Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:56

ZE is prima in de hand te houden....Alleen gaat het niet vanzelf.
Goede deken op,tijdig naar binnen en de huid behandelen die stuk is.
Mijn fries heeft het ook,dus ik weet waar ik het over heb.
Je kunt de allergische reactie rustig krijgen met prednisolon injecties,kijk wel uit....sommige paarden worden daar bevangen van!

Maar als ik het zo hoor is het al ver heen...te ver om te denken dat een deken in dit stadium nog helpt.
Eerst moet de allergische reactie getempert worden...in combi met deken en tijdig binnenzetten.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:22

Geerke het is inderdaad al ver heen met de jeuk die hij heeft.
Een andere deken ga ik niet kopen voor hem ,want hij maakt zijn dekens stuk door het schuren.
De pavokoeken heb ik gisteren gekocht voor hem die ga ik ook eerst op maken.
Voor dat ik nieuw voer ga kopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:29

Jemig TS... :n

Ik ben weg hier, je banketstaaf hier tegen een muur, iemand die zo eigenwijs is dat ze hele goede tips links laat liggen en stug doorgaat. Dat het arme dier vergaat van de jeuk, ach, who cares... arm beest.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:32

jazzgps schreef:
Geerke het is inderdaad al ver heen met de jeuk die hij heeft.
Een andere deken ga ik niet kopen voor hem ,want hij maakt zijn dekens stuk door het schuren.
De pavokoeken heb ik gisteren gekocht voor hem die ga ik ook eerst op maken.
Voor dat ik nieuw voer ga kopen.

Ik ga mij niet inhouden daar heb ik in dit topic geen zin in.

Volgens mij is het beter om die pony uit zijn lijden te verlossen. Zo'n enorme jeuk en een 'baasje' die er met de pet naar gooit.
Arm beest.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 19:09

Als het weer het morgen toe laat dan ga ik hem wassen met Imaverol
Ik ga van de week klitwortel kopen bij de kruidvat
ik ga hem zo uit het land halen ,en dan doe ik nog wel wat ijsgel in zijn manen en staart.

Puchje

Re: Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:26

Die koeken zijn troep.. meerdere paarden gekend die er jeuk vanm kregen of waar het verergerde.
Gatverdamme ts, wat ben jij eigenwijs, wat sneu voor je pony, hou je wel van m?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 19:30

Puchje schreef:
Die koeken zijn troep.. meerdere paarden gekend die er jeuk vanm kregen of waar het verergerde.
Gatverdamme ts, wat ben jij eigenwijs, wat sneu voor je pony, hou je wel van m?

Ik hou veel van mijn pony , ik vind het ook niet leuk om hem met zo veel jeuk te zien de hele dag door.
Niet alleen de pony heeft last van de jeuk, maar wij ook omdat wij er niet meer van slapen ,zo veel herrie maakt hij in zijn stal
Hij heeft een eczeem deken maar daar schuurt hij door heen. hij krijgt nu wat minder hooi en wat meer stro om op te eten.
Zo dat hij niet veel eiwitten gaat binnen krijgen zo dat hij nog meer gaat staan schuren

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:37

Jezus, niet willen stoppen met de koeken omdat je ze nou eenmaal toch hebt gekocht? Die koeken zijn pure suikerrommel, heel veel paarden krijgen en ontiegelijke jeuk van, accuut mee stoppen dus! Soms is iets wel eens wat minder 'leuk' voor je portemonnee, maar daar hoeft je paard toch niet extra door te lijden?

Je wil geen dierenarts bellen, je wil geen andere deken kopen, je wil niet stoppen met de koeken, maar wel klagen dat je ZELF niet goed kan slapen???

Ik ben zelf zwaar allergisch voor pennicilline, en krijg daardoor vreselijke jeuk waarbij mijn huid van binnenuit wegbrandt, ik weet wat je paard doormaakt, en ik kan alleen maar zeggen: als ie het kon, zou hij de hele dag huilen. Jeuk hebben is VERSCHRIKKELIJK!!!!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:30

Hier voor stond hij op pavo liga brokken. dat zijn brokken speciaal voor sobere paarden.
In plaats van de pavo liga brokken , ben ik nu pavokoeken aan het voeren.
Ik heb hem ook een tijdje van de brokken afgehaald ,maar hij blijft maar schuren.
Ik heb een bloed onderzoek laten doen daar had hij geen te korten aan iets
Ik heb ijsgel op zijn manen en staart gedaan. en daana zijn eczeem deken bij hem op gedaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:41

Beide slecht. Marstall force is voldoende

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:42

Evelli schreef:
Beide slecht. Marstall force is voldoende

Dat verkopen ze hier niet in de buurt
Alleen pavo en subli en hippostar
Hippostar polo daar schuurt hij ook van , en dat is basisbrok.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:47

Dan subli ponybrok.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:01

Jeetje dan verkoop je die koeken toch gewoon weer of geeft ze aan een paard die er niet gevoelig op is? Wat kost zo'n pak nou helemaal 15 euro? Ik kan hier dus echt niet bij maargoed...

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 21:55

deedee19 schreef:
Jeetje dan verkoop je die koeken toch gewoon weer of geeft ze aan een paard die er niet gevoelig op is? Wat kost zo'n pak nou helemaal 15 euro? Ik kan hier dus echt niet bij maargoed...

Ik heb ze zelf niet gekocht maar iemand anders voor hem.
ik wil niet onbeleefd zijn. om het niet gaan voeren aan hem.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:24

Lekker dan....... Pony moet er maar onder lijden.... Arm ding......

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:40

Evelli schreef:
Lekker dan....... Pony moet er maar onder lijden.... Arm ding......

Hij krijgt de beste verzorging , om van de jeuk af te komen.
En hier in het topic staat ook dat dierenarts er niks tegen kan doen, dan een schimmel prik te gaan geven tegen de jeuk.
Maar dan blijft hij nog door staan schuren . zijn staart schuurt hij al minder omdat hij in een andere stal nu staat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:44

En iedereen hier roept dat je moet stoppen met pavo voer omdat iedereen daar persoonlijk ervaring mee heeft dat ze ervan gaan jeuken. En dan wil je niet stoppen omdat dat niet beleefd is? Nee je pony mogelijk meer dan nodig jeuk blijven geven is aardig, dat begrijpt diegene heus wel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:45

Maar heel eerlijk, wat wil je nou horen? Alle adviezen zijn al gegeven, en alles wordt in de wind geslagen. Als het zo vreselijk is zal een zalfje van de Kruidvat ook niet helpen, want je moet de oorzaak eerst vinden voordat je een behandeling kunt starten. Als je die niet weet kun je wel met allerlei goedkope troep lapmiddeltjes aan de gang, maar daar help je helemaal niemand mee, en vooral de pony niet.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:50

Goh, dat jij nog steeds durft te beweren dat hij de beste verzorging krijgt en dan toch gewoon die koeken blijven voeren "omdat je ze van iemand hebt gekregen"...........
Dat hij die jeuk misschien van die koeken krijgt doet er kennelijk niet toe. Het is toch een kleine moeite om
uit te proberen of daar die jeuk vandaan komt door te die dingen niet meer te geven. Gaat de jeuk over,
dan lag het aan de koeken. Blijft de jeuk, dan ligt het ergens anders aan en kun je alsnog die koeken opvoeren. Hoe moeilijk is dat nou?

En hij schuurt z'n staart minder nu hij in een andere stal staat. Dat komt dan hopelijk door de gel die je erop smeert en niet omdat daar niks is om tegenaan te schuren?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:52

Rinske er zijn genoeg adviezen gegeven dat klopt.
Alleen vind ik het moeilijk om te kiezen. welk adviez nou het beste is om te gaan
Gebruiken bij mijn pony . heeft er iemand ervaring met hippostar koeken. ? is dat beter als de pavokoeken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:53

Is er al een monster van een huidschilfer onderzocht? Zo nee, dat eerst doen, punt. Je moet eerst weten wat de oorzaak is voordat je allemaal symptoombestrijding gaat doen die achteraf wellicht helemaal geen zin heeft.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:53

Hoe lang hebben jullie de pony al?
Heeft hij altijd al jeuk gehad sinds jullie hem hebben?
Hoe oud is de pony?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:55

oei oei oei dat klinkt echt als een verwaardloos gevalletje zomereczeem...
Je zegt dat hij dus nu zijn eczeemdeken opheeft, heeft hij die niet omgehad ten tijde van de jeuk?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:05

@ts, mijn haflinger schuurt ook al 4 jaar veearts adviserde mij prednison heb ik niet gedaan.

pavo koeken weg doen en niet meer voeren !

ik zou als ik jou was een drainage kuur er in gooien en bio ron ecologische producten kopen zonder spuitmiddelen. hooi aanschaffen wat bio is waar dus geen spuitmiddel overheen is gegaan en ook bio stro kopen zodat daar ook geen spuitmiddelen overheen zijn gegaan.
verder zou ik je pony elke dag veendrenkstof geven om hem te helpen in het reinigen van het lichaam.
en verder niks voeren dus geen koekjes snoepjes wortels appels etc.
en je zal zien dat de jeuk minder word.
verder kun je bij de lingenhoeve in lienden een middel halen tegen jeuk dat is de flymax derm en een vliegenspray de flymax.
mijn haflinger is van zijn jeuk af door dit te geven.
maar hou je er wel strikt aan vorig jaar heeft hij ze waterbak van de muur geschuurt en dat jaar daarvoor stond hij zelfs zijn manenkam aan het schrikdraad te schuren .
zijn buik lag ook helemaal open hierdoor omdat hij plat op zijn buik lag te schuren.

en luiter er naar en wees niet zo eigenwijs!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:06

opisop_shop schreef:
oei oei oei dat klinkt echt als een verwaardloos gevalletje zomereczeem...
Je zegt dat hij dus nu zijn eczeemdeken opheeft, heeft hij die niet omgehad ten tijde van de jeuk?

Hij heeft zijn eczeemdeken op , of zijn vliegendeken met hals .en er zit een buikflap aan net als bij zijn eczeem deken.