Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:38

Nog een keer ja dat weet ik!

[/quote]

Sorry hoor, maar een paard kost nou eenmaal geld. Ik vind de prijzen echt niet schokwekkend. Waarom in laten slapen als je niet eens weet wat je paard heeft?[/quote]
_/-\o_ Je wéét toch dat een paard geld kost... :?[/quote]

jackyline schreef:
Je gaat haar toch niet zomaar zonder verder onderzoek afmaken :x
ik sta paf

ik ben nog bezig om van alles proberen te regelen
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:40

appiesjappie schreef:
hoeveel kost zo'n verzekering voor een paard. ik heb de paarden wel verzekerd voor als zij overlijden

Geen idee. Ik hoor wel 'ns bedragen van 30 euro per maand, maar hoe uitgebreid dat is, weet ik niet. Informeer anders 'ns ff bij je verzekering. Meestal bieden zij ook ziektekosten aan. Anders bijv. Hippo (schijnt duur te zijn) of een andere grote maatschappij. Via de KNHS kan deze ook http://www.paardenverzekeraar.nl/nederl ... kering.htm. Ga maar 'ns ff op speurtocht.
Tegen overlijden verzekeren is vooral voor jezelf, dat jij na hun dood een paar cent hebt om eventueel een nieuw paard te kopen. Ziektekosten is echt voor het paard en ideaal voor mensen met minder financiële middelen voor grote bedragen ineens.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:42

appiesjappie schreef:
jackyline schreef:
Je gaat haar toch niet zomaar zonder verder onderzoek afmaken :x
ik sta paf

ik ben nog bezig om van alles proberen te regelen

Goedzo TS!
Ik hoop maar dat je iemand snel kan laten komen. Mócht het nu toch niet goed zijn met je merrie, dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan.

Heel veel sterkte en ik duim!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:43

appiesjappie schreef:
Alle spullen liggen bij mijn ouders. Denk je dat ik nu alle pijstillers uit mijn hoofd ken die zij krijgt? Ik woon niet meer bij mijn ouders. Ik ben er ook niet bij geweest toen de dierenarts er was. Daar is mijn vader bij geweest. Alles word mij wel verteld. Maar ik onthou dat echt niet hoor dat heet. Mijn ouders hebben niet gevraagd hoe duur het was de eerste keer. Alleen de laatste keer gaf ze aan hoe duru het was

precies wat ik bedoel. Je hoeft ook niet alle pijnstillers te weten, alleen die JOUW paard krijgt. Kun je info opscharrelen en eventuele alternatieven die beter en/of goedkoper zijn. Niet elk paard reageert even goed op elke pijnstiller. Veel da's vinden het heel plezierig hoor, als de eigenaar meedenkt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:44

Maar nu je paard verzekeren heeft geen zin, hij moet dan gezond zijn, dus deze kosten zal je toch gewoon moeten gaan maken denk ik

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:45

Colway schreef:
Maar nu je paard verzekeren heeft geen zin, hij moet dan gezond zijn, dus deze kosten zal je toch gewoon moeten gaan maken denk ik

Ze heeft er nog 1.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:45

kunnen je ouders ook niet financieel wat helpen, of iemand wat lenen, gaat om een paar 100 niet duizenden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:46

ow oke, niet gelezen :+

fokfanaat

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:46

en bovendien, mocht ze afgemaakt worden, krijg je geld van de verzekering dus kun je het daarvan betalen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:47

Waarom bel je kees de vries niet? volgens mij heeft hij een mobiele scan dan ben je al een stuk verder! Wie heb je er nu bij als ik vragen mag?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:48

fokfanaat schreef:
kunnen je ouders ook niet financieel wat helpen, of iemand wat lenen, gaat om een paar 100 niet duizenden.

Ik stelde al betalingregeling met da voor. Niet geschoten altijd mis.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:49

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:50

tja je hebt een paar keuzes
* niets doen a 30,- per dag - paard heeft pijn
* af laten maken - wellicht onnodig
* fotoos laten maken, kost geld, maar je weet of het nog nut heeft en wat de behandeling kan zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:56

Ik vind het ook best apart dat een DA zonder verder onderzoek stelt dat het waarschijnlijk niets meer gaat worden. Hij had je toen de pijnstilling niet goed werkte meteen moeten voorstellen om verder te onderzoeken wat er nou echt aan de hand is. Kan me ook niet voorstellen dat een verzekering het accepteerd dat het paard zonder diagnose ingeslapen wordt.
Ik kan best begrijpen dat door onvoorzine omstandigheden het potje even leeg is. Maar dit is net zo´n onvoorziene omstandigheid. En er zal wel iets moeten gebeuren. Regelingen zijn altijd wel te treffen met een DA.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:57

wat een ongelooflijk topic is dit 8)7 je paard staat met veel pijn ,maar je vind foto`s maken duur?
die bedragen die ik net tegenkwam zijn echt helemaal niks :n
30 euro p/d dat is wel erg veel voor pijnstiller,mijn paardje heeft pijnstillers gehad en dat was een paar euro p/zakje [ buut ]

ik snap ook niet waarom je het paard niet in een ziektekosten verz hebt, voor 365 euro p/j heb je je paard voor 2000 euro verz en kan je ziektekosten claimen voor 2000

dat komt neer op 1 euro p/d :$

ik hoop dat het arme diertje snel geholpen word, voor jou hoop ik dat ze beter word.
iig veel sterkte en beterschap.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:58

Is de veearts soms bang dat hij zijn geld niet krijgt?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:14

Ik denk eerlijk gezegd dat TS wel haar best wil doen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Haar hier aanvallen helpt zowel haar als het paard helemaal niets.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 15:42

Scandicnr1 schreef:
Waarom bel je kees de vries niet? volgens mij heeft hij een mobiele scan dan ben je al een stuk verder! Wie heb je er nu bij als ik vragen mag?

heb je daar een emailadres van of een telefoonnummer? en weet je ongeveer wat hij er voor vraagt. Ik heb een rontgenbus in Emmen gevonden en hun een email gestuurd.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:43

0594-510010

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 15:43

marleen_usar schreef:
Is de veearts soms bang dat hij zijn geld niet krijgt?

Nee hoor

Inderdaad ik ben aan het kijken wat ik kan doen. en zeg gewoon wat de dierearts ons verteld. Ik probeer nog van alles te regelen. Ik heb nu denk ik al 18 jaar paarden en heb nog nooit iets met mijn paard gehad en daarom ook nooit aan gedacht om ze te verzekeren
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:50

appiesjappie schreef:
Inderdaad ik ben aan het kijken wat ik kan doen. en zeg gewoon wat de dierearts ons verteld. Ik probeer nog van alles te regelen. Ik heb nu denk ik al 18 jaar paarden en heb nog nooit iets met mijn paard gehad en daarom ook nooit aan gedacht om ze te verzekeren

Heb je in die 18 jaar nooit een keer een wat serieus koliekgevalletje in het weekend gehad, flinke wond, virusinfectie, what ever? Zie het dan maar dat je geluk gehad hebt. In 18 jaar nog nooit een dikke da rekening. Wou dat ik dat kon zeggen!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:15

Marion71 schreef:
appiesjappie schreef:

Heb je in die 18 jaar nooit een keer een wat serieus koliekgevalletje in het weekend gehad, flinke wond, virusinfectie, what ever? Zie het dan maar dat je geluk gehad hebt. In 18 jaar nog nooit een dikke da rekening. Wou dat ik dat kon zeggen!

Ik heb ook al 15 jaar heel veel geluk.....
Zelden een DA nodig gehad en nooit boven de € 150,00 per keer gekomen. Ook kliniekbezoek viel reuze mee.

(heb wel een potje voor noodgevallen)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:30

net dier en arts gebeld om te vragen of ze zouden langs kunnen komen met hun bus. Maar zij kunnen geen foto's maken van het bovenbeen. Daar worden de foto's te wazig en hebben zij alleen in hun kliniek een apparaat voor. pfff. Lukt ook weer niet. Alleen maar pech in 1 week tijd.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:32

nee echt nog nooit!!! Wel eens een paard kreupel gehad maar dat was een klein verstapt iets en binen 2 dagen was het over. Daar hoefdeikgeen diernarts voor te bellen. Ik heb nog nooit een paard met koliek gehad. mijn eerste 2 pony'szijn overleden aan ouderdom en 1 paard ook. de andere pony was wel eens kreupel maar niet ernstig en was het zo weg. Mijn laatste pony heeft ook nooit iets gehad. Dit is echt de eerste keer dat ik een dierenarts bij mijn paard heb gehad.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:34

Heb je dan wel gevraagd hoe duur het is als je de fotos in de kliniek laat maken?