Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Branca schreef:Vorige keer kwamen er 2 mannen en praam aan te pas (klinkt erger dan het was) en ik om haar wat in bedwang te houden. Ze verzette zich constant, ook al stond ze tegen de muur van stal merrie enz enz..
Citaat:Nu dus weer de smid, veulen net als vorige keer tegen muur. Verzet verzet... via spijl van stal vastgemaakt aan halster en zo vastgehouden. Elke keer of achteruit of steigeren.
Citaat:Daarna andere kant.. weer verzet
Citaat:Nu brak halster, nieuw halster...
Citaat:en op een moment komt ze weer los en staat ze recht voor me; MAN!!! een enorme vleeswond op dr borst!
Branca schreef:Jaja..ff flink gequot.
2 mannen, mja, een vasthouder en de smid.
Tegen de muur is heel normaal, 'vast'zetten/spijlen ook.
Adviezen is niet erg, kan je altijd wijzer van worden. Maar dit was geen advies, behalve het geduld.
En de een heeft meer ervaring als de ander en het ene veulen is het andere niet enzo
Branca schreef:Wat ik al zei.. 2 man en praam klinkt zwaar.
Een, mijn man, had haar vast en smid was bezig. Ze vloog telkens omhoog. Smid was rustig en dit ook wel gewend.
Ik vraag me ook af hoe je zo'n beestje er doorheen krijgt. Ze verzet al tegen het vasthouden en dan weer tegen het handelen. Je kan haar ook niet de zin geven. Je hoopt op opgave.
Nu was het de smid die doorgaans komt. omdat ik niet de macht heb vast te houden enz.. werd ze dmv touw langs spijl vast gezet en wat vieren telkens.
Na de vorige keer heb ik de dag erna ook bewust voetjes gepakt en uitgekrabt, wat geen probleem gaf.
Maar goed. Ja, Paaf, hopen dat t goedkomt allemaal. 'Je' liksteen doet t goed en 'je' halster is weer heel!