Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:01

Als je ergens niet gelooft schuif je het idd op andere dingen.
Maar probeer inderdaad maar eens te verklaren waarom zulke mensen dingen weten die ze niet konden weten. Zoals ik al zei, je gelooft er in of je gelooft er niet in.
Ik zou zeggen ga het gewoon eerst allemaal eens ervaren door b.v een healer of reader bij je paard te halen, en dan 1 met een wat proffesionele site, en oordeel dan weer.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:03

vuurneon schreef:
grietje14 schreef:
Ik begrijp de gedachte wel dat jullie willen bescheremen voor oplichters etc.
Maar ik zou zeggen, verdiep je eens en oordeel dan weer.

Ik heb mij erin verdiept, daarom heb ik ook een aardig gefundeerde mening erover. T is geen loos geklets in de ruimte hoor ;)
De mens ken ik al aardig goed haha :D en daardoor weet ik ook dat de kans op een oplichter groter is dan de kans op iemand die oprecht geloofd in z'n krachten.
(daar zit voor mij het verschil in namelijk; de oplichter weet dat ie de boel flest, maar de oprechte heeft het niet door en doet het oprecht met liefde en enthousiasme. Maar dat verschil is lastig te zien...)

Dat klopt, dat is lastig te zien.
Maar healing is wel werkelijkheid en er zijn echt genoeg die het met liefde doen.
Vaak zie je het ook al wat aan de site.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:05

Maar ik wil geen healer bij mijn paard, omdat het niet werkt als ik er niet open voor sta. Dus ze krijgen van mij te weinig informatie daardoor. Hooguit onbewuste reacties waar ze op kunnen reageren. Want dat hebben ze nodig, anders moeten ze het te vaag en algemeen houden in de hoop dat ik er zelf conclusies aan verbind. Tja... Ik vind het maar risicovol om zomaar 'medisch' advies te geven aan wanhopige mensen dus dat wil ik niet.

Derek zie ik ook als een zeer oprecht persoon, maar ook hij kwam niet door de test. Maakt hem geen oplichter, absoluut niet. Hij geloofd echt in zichzelf!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-01-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:06

grietje14 schreef:
Vaak zie je het ook al wat aan de site.

Meid, wat ben jij nog lekker naief. Mag ook, je bent pas 15. Maar als er 1 ding is wat een oplichter goed voor elkaar heeft, dan is het wel z'n visitiekaartje. Z'n website dus. Compleet met lovende getuigenissen van tevreden klanten. Al dan niet gefingeerd natuurlijk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:06

Nu wordt het boeiend. :)

Waar, Grietje, moet ik dan bij het beoordelen van de oprechtheid van een healer/reader op letten als ik haar of zijn site lees?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:19

grietje14 schreef:
ik vind het juist heel goed om je als healer te ontwikkelen
ik wil er zelf later ook iets mee doen of met nh moet nog ff zien

Maar dat heb je al ontwikkeld lijkt mij, dat kun je niet uit boekjes halen. Dan ben je al in mijn ogen al richting oplichter omdat je heel bewust bezig bent iets te creëren dat er nu nog niet is. Als je je zoveel in gaat lezen etc dan heb je train je meer je hersens erop dan dat er echt iets is. Geloof komt wel, naarmate je meer overtuigd bent van jezelf ga je er ook steeds meer in geloven dat ook jij het kunt.
Als je een 'echte' healer bent, dan heb je in mijn ogen niet die keuze dan is het er al en doe je er wat mee.
(zijn vaak mensen met een enorme kennis van dieren, zelf opgegroeid ermee of altijd meegelopen op stallen etc. Dus barstensvol ervaring)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-01-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Manipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:44

Beste bokkers,

Mensen oplichten is niet zo moeilijk hoor, hoeveel "verkeerde" paarden worden er niet verkocht?
Ik ben zelf natuurgeneeskundige en Shiatsu therapeute voor zowel mens als dier. Lees mijn site voor meer info http://www.natuurlijkwerkenmetpaarden.nl
Ik ben zelf groot voorstander van samenwerken tussen reguliere dierenarts en natuurgeneeskunde.
En nog even een denkertje: waarom zeggen we het mensdom en het dierenrijk?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:46

Ben even sprakeloos. nieuwsgierig als ik ben, even wat gegooglet op dieren healing en wat lees ik op écht de eerste site die ik tegenkom...

Citaat:
Healing is veilig voor elke aandoening en ieder probleem en kent geen schadelijke bijwerkingen
Stimuleert herstel van cellen en weefsels waar mogelijk
Stroomt door het hele fysieke lichaam, zowel geestelijk als emotioneel
Werkt met de eigen innerlijke hulpmiddelen van het dier om een evenwicht te bereiken
Van healing is bewezen dat ze ook preventief werkt
Helpt tegen verlichting van pijn, ook pijn bij het rouwen
Kan een beter gevoel van welzijn en vrede opleveren
Ondersteunt andere behandelingen en therapieën, waardoor ze beter kan helpen
Kan helpen als niets anders meer helpt
Werkt soms na slechts 1 behandeling al, maar vaak zijn er, afhankelijk van het probleem, meer behandelingen nodig
Healing kan de symptonen en stress bij een terminale ziekte verminderen
Het kan de groei van tumoren verminderen en zelfs stoppen en werkt goed in combinatie met homeopathie en acupunctuur

Sorry maar dit is zo erg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:49

Samenwerken vind ik goed :j

Shiatzu zie ik zelf ook als een ander onderdeel, dat is immers praktisch. Goede massage is altijd meegenomen! Daar is niets vaags aan voor mij.

(dat denkertje ken ik in de vorm van christendom, jodendom en moslims, goed bedankt slager Achmed haha :D)

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:18

Manipi schreef:
Beste bokkers,

Mensen oplichten is niet zo moeilijk hoor, hoeveel "verkeerde" paarden worden er niet verkocht?

Dat is een hele leuke :D
Hoeveel mensen kopen ongekeurd een paard met een afwijking, voldoen niet aan de onderzoeksplicht en willen dan ook nog hun gelijk halen?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:03

Een kleine bloemlezing wat ik de laatste tijd voorbij heb zien komen over readings en de readers ze nog healen ook.

Paard heeft hartworm ( hartworm komt niet voor bij paarden, wereldwijd is dat nog maar een keer in de literatuur beschreven)
Paard heeft het aan de galblaas ( een paard heeft geen galblaas)
Paard heeft Q koorts ( Q koorts is meldingsplichtig!)
Paard staat met hele hoge koorts na een operatie ( advies stop met antibiotica geef anijs)
Paard zwaar bevangen ( geef geen ontstekingsremmers en/of pijnstillers want dan loopt ie door de pijn heen, geef maar magnesium)

Zo zijn er legio meer voorbeelden. Readen als je iets met gedrag wil en een trainingsmethode zoekt die bij paard en mens past is wat mij betreft ok, dat gebeurt al eeuwen met trainingsmethodes en omgaan met dieren alleen toen heette dat geen readen maar gewoon boerenverstand gebruiken, readen en dan een dier ook nog even willen healen voor wel of niet bestaande ziekten is not done. Dat heet kwakzalverij en is gouden handel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:15

randalinpony schreef:
Citaat:
<knip> Het kan de groei van tumoren verminderen en zelfs stoppen <knip>

Sorry maar dit is zo erg.

Het is goed dat tumoren (en zeker kwaadaardige) relatief weinig bij paarden voorkomen, want iemand die dit beweert is gewoon een enorme leugenaar.

En ik snap ook niet dat mensen het geloven... Als iedereen kan healen (volgens grietje14), en healen kan kanker genezen (want dat wordt hier in de quote beweert) dan wás er toch geen kanker of althans, dan ging er toch niemand aan dood? Dan omarmde de reguliere geneeskunde dit toch metéén?
Of denken mensen dat reguliere artsen het leuk vinden dat patienten aan kanker doodgaan? "Dat ze moeten zeggen: het spijt mij vreselijk, maar ik kan niets meer voor u doen, u bent uitbehandeld?" En dan een vreugdedansje doen, omdat ze er wél lekker aan hebben verdiend? Wat voor beeld heb je dan van de reguliere artsen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:51

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-12-23 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:54

Grietje14; Tja, dat is op zich niet gek als je zelf het er ook mee eens bent dat iedereen het kan (dat maakt het minder bijzonder), websites zijn blijkbaar betrouwbaar en 1 voorbeeld moet gelijk 'het' bewijs zijn.
Dan is het toch niet gek dat mensen ook sceptisch zullen zijn? En ook heel terecht met al die oplichters.
Dit is niet typisch bokt, maar gewoon menselijk. In de echte wereld krijg je er ook mee te maken.

Healen is immers gewoon risicovol (daarom krijg ik er de kriebels van, net als gebedsgenezers... Brrr. Te grote kans op verkeerd advies omdat het natte vinger werk is).
Readen vind ik erg leuk :j is prima om t karakter van het paard onder de loep te nemen door bijvoorbeeld een foto. Daar zie ik niet veel risico in, dat kan best leuk zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-01-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

grietje14

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:55

Iedereen kan het, maar er moet eerst wel wat gebeuren voordat je het kan.
Iedereen heeft het vermogen om het te doen, maar je doet het niet zomaar.
Daarvoor moet je eerst op je paard afgestemd zijn en nog veel meer dingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:59

Mijn docent zei altijd; een goede psycholoog is een veel betere verkoper! En dat is ook wel uitgetest, professor ging deur aan deur dingen verkopen en verkocht meer dan de verkopers die het al jaren deden.
Simpel zei hij, ik heb de kennis om mensen zo te manipuleren zonder dat ze het door hebben.
En dat is dus het grote gevaar met healers die echt uit zijn op het geld.
Met geluk met je er 1 tussen met ontzettend veel kennis en ervaring met paarden. Die zal onbewust de kennis inzetten. Maar medische adviezen en echt kunnen genezen vind ik gevaarlijk.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:06

Healers die kunnen echt niet genezen wat een dierenarts kan!
Natuurlijk zijn er oplichter, wat ik nu na 1000x heus ook wel een keer weet, maar zegt nog niet
dat het niet echt hoeft te zijn. Ik weet er ook nog niet alles van! heb nog maar slechts 2 hoofdstukken gelezen! Maar geloof er toch heel erg in en dat komt niet doordat iemand het goed verkoopt.
Doordat ik me er tot aangetrokken voel, ik voelde al vaker wat voor die spirituele dingen volg gewoon mijn intiutie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:10

Dat mag ook zeker, ik vind er ook niets mis mee :)
Ik snap waarom mensen geloven, spiritueel kunnen zijn etc. Maar je hebt wel af en toe een advocaat van de duivel nodig om het wel in perspectief te blijven zijn ;)
Zolang je maar met gezond verstand ernaar blijft kijken :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:11

Jij hebt twee hoofstukken gelezen, wel twee hele hoofdstukken, en bent nu al aan het bekeren geslagen?

Eigenlijk zonde van je tijd, als je toch iets wilt met paarden kun je beter echt goeie paardenboeken lezen en je verdiepen in de beweging van een paard, dat soort dingen. Verder een stukje gezondheid en voeding meepakken, en lessen nemen in paarden beoordelen en toiletteren, longeren, voorbrengen, enzovoort. Daar steek je veel meer van op dan van dit soort gezweef. Maar ik vind het nog erger dat je zelfs hier op Bokt iedereen probeert te "bekeren". Ik hoop niet dat je dat in het echt ook doet, bijvoorbeeld bij jongere meisjes of meisjes van je leeftijd die een pony hebben. Van dit soort dingen komt alleen maar ellende. Ik hoop maar dat je dat op tijd inziet en dat je ouders het ook inzien.
Straks ga je nog rare adviezen geven en ligt er vandaag of morgen ergens onnodig een pony dood.........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:14

Ik vind inlezen prima, brede kennis vergaring is goed voor de ontwikkeling. Bekeren vind ik een gek woord in dit context. Want ook wij spelen nu de advocaat van de duivel. Dus bekeren tot in onze ogen gezond verstand?
Zolang mensen zich maar niet gaan bemoeien met medische adviezen, behandelingen en genezing van ziektes vind ik het geen probleem (of beter gezegd; als je zelf maar kritisch blijft en niet alles voor waar aanneemt)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:50

Oh, ik geloof ten eerste niet dat de reguliere geneeskunde overal een antwoord op heeft, en VA's maken ook fouten, t blijft mensenwerk.
Ten tweede zal ik de laatste zijn om te ontkennen dat er best nog heel veel is dat we níet weten, dus het is niet zo gek dat er in de medische wetenschap ook blunders gemaakt worden. Maar gelukkig is er zoiets als voortschrijdend inzicht, zie het verhaal van hoefbevangenheid en fructaan.

Ik denk dus ook dat er best een heleboel zaken zijn die nu als 'kwakzalverij' worden afgedaan, waar best dieren en mensen baat bij kunnen hebben. Dat iets niet wetenschappelijk bewezen is, wil niet zeggen dat het niet werkt, zoals hierboven al iemand opmerkte.
Neemt niet weg dat er heel wat flauwekul verkocht wordt en hoe moet ik banketstaaf van zinnig onderscheiden?

Heb je mijn post een stukje terug gelezen Grietje14, over die 'healer' die dat ten dode opgeschreven paard voor veel geld wel kon 'behandelen'?
Dát is de realiteit. Op websites kom ik voornamelijk praatjes tegen. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Ester Hegt.

Verder geloof ik zeker dat er mensen zijn met goed ontwikkelde intuitieve en emphatische gaven, en dat die meer aanvoelen (of beter ontwikkeld observatievermogen hebben maar ja, dat geldt zeker voor vele dierenartsen) dan anderen.

Maar met 15jarige meisjes die via bokt fotoreadings aanbieden heb ik toch wel wat moeite, sorry.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 12:22

In_Black schreef:
Jij hebt twee hoofstukken gelezen, wel twee hele hoofdstukken, en bent nu al aan het bekeren geslagen?

Eigenlijk zonde van je tijd, als je toch iets wilt met paarden kun je beter echt goeie paardenboeken lezen en je verdiepen in de beweging van een paard, dat soort dingen. Verder een stukje gezondheid en voeding meepakken, en lessen nemen in paarden beoordelen en toiletteren, longeren, voorbrengen, enzovoort. Daar steek je veel meer van op dan van dit soort gezweef. Maar ik vind het nog erger dat je zelfs hier op Bokt iedereen probeert te "bekeren". Ik hoop niet dat je dat in het echt ook doet, bijvoorbeeld bij jongere meisjes of meisjes van je leeftijd die een pony hebben. Van dit soort dingen komt alleen maar ellende. Ik hoop maar dat je dat op tijd inziet en dat je ouders het ook inzien.
Straks ga je nog rare adviezen geven en ligt er vandaag of morgen ergens onnodig een pony dood.........

Toevallig verdiep ik me ook in de anatomie van het paard en horsemanship.
Maar je denkt steeds verkeerd, je denkt steeds en de rest ook dat ik denk dat je door healing
een paard lichamelijk kan genezen. Voor de zoveelste keer het gaat puur om geestelijk en energie en lichte lichamelijke dingen, ik ga heus geen rare op adviezen geven, voordat ik echt zeg dat ik een healer ben wil ik eerst cursussen volgen.
Estherhegt@ tuurlijk moet je kritisch blijven en niet zomaar van iedereen geloven dat hij of zij healer is.
Daarvoor moet je toch eerst wel wat dingen geleerd hebben voordat je echt healer bent.
randalinepony@ Klopt inderdaad dat er heel veel flauwekul wordt verkocht, dan is het idd lastig om te onderscheiden wat rotzooi is en wat echt goed. Nouja, empatische gaven die heeft iedereen, je moet het alleen wel ontwikkelen en dat heb ik nog niet gedaan, wil ik wel doen. Met fotoreadings is het ook wel trikie wie wel echt is of niet, wel weet ik dat je ook daar cursussen voor kunt volgen en ook hoe je het moet doen. Je moet eerst je hoofd helemaal leegmaken en dan contact maken met het dier via foto.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:36

En het paard vertelt dan aan de reader wat een licht lichamelijk ongemakje is waarvoor wat instralen via een foto en wat kosmosknuffelen voldoende is, en waar duidelijk een VA aan te pas moet komen?

Verder: ik zie dat bijna álle dierenhealers, readers en tolken cursussen geven. Kennelijk is dat een gat in de markt en je bent ook zo een paar honderd euro kwijt. Verder ben je dan binnen een paar uur blijkbaar gekwalificeerd, apart.
Mij lijkt dat voor het grootste gedeelte geldklopperij, dus wat zegt een cursus waarin de ene oplichtster de andere leert hoe je moet oplichten nou helemaal?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:42

In_Black schreef:

Het is natuurlijk nogal subjectief wat 'goeie' paardenboeken zijn.

Als men het heeft over readen en vooral healen dan kennen een heleboel mensen wel verhalen van de grootste kwakzalvers en wat die al niet voor schade hebben angericht.

Goed, mijn vorige pony is ook een keer stokkreupel bekapt door een natuurlijk bekapper, dat was eens en nooit weer. Tegelijkertijd werken er in de diergeneeskunde en de mensengeneeskunde ook mensen. en mensen maken nu eenmaal fouten. Nu durf ik toch te beweren dat de fouten in de reguliere geneeskunde grotere gevolgen kunnen hebben dan de fouten uit de alternatieve geneeskunde. En daarom hebben artsen en dierenartsen ook een grotere verantwoordelijkheid en een universitaire opleiding.

Ik denk dat je bij zowel de reguliere als de alternatieve geneeskunde goede en slechte hulpverleners hebt. Net zoals in elke andere populatie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:01

Alleen heb je als reguliere genezer toch een stuk moeilijkere opleiding, beschermde titel en je moet geregistreerd staan. De eerste dierenarts die alles puur vanaf een foto alles af lezen moet ik nog tegenkomen...Of beter gezegd; die kom ik niet tegen.

Je kan mensen veel makkelijker oplichten met healen dan als arts of dierenarts.