Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amber15 schreef:hier een stille meelezer..
ik wens je heel veel sterkte.
drie weken geleden heb ik voor dezelfde keuze gestaan. dat moment en ook de dagen erna zijn heel moeilijk, maar nu heb ik er vrede mee.
het was goed geweest en ik ben blij dat mijn beestje nu geen pijn meer heeft.
colette_007 schreef:Vallen gebeurd altijd buiten op stoep of wei ivm naar straat slepen (rendac kan hem niet uit je stal komen takelen
en ik breng hem in de avond daar heen omdat het dan heel rustig daar is. Balou_lover schreef:Ik wil je ten eerste alvast heel veel sterkte wensen!!
Wat een dappere keuze (ik weet wat het is)
Ik heb het in korte tijd 2x meegemaakt.
1x op de kliniek, op de wei, heel ontspannen zoals hierboven al eerder beschreven.
Andere keer op stal (omdat het niet anders kon, ze kon niet meer) Ook dat ging heel ontspannen. Alleen moest ze aan de weg en heeft het 2dgn geduurt voordat ze opgehaald werd (was toen precies in de periode van de Q-koorts) En dat was wel zwaar!!
Je zal het de eerste periode erna best wel zwaar hebben, maar houd in je achterhoofd dat dit de beste keuze was!! Jij hebt hem ultieme liefde laten zien... (hoe gek het ook kinkt)
Nogmaals Heel veel sterkte!!
Floid schreef:ik had het "geluk" dat Floid al lag in de weide, toen ze werd ingeslapen.
Haar hartslag was al bijna weg, ook doordat ze enorm heeft liggen vechten om weer overeind te komen...
Ik was erbij, de dierenarts heeft mij in alle rust afscheid laten nemen en Floid toen een spuitje in haar hals gegeven.
Het was goed zo, Floid lag er rustig bij en ze leek vredig heen te gaan, terwijl haar hoofd op mijn been lag.
donnie13 schreef:horseofthemoon
ja het is wel de moeilijkste keuze geweest die ik tot nu toe heb moeten maken in mijn leven.![]()
Maar ik weet straks dat mijn paard geen pijnmeer heeft, en daar doe ik het voor.
ook al maak je het goed schoon.
en aan rek gaan op hangen.
jilleroo schreef:Toen ik mijn paard liet inslapen heb ik dat op de kliniek laten doen in Emmeloord.
BB werd in een ruime box gezet met enorm veel stro, kreeg verdoving en toen ben ik even om het hoekje gaan staan terwijl zij hem neerlegden.
Toen er weer bij gaan zitten en ik mocht alle tijd nemen en heb zelf aangegeven wanneer ze de vloeistof in mochten spuiten. Dat ging allemaal heel rustig en aan het eind liet BB 2 hele diepe zuchten, alsof het allemaal goed was , en toen was hij weg. Heb er nog een hele tijd bij gezeten en uiteindelijk zijn staart en wat manen afgeknipt ter herinnering. Was ontzettend blij met hoe rustig en vreedzaam alles verliep, de mensen waren ook heel erg aardig en begripvol.
Ik mis BB nog elke dag, maar het helpt me wel om te weten dat ik de goede keuze heb gemaakt.
Sterkte straks met het inslapen van jouw paardje
met het verlies van bb. donnie13 schreef:Een slachthuis vind ik egt helemaal niks .![]()
Dit paard heeft alles voor mij gedaan wat hij in zig had dus daar ben ik ook heel blij mee
Waarom ik tegen slachten ben is omdat paarden bloedruikenook al maak je het goed schoon.
Mijn paard laat het niet toe dat een vreemde bij ze hoofd in de buurt komt dus dan is de kans groot dat die kogel langs zijn hoofd heen gaat.
of dat hij er helemaal tegen gaat vechten.![]()
en Ik zou nooit willen dat iemand anders mijn paard op gaat eten , en dat je ze je paard uit elkaar gaan trekken.en aan rek gaan op hangen.
Als ik nog keer voor deze keuze moet gaan word het altijd inslapen.
Als je zelf moet kiezen tussen in slapen ,en een kogel door je hoofd schieten kies je zelf toch ook voor inslapen.