Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:51

Ik denk dat een osteopaat heel goed werk kan doen wanneer tegelijk de oorzaak van het probleem wordt aangepakt. Op acupunktuur en zo heb ik het zo hoor.

Overigens is in Duitsland een fenomeen die "der xxl Ostfriese" genoemd wordt.
Deze reus wordt naar alle uithoeken van de wereld uitgenodigd om paarden te behandelen.
De NDR zend regelmatig een serie uitzendingen uit die je hier http://www.ndr.de/suche10.html?query=xxl+ostfriese kunt terug zien.
Overigens ontstaan volgens hem veel problemen door het gebit en (!) oudere en beschadigde bitten die nikkel(geloof ik) af zouden geven.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:57

misschien een rare gedachtengang van mij , maar kan deze man nav dit filmpje niet aangemeld worden bij de dierenbeschermng?
want imo is dit gewoonweg martelen van een dier en dus dierenmishandeling, dat die *** ervoor wordt betaald door de ronduit achterlijke eigenaar is imo van ondergeschikt belang.
die man moet toch op zn minst gewaarschuwd worden?

@Papagroom ; ben je zelf een keer bij zo"n "behandeling" bijgeweest? en waarom denkt de eigenaar van het paard dat deze mishandeling nodig is? ik vind het echt diep triest wat mensen paarden allemaal aandoen, vanwege hun eigen onkunde , leefomgeving en beweging en voeding aanpassen is vaak voldoende, en al zeker een betere oplossing dan dit.
Laatst bijgewerkt door Ra_chel op 23-10-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:57

Ben ik met je eens maar dit is geen acupentuur hoor. Dit is gewoon naaldjes prikken waar je kan omdat dat paard helemaal door het dolle is en je volgens mij dan niet echt kan zien wat je doet. Dit is zo nep !!! Ik had die vent me stal uitgeslagen.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:58

papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Magtie bij mijn pony proberen, die twijfeld geen seconden om echt flink hard uit te halen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:02

love_shyboy schreef:
papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Magtie bij mijn pony proberen, die twijfeld geen seconden om echt flink hard uit te halen.

mag ie bij de mijne niet proberen, en mn paard hoeft niet uit te halen , dat doe ik wel in zijn plaats!!!

DDW1190

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:07

Haha Misschien moet je hem eens vragen, ben je meteen al je frustraties kwijt :+

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:09

papagroom schreef:

Magtie bij mijn pony proberen, die twijfeld geen seconden om echt flink hard uit te halen.[/quote]

mag ie bij de mijne niet proberen, en mn paard hoeft niet uit te halen , dat doe ik wel in zijn plaats!!![/quote]

Niet dat ik hem t serieus laat proberen hoor :o Als zo iemand alleen al 1 vinger uitsteekt naar mn paard, hoop ik voor diegene dat die héééél hard kan rennen!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:11

Thirty schreef:
Dat het niet jouw manier is, hoeft niet te betekenen dat het voor iemand anders niet kan werken.

hier ga ik volledig mee akkoord.

en mensen zijn geen mafkezen.
misschien vinden ze jou wel een mafkees...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:19

papagroom schreef:

Wat je hier ziet is een accupunturist, die niet helemaal begrijpt dat je een paard eht niet over de toeren hoeft te helpen terwijl er een naald in gaat. Hij is zelf ook erg onrstig en heeft naar mijn mening gewoon niet genoeg handigheid.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:24

Wat een idioot zeg!! :(
Volgens mij schijt hij ook in zijn broek van schrik voor dat paard....
Zo eentje zou ik dus ook de stal uit schoppen, snap niet dat dat paard hem niet voor een goeie in zijn flikker beet!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:36

Wat jammer toch dat paarden zulke lieve dieren zijn die zich zo makkelijk overgeven...!

In mijn ogen maakt deze vent misbruik van het feit dat paardn niet hun kracht gebruiken om zo iemand buiten te meppen.

TE vaak zijn paarden TE lief !!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:33

[***] schreef:
papagroom schreef:

Wat je hier ziet is een accupunturist, die niet helemaal begrijpt dat je een paard eht niet over de toeren hoeft te helpen terwijl er een naald in gaat. Hij is zelf ook erg onrstig en heeft naar mijn mening gewoon niet genoeg handigheid.

Serieus??? Nooit gedacht dat het bij accupuntuur het er om gaat een pen/ naald in het vel te rámmen :oo

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:38

mylene32 schreef:
Thirty schreef:
Dat het niet jouw manier is, hoeft niet te betekenen dat het voor iemand anders niet kan werken.

hier ga ik volledig mee akkoord.

en mensen zijn geen mafkezen.
misschien vinden ze jou wel een mafkees...

mensen zijn geen mafkezen?! Ken er genoeg hoor, een oud-buurman sloeg zijn paarden altijd met een zweep op het hoofd om te leren dat ze hun hoofd laag moesten houden als er een bit in gedaan werd. net zo lang en hard blijven slaan totdat het paard stopte met stijgeren en de striemen op zijn hoofd stonden. Das ook een methode, zeker niet de mijn en ja die methode veroordeel ik scherp, net als deze. Dat soort mensen zijn 'mafkezen' in mijn optiek. En ik maak gelukkig zelf wel uit wie ik een mafkees vind en wie niet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:02

Kom, mensen zijn de grootste mafkezen die er zijn. Beetje naief te denken dat mensen dat niet zijn, wat dat betreft heeft House gelijk. Die gast is absoluut geen accupunturist, want die rammen geen naalden in het vel, die worden er langsaam in gedaan en zijn flinter dun. Wat deze gast doet is een zelf verzonnen alternatieve 'genezingsmethode'. Gewoon walgelijk om te zien, persoonlijk zou ik zo'n persoon niet op mijn terrein willen. Je kan die kwakzalver toch gewoon toegang weigeren op je terrein pappagroom?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:19

;( Ik ben geen mietje, maar ik kon dit filmpje nieteens afkijken. Arm beest ;(

Dan moet je toch wel goed gestoord zijn als je denkt dat dit je paard gaat helpen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:20

phormicola schreef:
Dan moet je toch wel goed gestoord zijn als je denkt dat dit je paard gaat helpen.

Over de zeik helpen..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:21

En dan ook vol overtuigd zeggen: "See? Pain is gone." Joh. Als ik constant in mijn buik en been geprikt wordt en vervolgens wordt ik over mijn rug geaaid, ja dan voel ik alleen nog de pijn in mijn been en buik.

Nee, zulke types moeten niet aan mijn paardje komen, die zal dan haar eigen therapie geven: Een trap in het gezicht.

metaconcept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:24

Die man past een mengelmoes van allerlei typen behandelingen door elkaar heen toe, krijg alleen niet de indruk dat er enige lijn in zit. Deze man is ietwat extreem, maar als ik de verhalen lees op bokt met allerlei therapieen waar de paarden aan onderworpen worden, vraag ik mij wel eens af wat erger is voor het paard.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:26

Volgens mij ben je ook aardig achterlijk als je dit toelaat bij je paard..[/quote]

_/-\o_

Idd!! Ik zou 'm buiten schoppen!!! Wat een randdebiel zoals hij dat arme dier "behandeld"...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-01-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:35

@papagroom: wat ik absoluut niet begrijp is dat je dit filmpje hier neerzet, dit moet je meteen naar AID, DIerenbescherming oid sturen, zodat ze er iets aan kunnen doen!!! Je weet toch zijn naam, dus maak er dan werk van en zet het hier niet neer om, ja waarom eigenlijk???? Ik heb het ruim een minuut volgehouden en vind dit ronduit verschrikkelijk!! En aangezien je het gefilmd hebt (tenminste daar ga ik van uit) waarom heb je zelf je mond niet opengedaan om te vragen waar die "mafkees" mee bezig is????? AL is het iemand anders zijn paard, dan nog zou ik mijn mond wel opentrekken, dit is kant en klare dierenmishandeling!!!!!!

Ik heb regelmatig een kraker/masseur bij mijn paard, Ulke van Meeteren, en mijn paard gaat nooit in verzet, laat het allemaal prima toe en het gaat allemaal heel gemoedelijk, dus nee er zijn niet alleen maar mafkezen! Maar als je dit toelaat bij een paard, of hij nou van jou is of van iemand anders, dan ben je in mijn ogen zelf een gigantische mafkees!!!!!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:35

papagroom schreef:

Ik vind dit filmpje te bizar voor woorden! Na 1 min had ik al gezegt van laat dit allemaal maar zitten .... Dit zou ik dus nooit laten doen met me paarden #)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:37

Ik ben ook helemaal niet voor de alternatieve zaken...
Toen ik voor de eerste keer hoorde van onze dierenarts dat hij veel blessures ook behandeld met acupunctuur moest ik er heel hard mee lachen... tot dat hij onze hond ook eens onder handen nam. Dat was een oude Dobermann met heupdysplasie, lopen kon hij niet meer, juist nog heel rustig stappen en het beestje zag echt af.
Wij vroegen hem om hem een spuitje te geven om hem uit z'n miserie te helpen. In plaats daarvan heeft hij 4 acupunctuur naalden erin gestoken en na 20min kon onze oude, los versleten hond die wij wilden laten inslapen terug lopen, springen en rondsjezen als in z'n jonge dagen...

Sindsdien ben ik er wel van overtuigd dat het voor sommige dingen kan helpen, of op z'n minst verlossing kan geven!

Maar wat die kerel in dat filmpje uitvreet, da's geen acupunctuur!

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:43

papagroom schreef:

Een week nodig om bij te komen......

Hoe ging het dan na die week met de paarden, heb je daar nog reacties over gehoord van de eigenaren?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:46

Ja ben ik ook benieuwt naar ......... :j

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:47

Ik ben helemaal niet tegen alternatieve geneeskunde. Mijn paard is behandel door een holistische dierenarts ook met accupunctuur en ook door de chiropractor behandeld en er is een wereld van
verschil en dan wel positief en bij allebei de behandelingen stond mijn paard haast te slapen hij vond het heel prettig. Maar dit filmpje is gewoon walgelijk