KRAMPEN TREKKEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 13:11

Rambo heeft spuit met Anabole-steroiden gehad maar ik zie geen verbetering!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:25

nouw heb ik ff een vraagie.. een vriendin van mij heeft een paard.. die is 12.. ze heeft hem nu een jaar en vanaf dat ze hem kreeg heeft hij ook verkramping in zijn achterbeen.. althans.. het lijkt daar op..
als je wilt hoeven krabben tilt hij dat been zo ongeveer tot op zijnbuik op en laat hem ff zakken om hem vervolgens weer hoog op te trekken...
met rijden zie je het ook.. maar ik weet niet of dat er weer mee te maken heeft datiemisschien teugelkreupel kan zijn..

hij loopt heel erg onregelmatig en verkort met rechtsachter.. ook met een lange teugel.. maar zodra je de teugels gaat oppakken begint hij te hinken..
nou schijnt dat de vorige verzorger met hem getraint heeft tot l niveau en ineens begon hij dit te doen.. en er is toen gezegd dat er misschien iets met de zenuwen was.. is dit dan het krampentrekken waar jullie het ook over hebben? of is dit weer iets anders..
het ziet er niet uit en het loopt ook niet lekker.. en het lijktme voor het paard ookniet fijn..
nouw moet ik zeggen dat zij nix doet om de achterhand te trainen(longeren met bijzet ofzo) het is echt alleen rondjes rijden enzo..
zou het over kunnen gaan door de achterhand goed te trainen?
hij heeft het echt niet altijd gehad..

karon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:51

Ja dat ziet eruit als krampen trekken. Het is een zenuwaandoening (waarschijnlijk beschadiging). de veeartsen weten zelf niet hoe het komt dat sommige paarden het doen. Het moet geen pijn doen zeggen ze. Bij mijn Rambo zie het als hij uit stal komt dan loopt hij zoals jij beschrijft, het duurt wel even voordat hij uit de stal is en naar de wei kan lopen. In de wei zie je er niks van allleen als hij een hele tijd stil heeft gestaan. Het lijkt wel of zijn spieren (van allebei de achterbenen) eerst warm moeten worden voordat hij goed kan lopen. Maar loopt hij eenmaal goed dan loopt hij zeer ruim met allebei de achterbenen, hij stapt ruim over.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:31

dan zla ik dat wel ff doorgeven.. dat er dus misschien iets aan te doen is.. want het gaat steeds van goed naar kwaad..
en er wordt ook mee gesprongen 2 keer in de week en af en toe een wedstrijd, dus die heeft dat achterbeen goed nodig..