Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ariebren schreef:martine0503 schreef:Ik moest bij mijn paard oogzalf in het bovenste ooglid doen. Zoals je al raadt, was dit bijna niet te doen. Praam kon ie al zelf afkrijgen. Dus dat was geen optie meer. Wat we toen deden, was het volgende:
Een persoon pakt met 2 handen een stuk vel op de hals en houdt dit heel stevig vast. Hand richting paard draaien. Dus letterlijk bij zijn nekvel pakken. Hierdoor deed ie zijn hoofd lager en scheef waardoor persoon 2 bij hem de oogzalf kon doen. Het is dan net of het paard in een soort van trance komt en dan kan je opeens een heleboel meer. Persoon 1 gaat dit wel even in haar vingers voelen, want je moet het zo strak mogelijk houden. Succes en sterkte ermee.
Welke plek van de hals pak je beet ?
Zijkant, bovenkant, dus manenkam of onderkant ?
Ariebren schreef:ff een vraagje.
Wat is een zachtere praam ??
Ik heb hier de metalen klem.
Mijn DA heeft het stokje met een touwtje.
Ik weet wel dat mijn DA heel handig die praam met touwtje op de neus doet.
En dan even wachten totdat de praam gaat werken.
Het paard gaat dan met zijn ogen draaien.
Wat komt er ook al weer vrij bij het praam zetten ??
In ieder geval een stofje waar de paarden high van worden.
Er is onderzoek naar gedaan en toen bleek dat de paarden zelfs om de praam gingen vragen.
Lekker high worden, en geeneens een shotje nodig.
Ariebren schreef:martine0503 schreef:Ik moest bij mijn paard oogzalf in het bovenste ooglid doen. Zoals je al raadt, was dit bijna niet te doen. Praam kon ie al zelf afkrijgen. Dus dat was geen optie meer. Wat we toen deden, was het volgende:
Een persoon pakt met 2 handen een stuk vel op de hals en houdt dit heel stevig vast. Hand richting paard draaien. Dus letterlijk bij zijn nekvel pakken. Hierdoor deed ie zijn hoofd lager en scheef waardoor persoon 2 bij hem de oogzalf kon doen. Het is dan net of het paard in een soort van trance komt en dan kan je opeens een heleboel meer. Persoon 1 gaat dit wel even in haar vingers voelen, want je moet het zo strak mogelijk houden. Succes en sterkte ermee.
Welke plek van de hals pak je beet ?
Zijkant, bovenkant, dus manenkam of onderkant ?