Cimetidine mijn binkje's laaste redmiddel!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zapata

Re: Cimetidine mijn binkje's laaste redmiddel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 10:13

Mijne had er zowiso al aan zn staart wortel en 3 zij zn hoofd (2 op zn slaap, hoofdstel gaat ertussen door, en een net voorbij zn keel op zn nek)..
Voor zover ik weet dan, en das 2,5 jaar geleden...
Zie niet echt dat ze hard groeien, blijven opzich redelijk t zelfde...
Wel heeft ie er ondertussen n paar kleintjes bij gekregen vanaf toen, heeft ie in januari n operatie gehad aan zn anus, om dr een te verwijderen die open was gegaan..
Hoelang of die inwendige van +/- 10cm in zn rectum er zit, en hoe snel die gegroeid is, geeen idee...

Betaal nu 21,06 per 240 tabletten, red t daar dik n maand mee..(7 tabletten a 400gr pd)..

En voor de mensen die gaan meten iedere week, verwacht niet snel (mocht t aanslaan) verschil!!
Iets wat maanden of jaren nodig heeft om te groeien, heeft ook langere tijd nodiy om te krimpen..
Tenminste zo denk ik dan..haha..

Wat k me wel afvraag...
Zijn er al.mensen die reactie merken of zien? En zo ja, wat?
Aangezien er bij mij een aantal zijn waat echt gewoon gaatjes in zitten of komen..
En dat bij mn dierenarts en.kliniek onbekend is als reactie..haha

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:46

Eentje onder zijn staart lijkt een deukje in te komen. Die in zijn koker heb ik nog niet naar gekeken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:58

DA is gisteren geweest en we hebben weer gemeten en foto's gemaakt. De afmetingen zijn niet veranderd maar het melanoom op zich veranderd wel, het wordt wat minder massief en er komen meer lichte vlekken op. We gaan door.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:07

Zijn die lichte vlekken een goed teken?
Ik heb mijn merrie 6 weken cimetidine gegeven maar zag geen verschil en ben toen gestopt.
Maar nu een paar maanden later,zie ik kleine lichte plekken erop.
Ik weet niet of dit positief of negatief is,was bang dat het weer nieuwe kleintjes waren.

Groetjes Debby

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:27

Iets wat er jaren over doet om te groeien verdwijnt niet in 6 weken. Ik start met 3 maanden en kijk dan naar hoe het gaat. Ben nu 5 weken bezig en heb het idee dat ze veranderen. Doorgaan en afwachten dus maar. :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:38

Adhira schreef:
Zijn die lichte vlekken een goed teken?

Ze veranderen in ieder geval dus dat wil wel zeggen dat het iets doet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:01

hoe gaat het nu met je binkie?

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:30

Aah super om te lezen dat er (ook) "iets" gebeurd bij jullie!!!
Hopen dat t zo door blijft gaan!!

Met mijn Binkje.....We zijn inmiddels al 3,5 maand verder en hij is er nog steeds!!
Ondertussen wel verhuisd naar nieuwe stalling, waar hij overdag ook lekker nog even naar buiten kan en mag!!
De onlasting nog steeds goed zonder moeite, en nog geen idee dat er iets verstopt aan raken is van binnen..
Dus blijf vooral doorgaan zoals ik bezig ben..
Koolzaadstroo als bodembedekking, en over al zn voedsel lijnzaadvlokken en dagelijks een sappige portie slobber..
Verder qua de uitwendige melanomen merk ik aan de grote met haar bedekte niet veel, maar aan de kleinere en onbedekte nog steeds gaatjes en schilfers die eraf komen enzo...
Of het echt "iets" en/of genoeg doet zal verlopig nog steeds de grote vraag blijven, aangezien we niet steeds gaan opvoelen rectaal om de boosdoener te gaan opvoelen..( is voor t binkje ook echt een hell iedere keer)..
Iets wat jaren of maanden groeit, zul je ook niet snel zien of voelen veranderen als t kleiner word (of gelijk blijft)...
Besloten pas echt weer op te voelen als er problemen komen, of ik me echt ongerust zou gaan maken..

Maar ben voor nu gewoon gelukkig en blij dat ik hem nog mag hebben, en dat ie zich heerlijk kiplekker voelt op zn nieuwe plekje waar ie wel iedere dag ff op wei mag lopen (met een omaatje van 34)..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:34

Wat een nare ziekte voor onze witjes is het toch :(

Ik heb een schimmel met ook enorm veel melanomen rond de anus en in de staartwortel.
Standaard geef ik dr zonnebloemolie over dr eten zodat alles goed naar buiten kan blijven glijden.
Wat ik momenteel aan het proberen ben is rode bieten. Rode bietensap schijnt sowieso erg goed te zijn voor mensen/dieren met kanker. Maar laatst heb ik gelezen dat melanomen er ook van kunnen krimpen.
Aangezien ik niet rijk ben, heb ik gekozen voor gewoon verse rode bieten om te voeren. Ze vind ze heerlijk, elke dag krijgt ze er een of een halve.
Nog geen resultaten, ben pas net 2 weken bezig :+

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:42

Haha...Rode bieten??
Dat had ik nog niet gehoord!! Miss ook nog een optie om erbij te voeren inderdaad!!
Baat het niet, schaad t niet...
En qua kosten voor de cimetidine, moet ik zeggen dat t reuze meevalt, als je ze gewoon bij de humane apotheek haalt.. ( met recept van dierenarts)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:50

Nou dat heb ik dus ook, rode bietensap is sowieso ontzettend gezond. Gewone rauwe rode bieten lijkt me dan ook :+

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:34

Ik geef mijn schimmel met melanomen in de koker ook rode bieten.

Ik koop ze op het werk voor nog geen euro de kilo en hij vindt het ook reuze lekker...

Het is ook gewoon erg gezond als anti oxidant...

Ik denk ook dat je het langere tijd moet voederen om resultaat te zien maar bij mensen worden
ook nogal eens resultaten gezien bij kanker...

Laat ons hopen....

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 22:47

Ja vertel mij wat...Ik zei altijd nog zo: " ik koop nooit een schimmel"!! haha maar soms wint t karakter t van de kleur....

Ben me wel eens gaan verdiepen in die rode bieten icm melanomen en dergelijke...
En heb besloten de rode bieten vlokken van Olewo eens te gaan proberen!!
Vele goede dingen er ervaringen gelezen, waaronder dit:

Equinesarcoïden
Veel paardeneigenaren hebben gemeld dat na het gebruik van OLEWO Rode Bieten Vlokken als een aanvulling voor enkele weken, tumoren, zoals equine sarcoïden, zich hebben teruggetrokken of helemaal zijn uitgedroogd. Dit is waarschijnlijk een gevolg van de combinatie van verschillende actieve ingrediënten in rode bieten die fungeren als een natuurlijke regulator. Natuurlijke geneeskrachtige werking van rode bieten die al sinds 400 voor Christus werden ontdekt, en later ook werden aanbevolen bij behandeling van eczeem en infectieziekten. Rode bieten bevatten vitamine B12, koper, zink, mangaan en selenium, die allemaal van groot belang voor het metabolisme van de huid. De zogenaamde secundaire grondstoffen in de rode bieten, zoals saponinen en flavonoïden fungeren als ontstekingsremmers en stimuleren het immuunsysteem. Uit celbiologisch onderzoek is gebleken dat de ingrediënten in gedroogde OLEWO Rode Bieten Vlokken een positief effect hebben op de inactivering van endogene radicalen in het lichaam. Naast het gebruik van OLEWO Rode Bieten Vlokken als voedingssupplement, raden wij u Wilms ® Pine Fauna gel aan voor de plaatselijke behandeling, omdat beide producten een antivirale, ontstekingsremmende en cel herstellende werking hebben.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 11:35

Er is sinds 2 dagen iets vaags aan de hand met 1 melanoompje boven zijn oog..
Als k er t korstje vanaf krab, loopt ie leeg!!
Overlegd met mijn DA en daar was t niet bekent dat zoiets gebeurd in combinatie met cimetidine..
Maar moest zeker doorgaan met t leeg te laten lopen..
Iemand.dit wel/ook al meegemaakt??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 07:28

yvonnedv schreef:
Wij zijn maandag begonnen 3 maal daags 1 bruistablet van 800 mg. DA heeft ze zelf opgehaald bij de apotheek 37, per 60 stuks en is geweest om foto's te maken en te meten. Over drie weken komt hij weer.

[ Afbeelding ]

Dit zit in zijn koker, is ca. 6x6x4, met operatief ingrijpen krijg je zwelling en met bevriezen en chemozalf ook met de kans dat hij dan niet kan plassen, daarom proberen we eerst dit.

@Zapata, vind je het vervelend dat we in jouw topic hier over doorgaan?

Hij is beduidend kleiner geworden, is nu nog 6x3.5x2

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 11:16

@yvonnedv Waaw, das alleen maar goed nieuws zeg!!! topppie!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:13

hoe is het nu met zapata?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:09

Ik ga dit even volgende , hebben ook een schimmeltje .
Wilde nooit een schimmel juist om het verhoogde risico op de melanomen .
Bietensap was me al bekend .
De cimetedine niet .

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:24

Momenteel gaat het eigenlijk heeel goed!!!
Hij staat er weer behoorlijk rond bij, mest goed, voelt zich happy, en t belangrijkste is, dat ie er nog steeds is!!!
Wel wetend in t achterhoofd dat t gevaar (nog) niet weg is, maar vorig jaar augustus zouden we nooit gedacht hebben, dat ie er nu nog zou zijn!!

Heb de cimetidine nu verlaagt naar 4 tabletten a 400mg, geef nog steeds de rode bieten vlokken en krijgt 3 schepjes lijnzaadvlokken door zijn voer per dag..
En daarbij natuurlijk t nodige fruit waaronder vooral appels, peren en pruimen...
Dus voor nu gaat alles top!!

Fijn om te lezen dat er bij jullie ook "iets" gebeurd..
Vreemd of niet, alles wat gebeurd is iets...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:59

Wat apart om dit te lezen, weet namelijk dat mijn paard cimetidine kreeg in Bodegraven toen hij last van zijn maag had omdat hij na zijn koliekoperatie niet of weinig mocht eten. En toen liep hij te tandenknarsen en kreeg dus iets om zijn maag rustiger te maken.

Interessant om te lezen dat het ook effect heeft op sarcoiden, mijn vorige paard had er een op zijn schouder/schoft. In VS kende ik mensen via een forum en daar gebruikten ze een bepaalde tandpasta waar een bepaald enzym in zat om de externe sarcoiden aan te pakken. Via kennis in VS heb ik die tandpasta ook ooit bemachtigd en zowaar de plek werd kleiner en ging vervellen en werd anders van structuur en uiteindelijk veel kleiner dan hij ooit is geweest. Hij vond het overigens helemaal niet erg dat die tandpasta werd aangebracht - al kan ik me voorstellen dat er genoeg plaatsen zijn waar je dit niet zult gebruiken..

Ben benieuwd hoe het nu met de paarden gaat uit dit topic.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:23

Wij zijn er mee gestopt. Het deed niets meer.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:34

Ik zal ook even updaten, ook al is het niet zo bemoedigend. Ik heb Lavendel in totaal ongeveer 5 maanden behandeld met Cimetedine. Dacht in het begin resultaat te zien, maar waarschijnlijk was het slechts "whishful thinking". Na die 5 maanden geen verandering gezien. Afgelopen mei is ze de wei opgegaan om haar laatste maanden te slijten. Naast de melanomen had ze namelijk ook artrose, een peesblessure en chronisch verkrampte spieren. Ze was 20, heeft (tot ik haar kocht) een zwaar leven gehad en het was goed zo. Hoe dan ook, op het land groeiden de melanomen hard. Het werden en meer en ze werden ook steeds groter. Daarbij was 1 van de grootste necrotisch en barste een andere grote nogal eens, wat tot een bloedbad leidde. Gedurende die 3 laatste maanden hebben we haar melanomen zo schoon mogelijk gehouden om infecties en vliegentoestanden te voorkomen en dat is goed gelukt.
16 September is ze ingeslapen. Nu, tegen voornemens in, toch weer een schimmel gevonden en gekocht. Op hoop van zegen..... Ben nu wel een gewaarschuwd mens.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:36

Och Joan73 wat een trieste update, heel veel sterkte nog met het verlies. En toch weer een schimmel gekocht dus, hoop dat het deze beter vergaat :(:)

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:33

Hallo,

Ik geef sinds 2 weken ook 1 rode biet per dag aan mijn paardje voor zijn nodulaire sarcoide op zijn koker.
Leuke bijwerking: zijn mok die ik ondertussen al een jaar intensief behandel met allerlei dure zalfjes, is opeens, miraculeus weg. Ik ben er quasi zeker van dat dit door de rode bieten is. Hopelijk verdwijnen de sarcoïden ook of blijven ze gewoon stabiel.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:39

Jientis, heel interessant, geef je een rauwe biet en maak je die dan schoon? Of hoe doe je dat?
Ik heb die OLEWO bieten site ook nog eens opgezocht, klinkt ook goed en gezond