Paard valt in slaap tijdens opzadelen/ aansingelen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:38

Laurie26 schreef:
Die van mij is niet wakker te krijgen totdat ik haar meeneem naar de piste bv. Eens ze begint te dommelen kan ze het niet echt zelf stoppen. Haar hoofd zakt en soms zie je haar echt even opschrikken (zoals bij een mens die aan het wegdommelen is), maar dan zakt ze terug weg. Haar losmaken en een paar stappen achteruit en vooruit laten zetten kan ook wel helpen.
Ik weet niet of de jouwe dan echt narcolepsie heeft, misschien is hij gewoon een echte genieter, als je hem zo weer wakker krijgt. Maar ik weet het eerlijk gezegd niet :+

Ik moet af en toe flink duwen idd om hem wakker te krijgen. Maar hij slaapt soms ook met zijn neus op de grond tijdens het poetsen, hij leunt er op :+ Hij schacht ook altijd helemaal uit en slaapt. Zal wel ontspanning wezen dan :D

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:51

DiamondHorse schreef:
franka75 schreef:
singelen kan natuurlijk wel stress veroorzaken zoals bij singelnijd en dat dit dan het gevolg is...

Als het nacolepsie zou zijn dan heeft het niets met stress te maken :)
@laurie26, zoals jij het omschrijft, betreft je eigen paard, is dat echt wel een zwaardere variant ( kan altijd nog veel erger hoor ;) )
De symptomen die TS omschrijft bij haar paard, lijkt "onschuldig" d.w.z. de milde variant.

Nu ja, zo voel ik het toch niet aan. Heb er helemaal niet veel last van :) Dus *\o/* voor TS als die een lichtere variant heeft!

zazaza

Re: Paard valt in slaap tijdens opzadelen/ aansingelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:34

Ik moet eigenlijk ook aan een stress-reactie denken. NIet alle paarden laten dat echt goed zien. Je zou eens kunnen googlen op catatonic. Parelli zegt hier ook vrij veel over. Wie weet helpt het.....

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:47

Kun je niet eens iemand laten filmen? Dan kun je later op je gemak kijken wat er gebeurt. Met een filmpje kun je misschien ook duidelijker tekenen van stress of net ontspanning herkennen.

Laurie26

Re: Paard valt in slaap tijdens opzadelen/ aansingelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:57

Heb ik ookal over gedacht, maar vond het dan ook weer zo sneu om haar te laten omvallen gewoon om een filmpje te maken voor mezelf :')
Maar ik ben toch benieuwd hoor! Laat maar komen die handel! Kunnen we misschien een clubje oprichten?
1x per jaar slaap-verzameldag :o