. Dit is de juiste keuze.

Inmiddels thuis kijkt ze al erg wakker uit haar ogen, en de gezichtverlamming is al minder. Ook eet ze alsof ze in geen jaren gegeten heeft (wel gedoseerd uiteraard)
Ik ben alleen hierom en het feit dat ze weer bij me is al zo gelukkig.

Ik heb nu echt alles geprobeerd, en mocht dit toch niet aanslaan en ze gaat weer achteruit, dan kan ik niet anders dan afscheid nemen.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:30

Anneke jij kent je paard het beste, je kan mocht dit niet aanslaan inderdaad nooit zeggen dat je niet alles geprobeerd hebt en zal daardoor ook meer rust in je zelf hebben. Tuurlijk kunnen ze daar niet alles genezen, maar omdat hun een lichaam als 1 zien en dus op een andere manier aan de slag gaan zie je vaak toch goede resultaten.
Fijn om te lezen dat je er een heel goed gevoel van kreeg en dat je merrie al iets op lijkt te knappen, het zal waarschijnlijk nog een lange weg zijn. Volg je gevoel..
Wie is jullie behandelend arts bij Den Hoek, omdat je het over "zij" hebt Margo of Annika toevallig? Annika heeft onze pony altijd behandeld en Margo behandeld nu ons paard met een oogbeschadiging waar de DA niet meer uit kwam...
Heel veel sterkte!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:33

Goede keuze! Jij ziet echt wel wanneer je paard niet meer wil. Ik hoor goede ervaring van Den Hoek en al ben ik zelf heel nuchter, ik zou ze zeker bezoeken als het met mijn dieren eens zo ver mag komen. Ik weet ook dat ze stoppen als het geen zin meer heeft. Ze zijn eerlijk en verwachten binnen een bepaalde termijn wel resultaten.

Heel veel beterschap en een flinke dosis geluk!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:34

Heel veel geluk gewenst. DIt is de juiste keuze. Dat voel je en moet je volgen, hartstikke goede beslissing van je. Wat er ook gebeurd en dan kun je je ook beter neerleggen als het niet zo blijkt te zijn.
Ik duim voor jullie !

Popstra

Re: Welke kliniek is de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:22

Super dat er verbetering in zit bij je paard!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:12

Super hoor. Zo'n goeie baasje.

Succes verder en ik zal deze topic volgen.

c_upcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:15

ik hoop voor je dat het goed komt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:24

sterkte en hoop dat je paard snel wat beter word!
fijn dat je bij laarakker zo goed geholpen bent! meestal als er wat mis is met mijn pony , komt de gewone DA , maar ik bel altijd naar laarakker voor wat ondersteuning!

echt fijn dat je alles voor je paard over hebt en wat er ook gebeurd .. je kan tegen jezelf zeggen dat je er alles aan gedaan hebt! :)

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:27

Pfff wat een ellende. Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Mocht je nog wat anders willen proberen ik heb hele goede ervaringen met http://www.tierklinik-telgte.com
Soms kijken ze er in Duitsland net even wat anders tegen aan en hanteren ze regelmatig andere behandelmethoden dan in Nederland. Deze kliniek staat in Duitsland erg hoog aangeschreven en je wordt er super geholpen!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:16

rapido schreef:
Elco schreef:
Goede keus inladen en naar Laarakker, Utrecht weet het namelijk NIET zoals zo vaak het geval is..
Dus advies van Utrecht wij weten het niet dus laat maar inslapen.. :')

Heel veel sterkte en hopen maar dat je gelijk door kan rijden..

Net of één of andere holist wonderen kan verichten bij kanker!!
Gebruik je gezonde boeren verstand en doe ff lekker normaal zég!!

Lezen, is voor jou zeker een beetje moeilijk he.???
Er staat dat Utrecht het NIET weet.!!! Dus laat maar in slapen, wie is hier nu degen die normaal moet doen.?

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:16

Zullen we het een beetje vriendelijk houden? Ik ben ook geen voorstander van alternatieve geneeswijzen. Maar ieder maakt zijn eigen keuzes, en is daar vrij in. En we hebben allemaal onze ervaringen, de ene zweert bij de kliniek, de ander heeft daar juist minder goede ervaringen en wendt zich tot de alternatieve geneeswijzen. Laten we hopen dat het goed gaat met het paardje van de TS.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:41

TS, een hele duidelijke uitleg en ik kan niet anders doen dan heel hard duimen dat het allemaal goed komt met je meisje,zeker na alle moeite die je gedaan hebt....
jullie verdienen het om nog heel lang van elkaar te mogen genieten....
Respect!!!! _/-\o_

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:42

Heel veel sterkte!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:43

Anneke schreef:
...knip..
Ik heb nu echt alles geprobeerd, en mocht dit toch niet aanslaan en ze gaat weer achteruit, dan kan ik niet anders dan afscheid nemen.

Altijd je eigen gevoel volgen!!
Bij Den Hoek is ze in goede handen. Heel veel beterschap en sterkte!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:18

En ?
Hoe is het nu ?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:07

Wat een verhaal. Hopelijk met een goed einde. Veel sterkte!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:06

Hoe gaat het nu met je paard?

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:39

Hoe gaat het nu?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:57

Ook heel benieuwd :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:50

ts hoe gaat het nu met je paardje?

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:06

Ik ben ook heel benieuwd, hoop echt dat het goed gaat, maar ik vrees het ergste door de stilte...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:18

Ik lees dit topic nu pas. Fijn dat je de keuze hebt gemaakt om bij Den Hoek je paard na te laten kijken. Ze hebben iig een beter idee wat het is. Ik hoop dat ze je paardje kunnen helpen. Hoe gaat het er nu mee?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 00:15

Wat ontzettend aardig dat jullie zo geintresseerd zijn!

Ze is inmiddels alweer een tijdje thuis, en het gaat redelijk.
De bulten zijn minder dik, haar oog een stuk opener (die was half dicht door zenuwschade) maar haar ene kaak doet het nog steeds niet goed.
Hooi eten gaat haar wat moeilijk af, dus krijgt ze veel lucerne bijgevoerd. Verder eet ze slobber, en krijgt ze haar medicatie nog steeds van Den Hoek.
Of het nog beter zal worden weet ik niet, het blijft vaag, en ik wil dat ze wel een waardig leven heeft.
Ze is wel vrolijk en alert, maar heeft het snel koud wanneer je haar deken afdoet met borstelen bijvoorbeeld.
Af en toe longeer ik haar voorzichtig, ook om lekker op te warmen, en dat vind ze heerlijk! Lekker ontspannen luid briesend draven :):)

Het is gewoon erg naar dat je eigenlijk gewoon niet goed meer weet wat te doen. Ze is te goed om in te slapen, maar niet goed genoeg om te rijden oid.
Ik hoop heel erg dat het beter gaat worden, dan maar wat langzamer.

Maar ik let er wel op dat het fair blijft, ze mag niet slechter worden.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:39

Die onzekerheid over wat er precies aan de hand is en wat er gaat komen is echt rot zeg..
Fijn dat ze wel vrolijk is en dat het longeren haar goed doet.
Ik hoop met je mee dat ze alleen maar beter gaat worden, en idd niet slechter.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:55

Nu ja ieder klein stapje in de goede richting is er 1 _/-\o_ ,dus wie weet hoe ze iedereen gaat verrassen en dat hoop ik met mijn heel mijn hart :j
Voorsalsnog vind ik dit een stuk positiever klinken dan ervoor...
Je hebt iig alles geprobeerd en nu hopen dat ze steeds stukje bij beetje de goede richting uit gaat,ik duim mee +:)+