Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quartel schreef:BillyBo schreef:Als er geen sloot om jouw land ligt dan hoef je je volgens mij absoluut geen zorgen te maken, mits er bij jou slakjes leven die een Porsche 911 hebben. Die slakjes zitten alleen aan de slootkanten omdat ze de mogelijkheid moeten hebben om bij droogte terug het water in te kunnen gaan, anders drogen ze uit en gaan ze dus dood.
hazen maken van een slootje geen probleem hoor![]()
Of die er nu wel of niet is........ze komen echt overal wel
BillyBo schreef:Zonder sloten is de besmetting absoluut niet mogelijk.
Dan is jou paard al eerder besmet geraakt, het botje kan namelijk al veel langer aanwezig zijn, of miss. van het hooi. Het slakje is echt nodig om de cyclus rond te maken en dat slakje overleeft niet zonder water.
quartel schreef:BillyBo ja het slakje maakt de cyclus rond maar de eitjes doen het prima zonder slakje hoor.
En die eitjes worden vanzelf larven/leverbotjes...
Nou ja...maakt ook niet uit. Voor diegene die er bang voor zijn zou ik zeggen benader je DA
garny95 schreef:wat ben ik blij met deze info, ook mijn merrie is duf en krijg ik met veel moeite goed in beweging, ze is ook vermagerd, ze komt ook slecht in beweging als de koppel gaat rennen, staat in een nat land als het veel regent omringd door sloten loopt met geiten en schapen en regelmatig ook hazen, ik heb mijn da net gebeld en wil weten of ik naast mijn gewone ontworming ook kan ontwormen met Fasinex.
Bokkers dank je wel, want ik ben al maanden aan het tobben hierover en wellicht zou dit het kunnen zijn
garny95 schreef:wat zijn de bijwerkingen van fasinex ? Is het echt zo'n goor goedje ?