Het hele weekend is het super gegaan.Helaas vandaag tijdens het borstelen op een bepaald gebied beet ze zichzelf weer.Ze word zo boos. Ik heb wel doorgezet,niet overdreven lang op deze plaats uiteraard. Hierna gezadeld buitenrit gemaakt en dan is er niets aan de hand... Ik geef het nog even de kans anders gaan we verder zoeken
ik heb het hele topic gelezen.. wat een verhaal zeg. ik hoop voor je dat de medicijnen goed hun werk blijven doen, en dat ze het gedrag niet meer zal gaan vertonen.. ik blijf het topic volgen.. misschien kan het ook iets met haar darmen zijn, daar reageren ze ook vaak zo fel op.. heel veel succes!
timokyana
Ik ben nu inderdaad aan het kijken of de link daar eventueel ligt.of ze het juist vlak na het eten doet of dat het geen verband heeft met elkaar. bedankt!
ellepel
Geplaatst: 09-09-11 08:42
denk ook niet dat je verwachten moet dat alles nu meteen maar over is. weet niet op welke plek het was dat ze toch weer beet?
Door bewustwording van de Ttouch kan dit paard natuurlijk zich enerzijds vrij gaan gevoelen jullie meer te laten zien, en je kunt het gaan zien als een ui, waar de schillen van af gepelt worden, bewustwording lost iets op, en een onderliggend iets komt boven. Zou haar een osteopatische behandeling geven. Heb toch meerdere malen paarden daar stapsgewijs heel erg van zien opknappen. Ook dan kwamen er soms dingen vrij, waardoor andere dingen boven konden drijven, maar het lichaam zelf werd daar ook weer door aan het werk gezet.Je ziet soms paarden anders in het lichaam komen.
de merrie bijt zichzelf in de flanken of op de borst, gisteren begon ze te happen richting de flanken. dus niet zo erg als het was maar toch weer erger als de laatste paar dagen. we houden het in de gaten en de osteo komt eraan.
timokyana
Even een kleine correctie want ik benoem de plaats waar ze bijt anders als haar flanken Het gebied onder de nieren en iets daarvoor lager bij de buik. Flanken denk ik meer aan de liezen (?) Trouwens ook op het filmpje te zien.
ik geef ze de tijd en verwacht geen wonderen.ik kan me er ook in vinden dat Ttouch veel heeft losgemaakt bij deze binnenvetter De osteo staat spoedig op het programma,ook nog voor mijn andere nieuwe merrie . bedankt!
Ik heb nog niet alles gelezen, dat doe ik vanavond even. Mijn merrie heeft hetzelfde gedrag, ook bij poetsen en aanrakingen, en vooral bij de onderste helft zeg maar Buik, borst, flanken etc. Het lijkt de afgelopen maanden stukken beter te gaan, ze staat ook sinds een aantal maanden op provarium breeding. Ik weet niet of het zeker met elkaar samenhangt, want we zijn ook met grondwerken bezig en ze heeft veel meer vertrouwen in mijn gekregen en zoekt ook veel meer contact met mij dan dat ze ervoor deed, maar het zou eventueel dus wel met hormonen te maken kunne hebben, iig bij mijn merrie.
timokyana
Inmiddels staat ze op aanraden op het middel Hormone. Ik heb zojuist kliniek Den Hoek gemaild omdat ik het niet meer weet............ 1 oktober staat de osteopaat gepland,mits het mogelijk is mijn merrie te behandelen.
Het klinkt raar maar dit kan ook komen door een gebrek aan magnesium.(overgevoeligheid van de huid en spieren) Je kunt het bloed laten controleren,of dagelijks een halve schep zemelen door haar voer doen.
Wat rot dat het toch weer terug is gekomen. Ben benieuwd wat de Hoek erover kan zeggen. Bij mijn merrie is het niet weg, maar wel minder met het provarium suplement... Hou ons op de hoogte, misschien kan ik er ook nog wat tips uit halen.
HOe is ze overigens verder in gedrag, ook naar andere paarden? Want die van mij kan eigenlijk niet met andere paarden doro 1 deur... of het moeten ruinen/hengsten zijn in de hengstige periode
timokyana
mijn merrie toont absoluut niet hengstig,heeft ze nooit gedaan overigens. Ze heeft een vaste verkering,mijn bonte ruin ,die overigens van 2 walletjes eet. Verder staat er een andere ruin bij die de baas is,een shet ruin en een haflinger merrie. Ze is ook nukkig tegen de andere paarden,behalve tegen de bonte.
Mijn paard is een regelrecht kreng tegen anderen, ook haar 2 vaste (merrie) weidemaatjes. Zij toont ook geen affectie naar anderen toe, kriebelen komt bijvoorbeeld niet in haar woordenboek voor helaas. Heeft ze wel gedaan, vroeger, zo af en toe, maar nu zie ik het echt nooit meer. Mede omdat haar weidematen gewoon bang voor haar zijn
Apart dat die van jou niet hengstig toont, ook niet in gezeldschap met ruinen. Mijne toonde ook niet altijd goed hengstig, maar ook dat is veranderd met het provarium breeding, nu is ze elke 3 weken (klok op gelijk zetten zo'n beetje) HARSTIKKE hengstig, heel duidelijk, en nu ook knuffelige periodes dan, terwilj ze dat nooit had. Hoe zo'n stom poedertje al verandering kan geven.
Hoop dat je bij jou merrie ook wat kan vinden om het wat rustiger bij haar te maken
Wat vervelend dat je zoveel probeert en nog steeds de oplossing niet hebt gevonden. Misschien is het een beetje vreemd, maar er zijn mensen die met dieren communiceren (kan overigens ook vaak op afstand). Misschien kan je paard via die weg zelf aangeven wat haar dwars zit en of dit iets fysieks is, of dat het ergens anders vandaan komt. Bij mijn eigen paard (en andere dieren) heeft dit veel geholpen omdat je direct naar de oorzaak van het probleem kunt gaan, ipv oplossingen uitproberen zonder dat je de werkelijke oorzaak hebt kunnen achterhalen.
timokyana
Ik heb vanavond idd een persoon proberen te bellen, helaas nam zij niet op. Morgen telefonisch spreekuur den hoek.hopelijk kom ik ertussen.
kalama
Geplaatst: 21-09-11 00:10
Hoe is dit afgelopen?
franka75
Geplaatst: 21-09-11 00:39
Jeetje wat vervelend allemaal ja dat afpellen zat ik ook aan tedenken dat er weer iets nieuws is bovengekomen bij haar. Anderzijds lijkt ze ook wel pijn te ervaren en dan misschien een cyste of anderszins,Het kan natuurlijk ook iets anders zijn waar ze last van heeft. Op het filmpje viel me op dat ze tegen de tweede persoon geirriteerder deed dan tegen jou. misschienomdat ze ook iets duidelijk wil maken wat niet begrepen word. hoop dat dat snel komt , sterkte
timokyana
Ik hoop het ook Zo meteen om half 9 gelijk in de telefoon hangen Zo stom,maar ben er zenuwachtig voor.. het zou zo fijn zijn als er nu eens iemand was die haar kon helpen...je voelt je zo machteloos..
timokyana
Gister is er telefonisch contact geweest met een bekende therapeut,deze dacht in de richting van de zenuwbanen/beknelling. Momenteel word dit ook bevestigd door een kennis die momenteel nog hard bezig is de puzzelstukjes aan elkaar te lijmen. Zou er dan eindelijk een doorbraak zijn.....zodat we ze nu eindelijk gericht kunnen gaan helpen.
Overigens is het geweldig dat er mensen zijn die vrijblijvend met me mee denken en hun vrije tijd en energie in deze casus steken.ik stel dit dan ook zeer op prijs..
Inmiddels zijn we al een week of 6 bezig....veels te lang maar simpelweg niemand kan me duidelijkheid geven..Dagen vol kopzorgen,keer op keer weeg ik alles af wat het kan zijn,wat de oorzaak is en ondertussen staat die lieverd op de wei.Nukkig te zijn..ik kan ze niet aanraken of liefkozen,gerust stellen. Ik zou ze zo graag even willen strelen om haar te vertellen dat het goed komt..maar dat kan niet.. Ik hoop met heel mijn hart dat er snel een doorbraak komt...anders zie ik geen andere mogelijkheid dan een vrachtwagen te huren en haar helaas te dwingen deze op te gaan om richting kliniek te rijden om haar binnenste buiten te laten keren.ik zou haar zo graag die stress besparen...
we hebben al zoveel geprobeerd en niets dat helpt...het voelt vreselijk onnatuurlijk om tegen je eigen dierenarts in te gaan...maar dat gevoel...ik kan het niet omschrijven..ik vertrouw erop en hoop dat ik er goed aan doe..maar nog steeds bij iedere diagnose voelde het niet goed..niets hielp haar verbeteren.. Ik vertrouw op mijn gevoel...hopelijk wijst het me de juiste weg..