Renegade hoefschoenen...ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Re: Renegade hoefschoenen...ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:29

Oja, ik heb uiteindelijk dus de 4WW gekocht via bokt en weet al wel dat ik ga moeten leren hoe ik zelf de hoeven kan bijvijlen, zodat ze ten allen tijde blijven passen. We hebben ze enkel voor vooraan en dat gaat heel goed, achteraan is ze veel monder gevoelig.

Siemxfunny, ik ben ook echt blij dat ik de gok heb gewaagd met haar hele brede hoeven, want we kunnen ze niet meer missen op buitenrit!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:53

Hier ook na 2 maanden nog steeds een zeer tevreden renegade eigenaar
Helemaal geen klachten
We gaan er zelfs mee door de modder en meertjes in, ze blijven super zitten !!!!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:18

cool door slechte weer en druk op werk helaas nog niet goed kunnen testen enkel kort mee gelongeerd en bleven toen goed zitten maar toen begon het te gieten :+

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:05

Kan je de renegade schoenen ook voor in het land gebruiken, of is hij ze dan zo kwijt.?
Mijn paard loopt normaal blootvoets maar in het land gaat hij nog wel eens ergens op staan en loopt dan gelijk kreupel..

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:31

ik neem aan dat dat wel lukt

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:17

Als ik jullie reacties lees heeft de Renegate toch wel voordelen tegenover andere merken.
Ik heb sinds kort een hoefijzer vrij paard maar hij loopt op het harde nog erg gevoelig en heeft een beetje platvoeten dus zal altijd wel een beetje gevoelig blijven. Vandaar dat ook ik op zoek ga naar goed passende hoefschoenen. En zal Hans gewoon even bellen of hij langs kan komen voor de maat, woont immers in de buurt.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:06

dan zou ik dat zeker doen idd zou dat ook hebben gedaan als de afstand haalbaar was :Y)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:10

Ja en dan gewoon de zwarte dat scheelt ook weer 35 euro, dan maar niet hip :P

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 05:52

die heb ik ook genomen idd dan mar niet hip, ik heb ze helaas nog niet echt kunnen uittesten wegens mega druk en slecht weer nog maar 2 x gereden sinds ik ze heb en jah heb ze gekocht voor als ik veel ga rijden, mijn vriend heeft inmiddels ook de kabeltjes iets ingekord want bij het passen waren ze net te lang dus volgende keer dat ik ga rijden kan ik ze eens echt uittesten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:36

*\o/* vandaag mogelijkheid gehad tot eerste echte testrit met de renegades (paardje ffjes onregelmatig gestaan dus wat rust dan wat grondwerk en vandaag dus weer rijden). Ze liep er super mee, ff wennen maar was er snel mee weg :D . Vloog over paden heen waar ze normaal liever niet zo snel over heen rijdt, de schoenen zijn niet gedraaid zaten nog perfect vast, ondanks dat ik ze zoals vermeld op gebruiksaanwijzing niet hard heb aangesnoerd ofzo, en geen schuurplekjes (terwijl cyclo wel heel gevoelig hieraan is normaal gezien). kortom een succes _/-\o_ vrees alleen dat ik op termijn ook ze voor achter wil hebben :')

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:38

Fijn dat ze zo goed bevallen, herken je verhaal :)
Ik ben er ook nog steeds super blij mee

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:02

HAR-->BEH

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:38

Leuk dit topic, heb alles in grote lijnen doorgenomen, omdat ik afgelopen week op een bijeenkomst was van wandelruiters, in belgie, en daar met veel mensen heb gesproken over ijzerloos rijden... er waren er best veel met hoefschoenen, ook ruiters waarvan ik weet dat ze elke week meer dan 100 km rijden..maar ook veel ruiters die ze enkel gebruiken als ze een keer op zwaarder terrein gaan .. Wij hebben zelf arabieren, die allemaal ofwel ijzerloos lopen(fokmerries/hengst en veulens) ofwel traditioneel beslagen (mijn man is smid),maar ik heb in januari een konik paardje gekocht, die in een reservaat geboren werd aan zee. Hij heeft vrij harde hoeven, maar als ze langer worden, merk ik toch dat de randen makkelijker afbrokkelen. Hij heeft daar niet echt veel last van, wordt nu ook nog niet frequent en op veel slecht terrein bereden. Maar heb beslist dat ik voor hem geen ijzers wil.En heb me op die bijeenkomst goed laten informeren, naar iedereen geluisterd over hun ervaringen, de hoefschoenen bekeken en ook een doorwinterde instructeur zei me dat de renegades de beste zijn,a ll round. Nu zijn ze natuurlijk niet goedkoop, vandaar dat jullie reacties me wel interesseerden. Juul heeft mooi gevormde hoeven en niet al te veel beharing, dus ik denk wel dat ik makkelijk een paar zal vinden dat netjes past?! Maar gezien de prijs, vraag ik me af: hebben jullie allemaal zowel achteraan als vooraan schoenen???? ik zou eventueel beginnen met ee paar vooraan? en hoelang doen julllie er in het algemeen mee?

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:24

Ik heb alleen voor de voorhoeven renegades, mocht het nodig zijn heb ik er zo 2 bijgekocht.
Ik heb ze overigens van een bokker overgenomen.
Als je de bokt-markt of marktplaats in de gaten houd heb je kans dat je mss een paar 2e hands op de kop kunt tikken.
Scheelt toch alweer, bovendien, en dat was ook mijn achterliggende gedachte, zou het op de een of andere manier niet lukken ofzo, heb je niet zo veel geld weggegooid.
Hoe lang ze mee gaan kan ik je nog niet zeggen.
Ik heb de mijne sinds afgelopen mei en ze zien er nog prima uit, nauwelijks afgesleten.
Als je nog vragen hebt.............ga je gang !!!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:10

vind het ook mooie schoenen maar er niet in mijn maatje voor mijn shet/welsh. Ik heb de maat ooo nodig helaas:p

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:37

*\o/* Een gelukkige renegade-gebruiker hier!!!!! ik heb dus intussen de knoop doorgehakt, had een rit met Juul gedaan zonder de schoenen en op grind en ongelijke ondergrond was het gewoon niet haalbaar, zo traag en sukkelig liep hij daar.
Op mp een paar gevonden in maatje 0,zwarte renegades, 10 km mee gereden, zo goed als nieuw, nog 160 euro.
Op zich best nog veel maar toch ietsje minder dan écht nieuwe?!
geld overgemaakt en nog geen 2dagen later waren de schoenen hier, van nl naar belgie dus.
Meteen gepast. Ijzerdraad iets moeten inkorten, voor de rest zitten ze als gegoten en gisteren een eerste proefrit gedaan. Juul liep heel anders, veel vlotter, vertraagt niet meer op de slechte stukken ...heerlijk gewoon, een aanrader dus

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:24

Nog een tervreden renegade gebruiker erbij........................
Fijn voor je !!!!!!!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:54

Hier ook nog best tevreden, alleen vind ik het jammer dat de zolen toch wel snel slijten hier bij ons op de grove kiezels. Ik ben helaas na twee jaar matig gebruik aan een nieuw paar toe. ;(

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:41

Inderdaad. Als ze er een soort verwisselbare zool bij zouden maken, zouden ze helemaal ideaal zijn.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:53

idd, ik heb gemerkt dat ze na een eerste wandeling van 10 kmtgoch al aardig "gebruikt" lijken...ik ken mensen die er drie jaar mee doen, maar dat lijkt me hier niet haalbaar...helaas wordt er hier in veel landwegen bouwafval gedumpt, zodat de boeren met hun (alsmaar grotere) traktoren beter doorkunnen ... dakpannen en steenafval, het komt de paardenvoeten niet ten goede.;en de hoefschoenen ook niet...maar tja, zelfs als ze maar een jaar meegaan, is het nog goedkoper dan een beslag met ijzers/ enkel vooraan beslaan kost hier 50 euro. Aan ongeveer om de 3 maand maximum, zit je dan toch op 200 euro!!!als de ijzers het al zo lang houden en dan moet je de achtervoetne ook nog laten vijlen of zelf doen...dan denk ik dat je met hoefschoenen je paard verwent: na het rijden kan de voet weer lekker natuurlijk ontspannen... ik heb zelf zonet heerlijke enkelboots gekocht, zitten perfect en stappen ook heerlijk, met n hak nochtans van 8cm, maar als ik ze na het werk uitdoe, merk ik dat mijn voeten even tijd nodig hebben om "uit te zetten", gewoon losjes te worden...met hoefijzers gun je een paard die luxe niet... dus ik ben echt pro hoefschoen hoor.. en nochtans, mijn man is hoefsmid!!!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:48

hier ook heel blij met ze *\o/* al die steengruis op die paden in belgie wordt er gek van elke keer als je denkt YES ze zijn weer goed berijdbaar, doet de gemeente week later nieuwe steengruis op :')

gebruik de hoefschoenen niet elke keer maar bedenk altijd waar ik heen ga, lange ritten dat ik onbevangen wil kiezen waar ik welke gang doe gaan met hoefschoenen eveneens als ik met anderen rijdt (want anders zo zielig voor cyclo als rest er wel over draaft met ijzers :') ), korte ritten doe ik nog zonder dan rij ik wat minder over zo n paden (en dan in stap) en slijten de hoeven nog wat, prima oplossing.

Ik merk trouwens ook wel dat hij er naar een keer over steengruis galoperen behoorlijk gebruikt uitziet }:0