Mijn paard heeft hoefijzers maar ik kan ik daar vanaf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

Re: Mijn paard heeft hoefijzers maar ik kan ik daar vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:49

de mijne stond voor op ijzers, de laatste keer erafgelaten, had zoiets van, met die winter, dan kan je helemaal niks, als er ijzersonder zitten. maar ze loopt super gevoelig als ik een hier naar het park ga en een schelpenpaadje over moet.
Daar gaan dus lekker weer de ijzers onder.
Ga dalijk als het weer toch weer wat beter word, vaker naar buiten.

maar in principe moet het wel kunnen, om de ijzers er af te laten.
Als ze al jaren op ijzers staat, zal ze best even moeten wennen, om opeens op "blote voeten" te lopen en zal dan misschien wat kort lopen bijvoorbeeld.
De gaatjes zijn er binnen noodtime uitgegroeid hoor.

reneetiejas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 13:39

Ze hebben van die speciale dingen in die hoeven gedaan tegen de sneeuw!

VITAxYANTHE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:53

Mijn paardje heeft ook vroeger altijd met hoefijzers gelopen, maar nu z bij ons is hebben we ze er meteen onder uit gehaald omdat ik zelf meer voorstander ben van geen hoefijzers, nou moeten wij inderdaad ook een kiezelpaadje op met Vita waar ze ook erg gevoelig over loopt wij hebben nu dus voor een hoefijzer met zooltje en achter zonder in totaal waren we dus 110 euro kwijt want die zooltjes kosten toch nog wel zo'n 20 per stuk ,

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:43

Mijn vorige paarden, waren eerst vierkant beslagen, marr toen ik ze kocht (waren al ouder) heb ik de achterijzers er af gelaten ivm buitenrijden, gladheid etc. Ze hebben 10 jaar nog zo gelopen...overal in bos en veld.
Bij mijn huidige paard is dit de 3e keer dat ik probeer om de achterijzers er af te laten, vooral in de winter. Op 20 oktober zijn de achterijzers er af gegaan. Buiten reed ik met hoefschoenen. Hij gaat wel iedere dag naar de wei, maar dat is niet ver. Toen het begon te vriezen is hij nog 2 dagen buiten geweest op de bevroren grond. Alle andere paarden op stal bleven binnen. Woensdags heb ik hem ook maar binnen gelaten. Toen ik kwam wilde hij niet uit stal en helemaal niet lopen, ook niet in de bak. Zijn benen waren wel erg koud. In eerste instantie dacht ik dat het van de extreme kou was (-20 graden) maar ja, dat heeft hij al eerder meegemaakt. Om een lang verhaal kort te maken, zelfs in de (zand) binnenbak wilde hij niet lopen. Gister heb ik er weer ijzers onder laten slaan en hij loopt meteen helemaal super! In de bak en in het bos. Het is echt zo, dat zonder ijzers niet bij ieder paard kan, helaas!
Maar het is een kwestie van uit probeen naar mijn mening.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:47

probeen=proberen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:01

@ Ywa, binnen een bepaalde tijd kun je je post weizigen en dus typfouten corrigeren :)

reneetiejas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:14

Hoi,

Ik wilde even laten weten dat mijn haffie en tinker van de hoefijzers af zijn, ze hebben even gevoelig gelopen.
En de hoefsmid moet nu iets vaker komen. Maar het gaat al goed ze zijn er nu bijna een jaar onderuit. En ze lopen niet meer gevoelig...