Einde verhaal tinkerruin Déclan 5 jaar gebroken straalbeen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:18

Wat een vreselijk naar verhaal en wat een onzekerheid voor nu..... ik duim ook voor je dat er een kans is dat het beter voor hem kan worden! :(:)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:18

We blijven duimen! Super dat ie zo braaf was en er nu al beter op staat 8-)

Mooi overzicht ook op FB smid heeft goed z'n best gedaan met slijpen, lassen enzo :7

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:30

Thanx voor t duimen we zullen t nodig hebben
Déclan loopt sinds het ijzer in stap al bijna niet meer kreupel ik hoop echt dat dat een goed teken is. toen ik hem vandaag wilde pakken om de hoef uit te krabben zette hij t op een drafje en maakte zich uit de voeten :lol:
Hij is het echt even beu dat geprul aan zijn voet.
Hij geeft helemaal niet de indruk veel pijn te hebben staat op de weide oortjes vooruit lekker relaxen en als hij toch te ver gaat is de pijn er om hem te weerhouden te gekke dingen te doen. Ik hoop zo dat t goed komt.

shilady

Re: Einde verhaal tinkerruin Déclan 5 jaar gebroken straalbeen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:35

Ik ben benieuwt of je dit paard er nog bovenop krijgt
we duimen voor je :j

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 20:21

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:36

Ik duim mee.
Ik hoop echt dat het bot weer aangroeit

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:40

Hoop echt voor je dat hij nog een lang en pijnvrij leven bij jou mag slijten. De revalidatie zal een poos duren maar ik duimduimduim dat het weer goed komt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:13

Hoe gaat het nu?

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:35

Hallo Quincy,

Ik leef met je mee, onze Face had November 2010 hetzelfde. Kwam kreupel uit de stal en de DA facht hoefzweer. We hebben hem een weekend lang in de badedas gehad en op de wei, maar het werd niet beter. Onze hoefsmid zei dat het beslist geen hoefzweer was.
We hebben foto's laten maken en er was een duidelijke breuk in het hoefbeen te zien, dus net als bij een rond ijzer er onder, maar wel 3 maanden boxrust, daarna na de kliniek, weer foto's gemaakt en ja hoor weer 3 maanden boxrust. Dus na 6 maanden binnen mochten we 10 min. per dag aan de hand stappen 3 maanden lang. daarna 4 weken erop en 15 min per dag stappen en daarna nog een 4 weken afwisselend stappen en draven.
In middels kunnen we weer licht met hem werken.
De laaste controle foto's in september toonden niet alleen een breuk in het hoefbeen, maar de breuk was doorgeschoten in het kroon en kootbeen. Dit was door de botoplossing zichtbaar geworden, maar gelukkig aan de beterende hand. Had men dit direct gezien was hij misschien al ingeslapen geweest.
Het hele jaar heb ik ondersteund met glucosamine en chondoitrine en hij had een suikervrij snoepbal in de stal. Voor het eerst naar buiten aan de hand en in de weide hebebn we dit eerst met korreltjes onder het voer gedaan omdat het been natuurlijk nog zwakker is.
Hij houd nog een jaar het rond ijzer, nu ook een aan het andere been omdat hij dan in ieder geval stabiel loopt. Gelukkig is het bot goed aan elkaar gegroeid en zo te zien geen atrose of andere rare dingen tot op heden.
Dus je ziet ook een hele ernstige breuk die toch is goed gekomen :)

Heel veel sterkte, ik duim voor je.

Jinks

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:42

Dit is zeker geen leuk nieuws.
Ik hoop echt dat hier een oplossing voor komt waar je je prettig bij voelt

Ik wens je veel sterkte!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:28

Ja, ik vraag me ook af hoe het nu is? (Heb stiekem mee zitten lezen :P ) Het leek zo goed te gaan! Hoop dat dit zich voortgezet heeft!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 23:49

Hoi allemaal thanx dat jullie zo meeleven.
Ik had niet gepost omdat er eigenlijk geen verandering is. Het gaat vrij goed sommige dagen geeft hij beetje meer last als andere elke dag krabben we zijn hoef uit en krijgt hij vital plus onder zijn voer.
Het is afwachten...
@Jinks: fijn dat t bij de jouwe vrij goed gaat. Wat jij beschrijft was de behandeling van Déclan ook toen ze dachten dan zijn hoefbeen gebroken was. Maar helaas is het bij hem zijn straalbeen dat is veel moeilijker te genezen helaas ppfff t blijft bang wachten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:56

Dikke knuf Kalinka, ik blijf gewoon doorduimen voor je manneke. Denk aan jullie....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:44

Hier wordt ook nog altijd hard geduimd op herstel van Declan!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 09:46

Thanx knuff knuff
Ik weet wel dat zoiets tijd vraagt en dat krijgt hij ook al moet hij 3 jaar lekker niksen als hij maar terug redelijk oké word mijn ventje ...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:50

Heb even je topic gelezen. Heeft hij nou op beide achterhoeven ijzers gekregen? Anders gaat hij toch scheef lopen lijkt mij? Das ook niet bevorderlijk voor de rest van z'n lijf.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:55

heb je topic gelezen. Wat een verhaal. Hoop dat het helemaal goed gaat komen met hem. Zal duimen voor je.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:02

Citaat:
Heb even je topic gelezen. Heeft hij nou op beide achterhoeven ijzers gekregen? Anders gaat hij toch scheef lopen lijkt mij? Das ook niet bevorderlijk voor de rest van z'n lijf.

Déclan word nog extra behandeld voor scheefheid en blokades door Raf antheunis.
Het kan zijn dat t niet zo goed is maar nu is even belangrijker dat die breuk/scheur heelt de rest kunnen we later altijd nog aan werken. 2 veeartsen en 2 hoefsmeden vonden dit de beste optie denk dat ik hun daar dan wel in volg maar snap je punt.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:10

Jammer dat er nog niet zoveel vooruitgang is, maar aan jouw zorgen zal het in ieder geval niet liggen :) Ik vind de foto's op de vorige pagina ook heel leuk! Dat ijzer is echt apart!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:31

Gisteren kwam meteer in volle galop op me af zonder te kreupelen :smt026
Een heerlijk zicht. In stap zie je er ook nog weinig van draf wel maar dat is ook een zware gang natuurlijk.
tegen 26dec moet de da terugkomen hij zei na 6 weken ijzer wilde hij terug komen kijken. Ik hoop zo zo zo zo hard dat t ook echt aan het beteren is ik kan natuurlijk niet zien of er botaangroei is.
Maar als hij echt heel veel pijn had zou hij dit niet doen denk ik.
Overgens mag hij wel af en toe eens lopen zei de da doorbloeding is genezing
hier een foto van hoe hij kwam aanstormen
Afbeelding

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:55

ik hoop zoooo voor je dat er verbetering inzit! succes!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:04

Hoi, is een infuus met Tildren geen mogelijkheid voor jou paard om het botgroei te stimuleren?

Een merrie van mij heeft dit infuus gehad toen haar kaakbreuk niet naar elkaar toe vast wilde groeien en na het infuus was met een week al vaag botgroei te zien. Het was toen helemaal goed gekomen dankzij dit middel.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 14:05

Geen idee ik ken dat produckt niet nooit van gehoord hij krijgt nu elke dag poeder onder zijn voer om botgroei te bevorderen xxx

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:09

Quinzy schreef:
Geen idee ik ken dat produckt niet nooit van gehoord hij krijgt nu elke dag poeder onder zijn voer om botgroei te bevorderen xxx

je zal het er eens met je arts over moeten hebben. ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:14

Niet dat je wat aan deze info heb maar moet het even kwijt. Paard van een vriendin van mij is vanochtend ingeslapen. Liep al een tijd kreupel, ook foto's laten maken. Heeft hij in het verleden zijn hoefbeen beschadigd dit is gaan ontkalken en heeft nu zware atrose.
Het is mooi te zien hoe die van jou in de wei rent!!! Heel veel sterkte met hem en ik hoop dat hij nog wat jaartjes rond kan scharrelen