ik heb nu 1 of andere homeopatische druppel.. weet nog nie of het werkt heb het pas sinds gister.. verder was ik hem met betadinescrub.. dit is de eerste keer dat hij mok heeft, dus ben zelf ook nog op zoek naar allerlei middeltjes
Albert
Geplaatst: 15-10-03 21:56
Staart en manenspray in de kootholte spuiten, dan blijft het mooi droog. Niet in lang gras laten lopen als het vochtig is.
Gail
Geplaatst: 17-10-03 03:16
Nou zeewater en betadine enzo zijn bij mijn paard geen optie: zittie gelijk met een dikke poot en een bacteriele infectie! DROOG houden dus. Die van mij krijgt zeewier, Mud Gard, net nog een vitaminespuit, knoflook, ik heb met Otiderm gesmeerd totdat hij daar resistent tegen werd, voer homeopatische meuk van Laarakker.....
Ik ben t met Sjuimpje eens dat t ook met weerstand te maken heeft, maar die krijg ik dus gewoon even niet beter!!
Heb nu een zalf met antibioticum en inderdaad heeft de DA mij ook aangeraden om hem af en toe lekker in de stalbandage te zetten!
Maar je wordt er af en toe goed radeloos van!
Die Equichaps of hoe ze heten zijn zeker een goed middel om mok te voorkomen, maar 1 krijgt die van mij zelfs op stal een dikke poot bij t kleinste wondje en 2 mag je ze niet om als je paard al mok heeft....
Botervlieg
Geplaatst: 17-10-03 06:45
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen: Calendula/echinacea-gel van de paardendrogist. Krijgt je paard ook knoflook?
Zeewier mag je alleen als kuurtje gebruiken. Dus niet langer dan 14 dagen achter elkaar. Anders kun je huidproblemen krijgen!!
CaroleKlomp
Geplaatst: 17-10-03 07:40
Een vriendin van mij, wastte het been met Badedas en dat hielp zei zij. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Anoniem
Geplaatst: 17-10-03 08:37
Ik heb van de week iets heel effectiefs gekregen van de veearts maar ik ben de naam even kwijt. Furexin of iets van die strekking. Geelachtig spul in een klein flesje wat je erop moet smeren. Ik heb de benen eerst gewassen met betadineshampoo om de korsten zacht te krijgen en ben toen gaan smeren met dat spul en het resultaat lijkt tot nu toe zeer goed. Moet even nakijken hoe het precies heet.
CGJ12
Geplaatst: 17-10-03 08:45
DE GOUDEN TIP:
Zorg dat de benen droog blijven ! Dus nooit meer in de wei, nooit rijden in een natte bak, niet afspuiten. Stal met gortdroog zaagsel(meel) Dan is het met een week of 2-4 volledig voorbij.
Zelf hebben we NOOIT mok op stal, maar die dieren komen ook nooit in de wei.
Verder is er nog een 2e (prima) optie.
Ruil je paard in voor een paard ZONDER witte benen.........
sonjabelgium
Geplaatst: 17-10-03 10:05
M'n tinker met witte benen loopt op een wei waar het gras even terug hoog en NAT was .... geen mok hoor! De ene is er gewoon gevoeliger aan dan de andere! Straks gaat ze masaal hun witbenige paarden inruilen. Kan de vraagprijs van m'n zwartbenige merrie omhoog
Pellie
Geplaatst: 17-10-03 12:42
mijn Gam zit al ruim 2 maanden aan de zeewier. ik heb nog nergens gelezen dat het niet langer dan 14 dagen mag. waar heb je wetenschap vandaag botervlieg?
Botervlieg
Geplaatst: 17-10-03 16:44
Geen wetenschap, maar ervaring met diverse paarden en een hond. En advies van iemand die die wetenschap mogelijk wel had, maar aan wie ik het nu niet meer kan vragen (overleden). Zolang jouw Gam het er goed op doet kun je het natuurlijk best blijven geven, maar als hij huidproblemen zou krijgen, dan weet je dus wat daar (mede) de oorzaak van KAN zijn.
Vendell
Geplaatst: 18-10-03 22:54
Liekjuh schreef:
zeewater dat helpt goed.
Absoluut zoutzeewater. Bijt even uit en gecombineerd met de doorbloeding werkt dat het beste. Verder alle haren wegknippen zodat het niet gaat broeien of lang nat blijft. Ik zelf zou ze met mok nooit met bandages oid omzetten.
rainbowcash
Geplaatst: 20-10-03 14:39
hydrocortiderm (of hoe je het dan ook schrijft) helpt ook heel goed, gewoon bij da vragen!!!!
WenK
Geplaatst: 20-10-03 14:51
Ik geef sinds dit jaar allebei mijn paarden cure-mok van de paardendrogist.. Ik moet zeggen, ze heeft wel wat korstjes, maar als ik kijk naar vorig jaar (van augustus tot juni benen vol met mok gehad) vind ik dit echt super. De kleine heeft tot nog toe geen mok gehad, maar die merrie dus wel.
Op het moment dat ze mok heeft maak ik de benen goed schoon en droog en smeer er vervolgens een mengseltje op van dat droogzetspul voor koeien en uierzalf, is zo weg.. Je moet het aleen niet te lang gebruiken, anders worden ze resistent en je moet uitkijken met je handen, je kan er zelf een allergie van oplopen namelijk.
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
Geplaatst: 20-10-03 18:01
Aqua8horse schreef:
Een vriendin van mij, wastte het been met Badedas en dat hielp zei zij. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Jaa ludje hier op bokt doet dat ook altijd ,Eerst wassen met Baddedas dan goed afdrogen en een laag uierzalf er op doen dan inbandageren en ze 2 uurtjes dacht ik:? om laten zitten. En daarmee gaat het altijd snel en goed over
very
Geplaatst: 20-10-03 18:15
een middel voor voetschimmel bij mensen weet ff niet hoe het heet.... kan je zo bij de drogist halen.... helkpt bij mij ook goed trouwens...
parouscha
Geplaatst: 20-10-03 19:37
Ik voer nu ook knoflook èn zeewier . Deze tip heb ik van sjuimpje gekregen. ik geef mijn merrie 50 gram op een dag. En ik moet zeggen dat het al redelijk weg trekt. Ik voer het nu zo'n maandje. Ik heb zelf ook alles geprobeert. tandpasta, talkpoeder, elke dag wassen met betadine , ik heb mokzalf geprobeert, en otiderm, nou bijna alles. Ik heb trouwens laatst een keertje met bandages gereden, en ik haalde de bandages eraf, en ik kon alles er werkelijk waar, af vegen! Misschien is bandages dan toch een optie? Mijn paard heeft eens een keer zulke dikke benen gehad, dat 1 been bijna 2 waren, zo dik. Ik voer dit nu elke dag. En ik ben het voorlopig ook wel van plan om door te voeren. Alleen nu is het meestal zo, dat het in de winterperiode altijd weg trekt. Dus of het nou door het zeewier en knoflook komt, of omdat het de periode is Daar kan ik voorlopig nog niet achterkomen, maar geloof wel dat het altijd weg ging als het erg koud werd!