en toen was mijn kanjer ziek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:24

Wij hebben dit meegemaakt met een 1 jarige hengst, hij had met klooien met een merrie een trap tegen het spul gehad.
Het was zeker 2 keer zo dik als bij jouw paardje.
Of hij antibiotica of pijnstilling heeft gehad weet ik zo niet meer, wel is er toen iets vochtafdrijvends gespoten. Verder moesten wij het met water afspuiten. Aangezien het heel erg pijnlijk was en hij daardoor ook gericht probeerde ons weg te schoppen heb ik de tuinslang met een touwtje aan een bezemsteel gebonden en dan koelen met miezerig dun straaltje water, harde straal was veel te pijnlijk.
Dit een paar dagen, een paar keer per dag.
Masseren was in ons geval denk zelfmoord geworden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:25

Toevallig ken ik de TS goed, ze heeft alles over voor haar dieren, echt alles.
Ik had haar net behoorlijk overstuur aan de telefoon en ze maakt zich grote zorgen. Ze gaat er voor zorgen dat het dier een goed gevulde stal met stro krijgt, maar door de paniek die ze had vandaag, heeft ze daar overheen gekeken en niet aan gedacht.
De stal waar het paard nu in staat is een noodstal en de andere stallen staan vol. De eigenaar van de opfok heeft goed gehandeld, hij had het dier ook in de kudde op het land kunnen laten staan.
Dat zijn benen niet schoon zijn komt omdat hij normaal 24/7 in het land staat, hou dan de benen maar eens schoon. En nu was de prioriteit om zijn penis in orde te krijgen, dat het dier dan geen brandschone benen heeft, is niet zo raar.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:26

Ragdollcat schreef:
Mossel schreef:
Ik had mijn paard daar al lang weg gehaald, mager, wormen, diarree een smerige stal en een ontstoken penis :n

Succes, ik hoop dat het weer helemaal goed komt!

Ik was er ook vaker gaan kijken en controleren.

Je zei dat je er vlakbij woont, Waarom zorg je dan niet zelf voor hem.

Ik vind dit schandalig.

omdat hij normaal in de wie staat en ik kom er 3 x per week dus ik sorg wel zker goed voor hem
vind dit echt nit leuk dat zit gezecht word hij staat sins vrijdag avond hier op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:26

Ik denk dat we niet zo moeten overdrijven. Toevallig heeft het paard diarree waarschijnlojk als gevolg van het ongemak, het lijkt alsof de stal wat vies en de staleigenaar nalatig maar volgens mij valt het allemaal best wel mee. Paard wordt behandeld, aan een schone stal wordt gewerkt en de eigenaar is hartstikke begaan met het paard.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:26

och wat een stakker!! Dat moet mega pijn doen zeg!
Die benen is volgens mij gewoon blubber, borstel erover en klaar of zie ik dat verkeer? Dikke laag stro lijkt me ook niet zo prettig als hij gaat liggen. Stro kan vreselijk scherp zijn en prikken. Vlas is ook geen optie dat blijft plakken lijkt me... moeilijk hoor.Ik zou denk ik voor een mat kiezen als ik de keuze had.
Als je ze dichtbij woont zou ik vanaf nu zelf de verzorging gaan doen. desnoods 6 keer per dag heen masseren of koelen en ook had ik de da gebeld en geraadpleegd die hem gezien heeft. Nu weet je nog niet veel. Je bent er toch wel bij morgen als hij/zij komt?? Persoonlijk zou ik dus de regie zelf in handen nemen.Ik wens je wijsheid, kracht en succes toe. En voor je pony een dikke knuf arm ding.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:27

Storm schreef:
Toevallig ken ik de TS goed, ze heeft alles over voor haar dieren, echt alles.
Ik had haar net behoorlijk overstuur aan de telefoon en ze maakt zich grote zorgen. Ze gaat er voor zorgen dat het dier een goed gevulde stal met stro krijgt, maar door de paniek die ze had vandaag, heeft ze daar overheen gekeken en niet aan gedacht.
De stal waar het paard nu in staat is een noodstal en de andere stallen staan vol. De eigenaar van de opfok heeft goed gehandeld, hij had het dier ook in de kudde op het land kunnen laten staan.
Dat zijn benen niet schoon zijn komt omdat hij normaal 24/7 in het land staat, hou dan de benen maar eens schoon. En nu was de prioriteit om zijn penis in orde te krijgen, dat het dier dan geen brandschone benen heeft, is niet zo raar.

bedankt storm echt lief dat je dit schrijft het is de waarheid ik heb alles voor mijn dieren over

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:29

Jeetje zeg..
Gezien de omstandigheden daar had ik hem naar de kliniek gebracht..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:30

Een paard dat 24/7 buiten staat is aan de benen ook prima schoon te houden ;) dat vind ik geen excuus, de van mij staan ook 24/7 buiten en 1 daar van chronische diarree en haar kan ik prima schoonhouden.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:31

eridinges schreef:
Jeetje zeg..
Gezien de omstandigheden daar had ik hem naar de kliniek gebracht..

de veearts wil eerst kijken of het zo over gaat komt morgen weer langs zo niet gaat hij gelijk daar heen !!!!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:32

Mossel schreef:
Een paard dat 24/7 buiten staat is aan de benen ook prima schoon te houden ;) dat vind ik geen excuus, de van mij staan ook 24/7 buiten en 1 daar van chronische diarree en haar kan ik prima schoonhouden.

Kom op zeg... wil je nu het laatste woord hebben???
Het paard zijn benen zijn niet schoon, nou en, kijk eens goed naar zijn penis, dat lijkt me toch 1000x belangrijker.

djuulsie

Re: en toen was mijn kanjer ziek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:34

ja, maar met schone benen en stal zal zn penis ook veel sneller genezen...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:35

Storm schreef:
Mossel schreef:

Kom op zeg... wil je nu het laatste woord hebben???
Het paard zijn benen zijn niet schoon, nou en, kijk eens goed naar zijn penis, dat lijkt me toch 1000x belangrijker.

Wat heeft dat nou weer met het laatste woord willen hebben te maken :') _O- Want volgens mij wou jij dat dan hebben...

Mwah ik denk dat het wel mee zou helpen in de hygiëne als de benen schoon zijn :) Een ontsteking ontstaat niet uit het niets :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:50

@ Storm: Je zegt wel dat de benen niks uitmaakt maar als er veel modder en alles aan de benen zit gaat de penis ook echt niet genezen hoor, hoe meer viezigheid er bij komt hoe erger het wordt. ;) Dus ik vind de reactie van Mossel helemaal niet raar want ben het volkomen met haar eens.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:51

Offtopic : Wat een discussie over de benen en stal terwijl TS toch duidelijk aangeeft zelf in de gaten te hebben dat het schoner kan en dat ze er aan werkt.

Ontopic: ik weet dat het net iets anders is dan waar je het zelf over hebt maar kijk een op deze ( http://www.dierenkliniekemmeloord.nl/3-paarden/18-disciplines/56-chirurgie/124-chirurgie-van-het-geslachtsapparaat ) site.
Hier wordt een beetje uitgelegd hoe het gaat bij een amputatie met een tumor in de penis. Even op lees meer drukken voor meer info. Pas wel op de foto's zijn niet allemaal even prettig om te zien. Hopelijk is het allemaal niet nodig en kan de dierenarts het oplossen zonder operatie. Heel veel sterkte.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:52

Ze had het meteen moeten doen toen ze er vanmiddag was.. Als ze het zelf in de gaten heeft. Met dit soort dingen zou ik niet wachten tot morgen, maar gelijk doen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:53

djuulsie schreef:
ja, maar met schone benen en stal zal zn penis ook veel sneller genezen...

zeker weten....als hij ligt zit die penis tegen zijn benen aan,dat helpt er zeker niet aan mee.
Het paard is niet in een goede conditie,is drie(begrijp ik?)en ziet er uit als een jaarling.
TS hoe lang eet hij al slecht?Heb je weleens naar zijn gebit laten kijken?Misschien heeft hij last van een dop die er niet goed afkomt?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:54

als die 24/7 buiten staat kun je echt de benen niet schoon houden hoor... mijn pony komt ook dan helemaal bemodderd binnen, en ik snap wel dat ze niet bij het weiland gaat staan om het schoon te houden ik zie duidelijk dat wat er op de benen zit geen diaree is maar opgedroogde modder

Edit : Ik wil er niet mee zeggen dat met vieze benen het goed geneesd!
Laatst bijgewerkt door xEline op 11-12-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:56

Ze had ze toch op zn minst vandaag schoon kunnen maken? Hij staat nu toch binnen?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:57

djuulsie schreef:
Ze had ze toch op zn minst vandaag schoon kunnen maken? Hij staat nu toch binnen?

:j , ik denkt dat ze dat nu inmiddels wel begrijpt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:58

:n maar niet doet

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:59

djuulsie schreef:

Ze heeft al even niet gereageerd dus misschien is ze bezig! Anders denk ik en hoop ik dat ze het snel gaat doen

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:59

Voordat ze de penis had gemasseerd en ingesmeerd, lijkt het mij vrij logisch dat je eerst de penis even afspoelt, zodat de ergste viezigheid er af is en de bacteriën niet onder de zalf blijven zitten, dan hadden op z'n minst de benen even meegenomen kunnen worden.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:00

Ts ik hoop dat je pony vanavond nog naar een kliniek gaat brengen.
Of anders morgen, ik zou hier echt geen oog van dicht doen,
Als mijn paard er zo bij zou staan,
Ik zou hem niet alleen om die ontstoken pennis gaan weg brengen naar de kliniek,
Maar ook voor zijn gezondheid, hij kan snel infechties gaan op lopen, omdat zijn weerstand ook laag is omdat hij niet gezond is,

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:01

xEline schreef:
djuulsie schreef:

Ze heeft al even niet gereageerd dus misschien is ze bezig! Anders denk ik en hoop ik dat ze het snel gaat doen

Ze is nu wel online, dus misschien krijgen we zo reactie over hoe het nu gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:02

Gaan jullie je allemaal ff ermee bemoeien, ts had het vast wel gedaan als ze er toe in de gelegenheid was. Wat drammen jullie toch weer door zeg. En als je DA zegt dat ze niet naar de kliniek hoeft ga jij dan alsnog de trailer pakken en heen rijden? Dacht ik ook niet nee.

Pfff bokt is weer dierenarts hoor...

En wie denkt in hemelsnaam dat TS verantwoording af moet leggen?!!?!