Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hoofvision schreef:hoof and sole hardener mag echt niet op open wonden gespoten worden!! (en de diepe groeve in de straal gaat wel bijna zeker tot op het leven/groeibed vd straal, kan je met een wond vergelijken)
probeer eens de mix van pete ramey (50% canesten creme plus 50% antibioticazalf) mengen, in grote injectie spuit en elke dag een toefje in de groeve smeren.
of
het middel dat bij koeien gebruikt wordt (tegen schimmels en bacterien)
of
dagelijks honing er op (koudgeslagen) irriteerd niet, werkt antibacterieel en schimmelwerend, rotstraal is in meeste gevallen een combinatie van schimmels en bacterieen en daarom zo moeilijk te behandelen...
succes!
hoofvision schreef:ik zou in zio'n diepe straal/wond ook geen egyptische zalf gebruiken en iig geen hoof ands sole, want je wilt ook niet dat de stralen kneiterhard worden toch?, deze moeten mooi veerkrachtig materiaal blijven. Ik heb heb de antibiotica zalf toen in amerika besteld (triple antibiotic cream). mocht je in de tussentijd met je handen in het haar zitten, smeer er rijkelijk honing in en op, kan echt geen kwaad, doet geen zeer en werkt goed.
ik neem aan dat je de betadine al geprobeerd hebt toch?
ik kan even niet op de naam komen van het spul wat bij koeien gebruikt word.....pieker me suf! als het me te binnen schiet zat ik het er op!
hoofvision schreef:nee die middelen bedoel ik niet helaas..
wel vreemd trouwens meestal is betadine het eerste wat geadviseerd wordt om te proberen in de lange rij van de middelen die geadviseerd worden
polleman schreef:elke behandeling aan hoef straal doet pijn
HippoLogic schreef:Een verhuizing is meestal ook erg stressvol.
polleman schreef:elke behandeling aan hoef straal doet pijn