Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Ff een vraagje tussen door, die vernevelaar waar jullie het over hebben, is dat er een met stoom, of is het zo'n puffer? Die van mij heeft chronische bronchitus en is zins een paar dagen ook weer flink aan het hoesten. Hij heeft in het verleden vaak ventipulmin, spuytelisin, pretnislon enz. gehad, maar dit werkt of helemaal niet of maar voor korte duur. Ik krijg nu een puffer voor hem zodat hij de medicijne inhaleert en direct op de plaats komt waar het moet zijn. Ben benieuwd of we het over het zelfde hebben of niet, want zo te horen zijn julie hier erg over te spreken.
Leonieke schreef:Blegh, de vreugde was van korte duur. Een dikke week na de controle scopie werd Charlie weer wat minder kwiek, hoorde ik hem weer heel af en toe hoesten (1 a 2x per dag) en 'slikte' hij weer meer. Aangezien ik hem absoluut niet weer te ver wil laten vervallen meteen Wolvega gebeld.
In overleg met Wolvega zijn we begonnen met een puffer. Hij moet een week lang 2x per dag 3 pufjes. Daarna kunnen we stoppen en kijken hoe het gaat. Het kan zijn dat hij op zijn tijd zo'n kuurtje nodig blijft houden of in het ergste geval dagelijks. Zij hadden paarden die hun leven lang moeten puffen en die functioneren daar prima onder.
Omdat we dit zoveel mogelijk willen beperken en Charlie zo goed mogelijk willen helpen gaan we meteen naar Den Hoek. We hebben volgende donderdag een afspraak bij Tomas. Ben benieuwd......... Gelukkig zal Charlie dit wel zien als een uitje, geen roesje en geen stomme slang in zijn neus.
Ik ben maar begonnen met wat 2de hands spul verkopen, hahaha, kan de centjes nu goed gebruiken.
Equi_libre schreef:Hè bah!! hopelijk kunnen ze bij Den Hoek wat voor je paardje betekenen en gaat het snel weer beter! Het warme weer zo plotseling zal hem ook wel niet helpen...
flappie2 schreef:Leonieke schreef:Blegh, de vreugde was van korte duur. Een dikke week na de controle scopie werd Charlie weer wat minder kwiek, hoorde ik hem weer heel af en toe hoesten (1 a 2x per dag) en 'slikte' hij weer meer. Aangezien ik hem absoluut niet weer te ver wil laten vervallen meteen Wolvega gebeld.
In overleg met Wolvega zijn we begonnen met een puffer. Hij moet een week lang 2x per dag 3 pufjes. Daarna kunnen we stoppen en kijken hoe het gaat. Het kan zijn dat hij op zijn tijd zo'n kuurtje nodig blijft houden of in het ergste geval dagelijks. Zij hadden paarden die hun leven lang moeten puffen en die functioneren daar prima onder.
Omdat we dit zoveel mogelijk willen beperken en Charlie zo goed mogelijk willen helpen gaan we meteen naar Den Hoek. We hebben volgende donderdag een afspraak bij Tomas. Ben benieuwd......... Gelukkig zal Charlie dit wel zien als een uitje, geen roesje en geen stomme slang in zijn neus.
Ik ben maar begonnen met wat 2de hands spul verkopen, hahaha, kan de centjes nu goed gebruiken.
Mijn paard krijgt ook pufjes met ventolin doormidden van een speciale paarden puffer. Ik weet niet of je paard makelijk is, maar bij die van mij heeft het 2 weken geduurd voor dat hij goed ademhaalde en dus de medicijnen goed inhaleerde. Neem je tijd en investeer in het oefenen en wennen aan de puffer daar heb je later ook profeit van. Mijn paard valt ook onder de categorie die de rest van z'n leven de pufjes moet krijgen, in de periode dat het goed gaat krijgt hij er slechts 1 voor het rijde, en in periode dat het minder gaat en veel hoest krijgt hij 2x daags 3. Mijn ervaring is dat het even duurd voor dat het echt goed aanslaat, maar dat is denk ik ook wel afhangklijk van de ernst.
Ik doe overigens de puffer op het ene neusgat, en het andere neusgat houd ik dicht. Als ik dat niet doe, dan inhaleert hij niet goed genoeg door de puffer heen. Veel suc6 ik hoop dat je paard snel weer beter is.