Paard krijgt opeens stippen,hoe kan dat ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 00:20

onze vos ruin heeft ook ieder jaar meer witte stippen. nu zelfs enkele grote onder zijn buik. Ik heb geen knappe foto waar je dit op kunt zien, dus meteen een klus voor deze zomer :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 00:29

Mijne had daar ook geen wond of schimmelinfectie, zit gewoon ineens uit t niets een wit plekje :D, Mijn andere zwarte paard heeft het ook alleen dan een witte stip op haar flank. nah ja stip, tis meer vierkant geloof ik :D en die heeft ook nooit een wondje gehad of een schimmelinfectie. Daarom vond ik het zo raar, nu zei iemand tegen mij dat t met de leeftijd te maken heeft, maar kan dat? Ze wordt dit jaar 9 en mijn andere paard was 8 ofzo toen ze t kreeg, niet oud dus :') .

Hygge

Re: Paard krijgt opeens stippen,hoe kan dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:01

Ik heb een paard gereden(nrps) die ook steeds meer stippen kreeg.
Waarschijnlijk wat ze hier boven ook al zeggen. Kleurmutatie.

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:14

de haflinger van een vriendin van mij heeft dit ook. Elk jaar krijgt ze wel weer stipjes erbij. Vriendin zegt dat het onderhuidse ''blauwe plekken'' zijn, bij paarden met een erg gevoelige huid. Maar ik weet het verder ook niet

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:19

Hier ook een vos met stippen, alleen zij heeft het altijd (Nouja nu iig 12 jaar, de eerste 8 jaar weet ik niet zeker) al. En het wordt ook niet elke dag meer. Bij haar komt er soms 1 tje bij en andere gaan juist weg, soms heeft ze er heeeeel veel en soms de helft. Heel apart maar ik vind het wel leuk!
Edit; las de vorige pagina, dit zou dus snoweflake kunnen zijn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:53

Snowflake is een appaloosa patroon, paard moet hiervoor dus minimaal 1 appaloosa ouder hebben. Onderhuidse blauwe plekken is onzin

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:59

stef schreef:
Snowflake is een appaloosa patroon, paard moet hiervoor dus minimaal 1 appaloosa ouder hebben.

Dit ga ik eens uitzoeken, [***] is namelijk 3 kwart arabier, rest is nog onbekend, zou best zo kunnen zijn!

Grappig trouwens dat er zoveel paardjes met stippen zijn! Ik kom het niet vaak tegen en dacht dat niet veel het hadden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:05

Daarnaast heeft een appaloosa meerder kenmerken dan wat stippen in de vacht. Denk aan gemarmerde huid bij de ogen, neus en geslachtsdelen, menselijk oog en gestreepte hoeven

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:17

wat leuk! menselijk oog heeft ze een klein beetje, niet zo opvallend als bij volle appaloosa's en gestreepte hoeven ook. Wat moet ik me voorstellen bij een gemarmerde huid?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:38

Afbeelding

Mijn haflinger heeft ook stippen. 2 jaar geleden echt heel veel vanuit het niks. Vorig jaar geen stippen en dit jaar zie ik toch weer stippen komen. Het blijft een verrassing!