Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tita schreef:Citaat:de gemiddelde Nederlandse vrouw weegt 70 - 80 kg.
maar dat komt echt niet op een paard...veel meer hele dag drinken en eten, kleertjes aan vooral in de winter..en zadel op. tel uit je winst maar ga niet doen alsof een paard niks kan dragen
Dees schreef:DDQ1190: ik denk dat de mensen die vroeger met paarden werkten, véél beter wisten waar ze mee bezig waren dat het gros van 'wij nu'. Ik denk dat men vroeger gewoon minder miepte en gerichter keek naar naar waarvoor het dier werd gebruikt.
Nu moet ieder paard op ieder moment maar 100% vlekvrij zijn ivm eventuele verkoop.
Kennelijk wil niemand nog een paard met een drietje.
Waar die dieren helemaal nog niet afgeschreven zouden moeten zijn voor al die B & L ruiters die ons land rijk is.
Dees schreef:De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft anno 2011 maatje 42.
tita schreef:[naam verwijderd] schreef:De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft anno 2011 maatje 42.
je kan me veel vertellen maar de gemiddelde Nederlandse vrouw bestaat IMO niet meer gemiddelde vrouw is inmiddels mega allochtoon.
En op een of ander manier zitten voornamelijk "blanke" in de paardensport.

keona schreef:het valt me op dat het meestal bij mensen is die hun paarrd op stalhouden,en de paarden zelf kapot rijden,door veel te vroeg te beginnen,niet warm rijden,nooit buiten lopen,hulp teugels,slechte hoefsmit etc .ik ken mensen die nu al aan hun 4 de paard beginnen,ik heb nog steeds mijn eerste!!!!! denk dat de meeste mensen zelf hun paard snel aan hun eind helpen
colette_007 schreef:Ps: er zou ook verplicht moeten worden dat merrie goed op fotos moet zijn voordat ze veulens mag fokken met stamboekpapieren (en dan geen genade zoals ze ooit hengsten doorlaten met niet goed op de fotos)
Jade schreef:ongewenst aangeleerd gedrag is vanuit ons oogpunt te zien als een vorm van misbruik naar mijn idee. .
daarnaast zal een brutaal paard eerder gebruik maken van gaten in de opvoeding dan een schuchter paard, in dat opzicht vind ik het persoonlijk niet enkel aan de trainer liggen, natuurlijk maakt de trainer een fout als hij/zij dit niet weet te corrigeren, maar het is ook een wisselwerking.liljebo schreef:schoentje, dat paarden gewoon consequent getraind dan wel geconditioneerd moeten worden staat volledig buiten kijf en heeft ook niets met dit onderwerp te maken.
Ik geloof ook niet dat hier ergens wordt beweert dat rijden per definitie paarden kapot maakt. Hier wordt alleen de vraag gesteld of het niet herkennen van signalen van ongemak niet belangrijk meespeelt in het vroeg afschrijven van paarden
Helaas heb ik al heel wat paarden gezien die als 'dwars' en dominant werden omschreven en die achteraf een lichamelijk probleem bleken te hebben, wat door het 'er even door rijden' vaak onder leiding van een instructeur volledig naar de maan zijn gereden.