Ervaringen Hippozorg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stoonen

Re: Ervaringen Hippozorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:05

ik heb equni risk dat is ook van hippo zorg en alleen maar lof

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:40

sylviel schreef:
Ik had ookal jaren mijn verzekering bij Hippozorg en zonder problemen, doordat mijn man zijn werk verloor heb ik de verzekering opgezegd.
En nu heb ik het terug aangevraagd..
En jeezes wat een boeren werken er :( ...
Ik zei dat ik voor juist dezelfde dekkingen wilde verzekerd worden die ik in het verleden had. geen probleem, zeiden ze, ze gingen het wel opzoeken wat ik in het verleden had. Krijg ik de info via mail en ik twijfelde of het wel de juiste dekkingen waren, maar volgens hen was het hetzelfde als in het verleden.
Krijg ik plots telefoon van een heel onaardige inspecteur dat hij de dag erna langs kwam. ik had nog nooit meegemaakt dat er een inspecteur kwam kijken naar mijn paard, dus ik schrok wel even. Hadden ze me wel mogen zeggen..
Een heel onaardige man, heel bruut met mijn paard, ging dan in discussie met me dat het paard geen arabier was omdat ze groot was en arabieren zijn klein... :+ Ik heb hem mijn paard haar papieren onder zijn neus geduwt en gezegd dat er ook grote arabieren zijn en dat ik me afvroeg hoe hij inspecteur is geworden, want dat hij er geen sikkepit van kent...
Weken later blijkt dus dat het niet de juiste dekkingen zijn en dat het aangepast moet worden en dat die inspecteur terug moet langskomen en daar kijk ik nu niet bepaald naar uit...

Is misschien dezelfde geweest :+ (gezien jou woonplaats weet ik het wel zeker :D )

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:35

Sylviel en Esmir ( of je vriendin), misschien is het verstandig eens met het kantoor in Den Bosch te bellen en aan te geven dat die inspecteur bij jullie in de buurt zo'n naarling is ( op een nette manier dan natuurlijk :D ). Als ze daar nooit iets over te horen krijgen weten ze dat daar ook niet en kunnen ze ook geen maatregelen tegen hem treffen. En misschien is er dan voor jouw vriendin wel snel iets te regelen, Esmir... Ik heb ook wel rechtstreeks contact met ze gehad en ben er altijd netjes te woord gestaan, dus dat is nog een optie.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:26

Ja, dat is misschien nog het proberen waard idd! Die man is in ieder geval geen visitekaartje voor hun..

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:42

@ esmir: dat kan goed zijn dat het dezelfde persoon is...

Nu moest die inspecteur terug langskomen en ik was een tijdje met vakantie, dus niet bereikbaar..
Kom ik terug, zie ik in mijn mailbox een mail van die inspecteur dat ik nog een week de tijd had om contact met hem op te nemen voor een afspraak, want dat hij anders niet meer langskomt en niks meer aanpast... :(
Ik heb een mail gestuurd naar hippozorg en gezegd dat ik geen verzekering meer wil bij hen , en die inspecteur zijn mail bijgevoegd.
Kben benieuwd op reactie..

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:26

Ik ben ook alweer ruim 6 jaar klant bij HippoZorg. :j
Ik ben zeer tevreden! Toen ik de verzekering afsloot was 't nog van Interpolis en toen kwam er 'n inspecteur langs. Aardige vrouw.
Als ik vragen heb of iets in de omschrijving van m'n "factuur" waarop 't uit te betalen bedrag vermeld staat niet begrijp word ik eveneens keurig te woord gestaan.
En ik heb er sindskort ook m'n zadel verzekerd en wellicht dat ik ook m'n trailer bij hen laat verzekeren (en nee, ik heb er geen aandelen! :P ).

Ik vind de tip van Jet trouwens wel goed. Je hebt niets te verliezen en idd wat ze niet weten kunnen ze ook niet veranderen. :)

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:48

Ik ben ook klant, gisteren voor het eerst de veearts laten komen, dus het administratieve traject moet ik nog door. Het voortraject en het langskomen van de inspecteur verliep allemaal vloeiend, geen klachten

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:42

tja... t is wat met ze..

Het paard van mn vriendin is nu officieel op papier letterlijk afgekeurd door de dierenarts, die heeft het rapport opgestuurd.(wat in voorgaande berichten van hippo noodzakelijk was voor overname) En 3x raden wat ze nu zeggen: we nemen hem niet over..
Hij lijdt volgens hun niet genoeg??? hij is niet ziek genoeg? ik begrijp niet waar ze daar mee bezig zijn.. De da keurt hem toch niet voor niets af?

Echt, wat is dit???

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:43

Heeft je vriendin een kopie van de afkeuring? Heeft ze rechtstreeks bericht uit Den Bosch of via die tussenpersoon gehad? Ik zou zorgen dat ik een kopie had van die afkeuring en direct met Den Bosch bellen. Daar direct uitleggen hoe en wat en dan hopen dat ze haar daar wel serieus nemen. Sterkte voor haar en voor jou!!!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 01:07

ja de dierenarts heeft het rapport waarin hij het paard afkeurt direct opgestuurd naar den bosch, en vanuit denbosch de brief gekregen met de mededeling dat hij niet kon worden overgenomen "hoezeer ze de toestand van het paard ook betreuren" bah!!

ze heeft hier idd op gereageerd, maar doet dit niet meer telefonisch, omdat ze haar via telefoon ook al loze beloftes hebben gedaan. nu heeft ze het iig nog zwart op wit. ik moet zeggen dat ze over het algemeen wel snel reageren..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 06:20

Waar is het paard op afgekeurd, en waar is ze voor verzekerd.
Ik merk nl nogal vaak dat men eigenlijk niet altijd goed de polis kent en dus niet weet wat wel en wat niet vergoed wordt.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 06:33

ik heb nog nooit iets geks meegemaakt met hippo zorg..
laatst had ik ze nodig om van m'n ouders naam op mijn naam over te zetten.. en dat is allemaal gewoon goed gegaan.. ze kunnen dan wel geen naamswijziging doen maar heb de polis zogezegd "overgenomen", restant van het ene jaar teruggehad.. en vervolgens het nieuwe jaar gewoon betaald.. :)
gelukkig ook nog nooit iets hoeven declareren.. al denk ik daar ook niet echt aan mocht hij iets kleins hebben.. watn soms schijnt 't dat je al een fysio zou kunnen declareren ???
maar laten we het afkloppen !!! :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:28

Ik ken nog geen polis die fysio vergoed. Maar als je die weet geef m maar door! :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:09

Esmir, dat is wel rot inderdaad als ze het paard nog niet willen overnemen terwijl de DA het wel afkeurt. Maar het kan wel zijn dat ze bv. standaard verzekerd is en niet uitgebreid en dat voor standaard veel uitsluitingen voor overname zijn. Ik weet dat neit zeker, maar dat is in de polisvoorwaarden zeker terug te vinden. Daar heeft Needje zeker wel gelijk in.
http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/A ... fault.aspx . Met deze verzekering wordt de fysio tot 12 behandelingen, eigen risico Eur 50,-- maximaal Eur 600,-- uitgekeerd. Natuurlijk zal niet iedere fysio vergoed worden, maar als je eerst vraagt naar een namenlijst, krijg je die vast wel.
Ik heb de "gewone" uitgebreide ziektekostenverzekering naast de uitgebreide basisverzekering en krijg dus geen homeopathie en geen fysio vergoed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:18

Di epolis is niet aantrekkelijk voor mij.
Maar wel fijn dat er nu wel in sommige gevallen fysio enzo vergoed wordt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:40

Nee voor mij ook niet, maar inderdaad, alleen om aan te geven dat die er wel is ;) .

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:45

Needje schreef:
Waar is het paard op afgekeurd, en waar is ze voor verzekerd.
Ik merk nl nogal vaak dat men eigenlijk niet altijd goed de polis kent en dus niet weet wat wel en wat niet vergoed wordt.

waar haar paard precies voor verzekerd is weet ik niet.
Ik weet wel dat de hippo heeft toegezegd dat het paard bij afkeuring (om humanitaire redenen ten gevolge van zijn ziekte) volledig overgenomen zou worden. Ik neem aan dat als ze die toezegging doen, dit ook in de polis staat. Dat heeft zowel het hoofdkantor als de tussenpersoon gezegd. Die zijn bijde op de hoogte van de medische gesteldheid van het paard. dus ik neem aan dat het klopt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:47

Maar beide hebben dit niet schriftelijk toegezegd? Mondeling is altijd zo lastig te bewijzen.
Heb je het op papier, dan kunnen ze niet anders als overnemen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:13

tja, en ze heeft alles op papier.. en nog zeggen ze niet over te kunnen nemen..

ik snap er niets meer van iig..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:29

Heb qua uitbetalingen nog geen ervaring met Hypo maar wel met een nieuw paard in de verzekering nemen. Die ervaring is niet zo goed het begin wel op dag aankoop paard meteen hippo gebeld en keuringsrapport gestuurd e paard is in de verzekering gezet.
Wat wil nou er is een nieuwe verzekeringsinspecteur en die wil paard lief perse zien oke prima dat mag. Maar meneer heeft het tot 3x toe voor elkaar gekregen om zonder afspraak langs te komen tja dan kan hij het paard niet zien. Mij dan bellen terwijl ik op mijn werk ben (werk in ziekenhuis dus kan overdag ook niet opnemen). Ja ik ben nu bij je paard kan je even komen nou nee ik ben aan het werk aan kan echt niet zomaar weg maak maar een afspraak dan kan je kijken. 2e keer weer op het werk in pauze zag ik dat er gebeld was ja ik ben bij je paard maar er is niemand nee klopt moet je maar een afspraak maken. 3e keer weer telefoon ik ben over 10 minuten bij je paard kan je er zijn nou nee ik werk je moet een afspraak maken maar kan ik dan niet zelf ik kijkje nemen? Nee ik wil niemand op de wei als wij er niet bij zijn. Dat vond meneer maar raar... 's avonds meneer weer gebeld ja ik wil je paard echt zien want ik vindt hem maar duur verzekerd voor een ijslander ruin... zonder wedstrijd ervaring. Pardon meneer mag ik dat zelf bepalen zolang ik de aankoopprijs betaal er een goedkeuringsbewijs bij zit en ik em premie betaal heeft u verder niets te vinden. Maar als u het er niet mee eens ben dan stort de premie maar terug verzeker ik paard lief wel ergens anders hoor. en toen kon het opeens wel hoefde paard niet meer te zien en werd geacepteerd. Rare mensen heb je op de wereld hoor...

Groetjes genja

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:59

Ik ben hier ook bij verzekerd en heb er nog nooit echt grote problemen mee gehad.
Een tijd terug had mijn paard een hoefzweer, de dierenarts is hier toen voor geweest en de hoefsmid heeft de zorgen daarna overgenomen. Uiteindelijk werd het een prolaps. De hoefsmid is een paar keer per week langs gekomen om delen weg te snijden en het verband te verwisselen. Toen ik de rekening indiende bij de verzekering, kreeg ik te horen dat de hoefsmid niet vergoed wordt.

Ik heb ze opgebeld en er kwam uit dat wanneer ik de dierenarts had laten komen om hetzelfde te doen ze het wel zouden vergoeden. Ik zou dan op een eindbedrag uitkomen wat 4x zoveel had gekost. Gelukkig hebben ze het uiteindelijk wel vergoed voor deze éne keer ;)!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:12

dat is wel netjes.. vriendin heeft volgens mij afgelopen week schriftelijk contact opgenomen wederom , maar tot op heden nog niets vernomen.. k ben benieuwd..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:56

Maar ondertussen staat dit paard nu al weken super slecht.
Begrijp niet dat de eigenaresse het paard laat lijden omdat ze per se centen wil zien.
Als zij het paard kan laten staan om te wachten op uitbetaling, kan ik me ook voorstellen dat de verzekering nu gaat zeggen dat het blijkbaar niet zo erg is allemaal.
Ik begrijp dat het klote is, maar als jij je paard te slecht vind om nog te leven maak je er een einde aan. En ga je niet rekken om te kijken of je er nog wat centen uit kan halen. :o

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:24

tja, weet ik niet.. Ik denk zowizo dat dat een hele andere dicussie is, en ik denk ook dat de hippozorg daar op uit is.. Die wachten gewoon tot ze hem zelf wegbrengt. Ik vind het overigens niet raar dat ze het op zn minst probeert, daarvoor is ze toch verzekerd?

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:34

@ Needje: Mijn gedachte ook!
Dit paard staat niet al weken slecht, maar al zeker ruim 1,5 jaar zo slecht dat de eigenaresse 1,5 jaar geleden al besloten had het paard over te doen naar de verzekering (lees; laten overlijden en dan een gelduitkering vangen van de verzekering).

@Esmir: Het zou mijn vriendin niet zijn. Iemand die kosten wat het kost persee geld wilt zien van een verzekering en daardoor een paard 1,5 jaar laat lijden. Je zegt zelf dat ze al 1,5 jaar met deze kwestie bezig is met de verzekering. En dus al 1,5 jaar geleden besloten had dat het beter voor het paard is een eind aan zijn leven te maken. Dit is dus geen kwestie meer van "proberen geld te krijgen van de verzekering" als dit al zo lang duurt en het paard er al zo lang onder moet lijden.

Dit is geen dierenliefde meer, maar belust op het geld.