Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZarankaII schreef:Ik sta bij uitbraak in de buurt en laat mn paard wel enten, is het niet voor het heden dan voor de toekomst. Hoop maar dat het goed komt met alle besmette paarden en wens betrokkenen veel sterkte met de verloren paarden.
goldenarrow schreef:Hallo allemaal.
Ik werd net gebeld door een stalgenoot dat we het bos niet meer in mochten omdat daar het rhinovirus was. De paarden op een manege bij ons in de buurt zijn ziek. Zij had het van de staleigenaresse gehoord.
Ik antwoorde hierop dat de paarden als het goed is waren gevaccineerd, maar zij zei dat niks erop hielp.
Ik heb net in de Boktwiki gekeken en er is inderdaad een vaccinatie voor. Mijn paard heeft de basisvaccinatie gehad, maar de rest zou ik niet weten. Wij zijn gisteren nog in het bos geweest en we staan eigenlijk vlak naast het bos.
Of de andere paarden op stal zijn gevaccineerd zou ik absoluut niet weten.
Moet ik nu heel bang worden, of is er iets dat ik nog kan doen? Wij gaan zo in ieder geval gelijk even naar de DA. Ik wil gelijk even andere mensen die in de Hatertse Vennen rijden of van plan zijn er te rijden waarschuwen. Ik weet natuurlijk niet of het echt dat virus is, maar dan weten meer mensen het in ieder geval.
ZarankaII schreef:Ik sta bij uitbraak in de buurt en laat mn paard wel enten, is het niet voor het heden dan voor de toekomst. Hoop maar dat het goed komt met alle besmette paarden en wens betrokkenen veel sterkte met de verloren paarden.
Chaos schreef:Wij zijn jaren geleden ook een paard verloren, sindsdien enten wij alles twee maal per jaar.
Idd niet nu gaan enten.
Het helpt misschien niet, misschien wel. Mocht het dan toch nog gebeuren heb je iig alles gedaan wat in je macht ligt om het te voorkomen.. Rhino is niet leuk om mee te maken..
Inoterry schreef:@Lous, even een kleine aanvulling op je bericht, mijn paard heeft 2 jaar geleden rhino gehad dus ik heb ook de nodige ervaring. O, precies te zijn, word de stal vrij gegeven nadat de laatste patiënt 4 weken koortsvrij is.
Helaas werd het op de stal waar ik stond verder helemaal niet goed geregeld, kan er een boek over schrijven wat ze daar allemaal fout hebben gedaan _-:(
kamsel schreef:Inoterry schreef:@Lous, even een kleine aanvulling op je bericht, mijn paard heeft 2 jaar geleden rhino gehad dus ik heb ook de nodige ervaring. O, precies te zijn, word de stal vrij gegeven nadat de laatste patiënt 4 weken koortsvrij is.
Helaas werd het op de stal waar ik stond verder helemaal niet goed geregeld, kan er een boek over schrijven wat ze daar allemaal fout hebben gedaan _-:(
Dit is dus exact de reden waarom het zoveel mogelijk bekend moet worden gemaakt.
Dan kunnen mensen zelf hun verantwoordelijkheid nemen en het niet af laten hangen van eventueel achtergehouden informatie.
Nu is dus één stal die het netjes aan de rest van de stalhouders in de omgeving meldt, maar een andere stal die niks meldt.
Die laatste naam zou imo wel bekend mogen worden, laster of bescherming van?
HenJ schreef:er wordt heel veel vernomen en geroddeld, maar kun je beter bewaren tot je het zeker weet.
Kamsel, er is geen stal die niets meld. Wat inoterry meld is al een oud bericht, niet van deze uitbraak.