Vreemd soort zomereczeem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:53

Weet je al wat het is TS?

Overigens spreek ik uit ervaring als ik zeg dat het niet waar is dat hoe jonger ze het krijgen, hoe erger het is... ik heb vaak ook gezien dat het juist wat afnam na een paar jaar.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 18:42

Dat klinkt hoopvol :j

Na de verhuizing vandaag heb ik meteen de dierenarts laten komen, want goh hey, is het zometeen besmettelijk staat hij tussen de andere paarden. Dan maar meteen uitsluitsel.
Deze dierenarts wist ook nagenoeg zeker dat het zomereczeem was. Zeker weten doe ik het pas als het volgend jaar terug komt natuurlijk, maar het ziet er niet zonnig uit.

Hij staat nu wel een kwartiertje fietsen hiervandaan, dus alle nodige hulp kan gegeven worden :j ook zodra hij begint te jeuken, kan er meteen een deken op...

Afbeelding

Hij staat inmiddels tevreden op stal met een plukje hoor. Helaas als jaarling zijnde op een pensionstal de winter door, maar so be it. :) Zijn we er in de lente vroeg bij.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:16

Daarom meid, hier hetzelfde verhaal nog steeds jeuk bij m'n veulen... Ik wacht nu gewoon het voorjaar maar af en anders maar een deken erop. "t Is niet m'n eerste zomereczeempaard dus de wereld vergaat er ook niet door en zoals ik al zei, ik ken 3 paarden bij wie het naar mate ze ouder werden ook minder werd. Natuurlijk zijn er ook verhalen waarbij het erger werd...

marion82

Re: Vreemd soort zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:19

Jeetje wat vervelend dat ie er zon last van heeft.
Mijn pony heeft ook ZE maar sinds we haar hebben heeft ze gelukkig bijna niet geschuurd.
Staart en manen worden al heel mooi.

Het valt me wel op dat de paardjes momenteel ontzettend aan het verharen zijn.
Zou het bij hem dat ook niet kunnen zijn?
Dat jeukt ook verschikkelijk.