Hele erge mok!!!!HELLUPPPPPPP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:10

ja en dan je paard op stal hebben met een dikke olifantspoot jane, of nog erger een bloedvergiftiging. Zou je het voor je zelf gebruiken? NEE doe dan niet zo achterlijk alsof je dat wel voor je paard kan gebruiken! Ik word zo laaiend om die goed bedoelde foute adviezen!

naieve jonge kinderen kunnen dit namelijk wel gaan gebruiken!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:54

Luna heeft nu al weer 5 maanden mok/ra(s)p in haar knieholte.
Ik heb al een hele hoop geprobeerd zoals; afgelopen olie, mokzalf (brugman) en tea tree olie.
Toen heb ik de dierenarts gebeld en sebacil gekregen, dat hielp ook niets, vervolgens kreeg ik hydrocortiderm wat ook weinig effect had, het werd er wel minder door maar ging niet weg.
Luna heeft eind oktober een enting met depocort gehad, dat hielp ook niets, nu ben ik op advies van de dierenarts bezig met een mengsel van hydrocortiderm en head & shoulders en heb ik cure mok pilletjes van vsm gekocht, daar ben ik nu sinds vorige week mee bezig dus weet nog niet of t werkt.
Ieder paard reageert anders op bepaalde middeltjes, daarnaast heb je ook nog eens veel verschillende soorten mok.
Ik zou als ik jou was de dierenarts bellen, hij weet het beste wat voor mok je paard heeft en kan het beste behandelen.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:04

schurft bij mensen helpt verlopen olie ook super goed Cool
ik neem aan dat de dierenarts niet voor niets dat aan mij geeft Bloos

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:21

Sox heeft ook al lang rasp in haar knieholtes tinkerluna, ik heb er een tijdje niks aan gedaan maar ga nu maar weer beginnen, eerst toch een beetje scheren en dan zinkzalf erop. Als je de haren niet wat weghaalt wordt het zo'n vieze vette klitmassa.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:34

calemity_jane schreef:
schurft bij mensen helpt verlopen olie ook super goed Cool
ik neem aan dat de dierenarts niet voor niets dat aan mij geeft Bloos

Jane, dat de dierenarts het jou geeft voor jouw pony wil niet zeggen dat het bij élk geval maar werkt.
Er zijn verschillende soorten mok (en iedereen raadt ook andere dingen aan: drooghouden vs. vet houden, korstjes er wel of niet afpeuteren, enz.), en het is dus wel belangrijk dat iemand met verstand ervan even kijkt wat het precies is voordat je zomaar gaat smeren. Natuurlijk kan de veearts wel zeggen: probeer eerst dit eens... maar dat is iets anders dan wanneer je bij een heftig geval van mok maar eindeloos zelf blijft doordokteren.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:15

ik weet ook wel; dat het niet voor elke pony geld maar er wordt hier een advies/craag gesteld wat te doen met mok.

bij mij heeft dit enorm geholpen en al die andere probeersels heb ik niet geprobeerd dus daar heb ik geen mening over