vieze koker! wat aan doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosiewozie

Re: vieze koker! wat aan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:30

Toen ik een ruin kocht vroeg mijn zus waarom een ruin?? Moet je steeds die koker wassen.
Ik verklaarde haar finaal voor gek! Ik zei nog leuk "kunnen we er filmpjes van maken, kan ik nog geld verdienen ook!"
In feite is het wel zo, net zoals bij de mens, bij een goed functionerend lichaam in balans en met een goede doorbloeding dat het milieu interieur ook prima is. In die zin heeft de DA die tegen is helemaal gelijk.

Echter ook ik heb ervaren dat ondanks dat het toch soms nodig is het schoon te maken.
Mijn ruin had ook van die plak aan zijn benen en toen zijn tanden werden gedaan heeft de DA gelijk zijn koker schoon gemaakt. Er kwamen tot mijn grote schrik 2 grote "smek stenen" uit. Hij moet er best last van hebben gehad want hij had vele malen betere gang daarna!
Nu houdt ik het toch ook maar geregeld bij...

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:46

Dus is de rede waarom je bij je ruin/hengst zijn koker moet schoonmaken terwijl dat bij paarden in het wild uiteraard niet gebeurt, dat ze in het wild regelmatig dekken?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:03

Appart dat veel mensen niet weten dat je de koker en penis ook moet onderhouden :o

Excalibur werkt heel goed en is speciaal gemaakt voor dit doel ik zou niet met allerlei huis tuin en keuken middeltjes gaan experimenteren zal maar net zo zijn dat je paard over gevoelig is voor een bepaald bestanddeel :D
http://www.paardendrogist.nl/product/excalibur/110408/

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:16

Ik ben dus gezegend met een merrie met behoorlijk smerige uiers :') Zal de tip van babyolie is gaan proberen.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:23

Seven schreef:
Appart dat veel mensen niet weten dat je de koker en penis ook moet onderhouden :o

Excalibur werkt heel goed en is speciaal gemaakt voor dit doel ik zou niet met allerlei huis tuin en keuken middeltjes gaan experimenteren zal maar net zo zijn dat je paard over gevoelig is voor een bepaald bestanddeel :D
http://www.paardendrogist.nl/product/excalibur/110408/

Dat kende ik helemaal niet... Misschien rare vraag maar ik gebruik nu parrafine olie. Dan doe ik met een rubberen handschoen aanbrengen en dat laat ik zeg maar "zijn werk doen". Het weekt vieze stukjes los zonder dat ik echt met een shampoo aan de gang moet. Zou het zo kunnen zijn dat je met die shampoo oko de "goede" bacteriën weg haalt en met olie in mindere mate? Ik zag dat nl op de site van de paardendrogist staan en ik kan me daar wel een voorstelling bij maken dat je, door het actief wassen met shampoo, misschien te grondig te werk gaat?

Geval van Cos is eigenlijk altijd vies maar ik doe het ook niet wekelijks. Nu een keer in de 6-8 weken schat ik zo...

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:02

Bij die van mij moet ik altijd heel snel zijn anders stopt hij hem ergens waar ik hem niet kan vinden ;) Maar ik smeer er altijd snel babyolie op, een heleboel...hij hij dan in en uit de schacht komt wordt het vanzelf schoon gemaakt en heb je geen klodders en velletjes meer.

Succes :D