Furor's dagboek... (wondbehandeling met mesitran)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:06

he vervelend dat je een terugval hebt zeg...

en wat balen van de wildvlees aangroei zeg...

ik heb dat gelukkig bij mijn paard nog niet gezien...
ik zal van het weekend ook weer even update foto's maken!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:08

Ik begreep van Alex, ( die mesitran verkoopt en gebruikt) dat je wildvlees makkelijk kunt aantippen met zilvernitraat?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 10:19

Doom: bedankt voor je reacties!
Laten we hopen dat het bij Fuur net zo verloopt als bij jouw paard. Op dit moment mag er niks met het wildvlees gedaan worden door de werkzame chemo, pas over 2 weken kunnen we eventueel gaan bestrijden.

Nouvel, had al even in je topic gekeken, ziet er erg mooi rustig uit, en fijn dat jullie weer wat kunnen doen :j

Samantha89

Re: Furor's dagboek... (wondbehandeling met mesitran)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:09

Wat je anders ook misschien erop kan doen is groene leem. Ik maak dit zelf aan met de poedervorm en ik doe daar ook 3 druppels lavendelolie, gemengd met een dopje basisolie, erdoorheen. Lavendel kalmeert en groene leem zuivert.
Mijn paard had ook echt een enorme wond op zijn pijpbeen zitten, aan de zijkant net onder het spronggewricht(hij was getrapt door een andere pony), en het enige was ik mocht doen(na het wegsnijden van wildvlees) is schoonmaken met water(ik deed dat met water uit een flesje) en een gaasje en daarna moest er wondzalf op en hij mocht absoluut niet naar buiten anders kwam het wildvlees weer terug. Ik heb dit een maand met hem vol kunnen houden, maar daarna kon ik hem niet meer binnen houden. Toen ben ik toch maar gaan navragen bij een homeopatisch ruiterwinkeltje of ik groene leem op een open wond kon smeren en zij raadde mij het zelfs aan. Ik was zelf bang, na een aantal vehalen gehoord en gelezen te hebben, dat groene leem de wondgenezing niet bevorderd en het zelfs erger kan maken, maar het tegendeel is bij mijn paard bewezen! De wond was ongeveer 7cm breed en 5 cm hoog, en het heelde maar niet goed met alleen wondzalf. Nu ben ik ongeveer een maandje verder met het smeren van groene leem met lavendelolie en de wond is nu nog maar ongeveer 4 bij 3 cm en het heeft zichzelf ook goed opgevuld met mooi nieuw vlees. En de wondranden worden ook niet aangetast door de groene leem en het voorkomt ook dat er wildvlees gaat groeien, want hij staat weer lekker buiten sindsdat ik ben gaan smeren met groene leem en er is helemaal geen wildvlees meer teruggekomen.
Misschien heb je hier nog wat aan :) Bij mijn paard heeft het echt enorm goed geholpen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 02:34

Ik wens je ook nog even sterkte van mijn kant

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 04:50

Jeetje wat een verhaal zeg.
Heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel de goede kant weer op.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:19

Ik had helemaal je updates gemist joh :?
Hoe gaat het nu met hem? al wat beter of nog steeds erg onrustig en achteruit aan het gaan?
Pppfff echt respect voor je hoor!
Heel veel beterschap en ik ga heel hard duimen dat het vanaf nu alleen nog maar heel snel beter gaat!
Enne als je een keer in braboland bent komt je dan een keer op mijn trutje rijden?

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:44

Pfff wat naar om te zien zeg! :(:)
Het lijkt er een beetje op alsof de wond aan het genezen is en hij begin dicht te groeien maar dat er teveel weefsel in de weg zat, dus dat de wond dat overige weefsel zegmaar naar buiten drukt. Dus het zou best kunnen dat het weggesneden moet worden, maar het kan inderdaad ook altijd nog minder worden en alsnog naar binnen groeien, hoop iig dat het snel weer over gaat :j

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:01

Allemaal bedankt voor jullie steun en suggesties <3
Helaas zit er totaal geen vooruitgang in de genezing. De kliniek wil snijden, ik liever niet :D

Vandaar dat ik sinds gisteren begonnen ben met een homeopatisch middel, zowel in- als uitwendig. Daardoor moet ik momenteel stoppen met Mesitran, maar eerlijk gezegd had ik niet meer het idee dat het wat (goeds) deed.
Ik hoop echt dat dit verbetering zal geven, anders is inderdaad de enige andere optie snijden, wil ik ooit weer rijden tenminste.

Voor de liefhebbers zal ik hier af en toe nog een update geven.

Nogmaals super bedankt voor alle meelevende reacties, die hebben me zeker goed gedaan. Ik had gehoopt jullie beter nieuws te kunnen geven, maar wie weet komt dat nog ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:09

he wat vervelend zeg...
ik duim voor je dat dit aan gaat slaan, heel veel sterkte! :(:)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 10:43

Hier een korte update na het starten met de homeopatische behandeling.
In eerste instantie had ik niet echt het idee dat er wat gebeurde, maar als ik de foto's vergelijk lijkt er toch wat te veranderen aan de vorm van het wildvlees :j

Afbeelding

De bolling lijkt iets af te vlakken, en het kleinere deel van de wond lijkt echt rustiger te worden. Het is nog erg vroeg om er wat van te zeggen, maar ik ben voorzichtig positief....
Furor staat sinds een week weer in de groep, hij werd direct weer opgenomen en mist alweer een deel van z'n manen door het kroelen met de andere mannen :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:52

Het lijkt er idd op dat de bolling wat minder is geworden, is moeilijk te beoordelen hoor met fotos,.
Ik hoop het zo voor Fuur en ook voor jou!! Het duurt nu toch best wel een lange tijd! :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:05

Het lijkt er inderdaad op dat het langzaam maar zeker toch iets de goede kant op gaat...
Foto's blijven maken, dan kun je goed blijven vergelijken!

Als je met dit middel weer stopt straks zou je de degene van de Mesitran eens kunnen mailen om advies.
Hij weet er echt veel vanaf en kan veel nuttige tips geven, misschien dat hij je dan weer verder kan helpen...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:36

Ik vind ook dat de wond vlakker is geworden. Zo op de foto in ieder geval een verbetering.
Zou toch geweldig zijn joh!
Super.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:32

De wond lijkt inderdaad iets rustiger en vlakker te worden. Maar ik denk dat je nog iets meer geduld moet hebben, bij homeopatische medicijnen duurt het meestal iets langer voordat je echt goed resultaat ziet.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:14

hoe is het nu met Furor ??

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:32

Lief dat je het vraagt!

Ik zal binnenkort weer eens nieuwe foto's van de wond plaatsen. Het gaat heeeeel langzaam, maar ik zie toch wel verbetering. langzaam maar zeker begint zich een wit-roze randje om de wond heen te vormen, mijn dierenarts was hier ook enthousiast over; nieuwe huid!
Qua afmeting is de wond gelijk aan 2 maanden geleden.
Ik ben inmiddels wel weer wat met Fuur aan het werk, ik longeer hem met een singel. We zijn begonnen met een elastische singel, dat ging redelijk goed. Nu zijn we met een starre singel aan het opbouwen. De wond blijft redelijk, wel zitten er soms wat kleine barstjes in na het longeren, maar belangrijker vind ik dat Fuur ontzettend blij is weer wat te mogen doen, MAAR: wel aangeeft last te hebben tijdens het werk....
We doen dan ook heel rustig aan, zolang hij aangeeft er zoveel plezier in te hebben laat ik hem lekker lopen, zodra ik merk dat hij last krijgt is het genoeg.

Ik maak me geen illusies; we hebben nog een hele lange weg te gaan maar ik heb nog steeds een blij paard en dat is het belangrijkste <3

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:41

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
Zolang er vooruitgang inzit is het positief, de aanhouder wint hè Marjolein.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:09

fijn dat er toch wat vooruitgang in zit en jullie lekker weer een beetje aan het werk zijn! :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:58

Oh heerlijk dat het toch beetje bij beetje wat beter wordt, gelukkig!!! en fijn dat Fuur zo blij blijft.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:38

Fijn om te horen dat het goed met hem gaat !
Vind je het niet eng om hem een singel aan te doen ? het lijkt me wel eng omdat daar ook de wond zit toch ?
Maar zolang hij blij is is dat een goed teken !

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:27

Hier dan de beloofde foto's. Ik zal morgen eens proberen een stukje te filmen aan de longe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Miranda; de singel loopt er een paar cm achter, dus niet over de wond zelf heen, maar de huid komt door de singel wel strak te staan, vandaar dat we dit heel rustig aan het opbouwen zijn ;)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:16

Het ziet er gelukkig wel rustig uit ja ,maar het duurt denk ik nog wel lang he voordat dit dicht is ?
Ik hoorde pas zo'n vreemde wondbehandeling ..smeren met pure honing !
heb jij daar wel eens van gehoord ? dat schijnt ook bij mensen gedaan te worden ..
Ik had je profiel zitten lezen ,je hebt nooit veel geluk gehad met je lieve paardjes of tenminste wel geluk maar wel met gezondheids problemen helaas ..maar ik vind je zo'n doorzetter ,ik heb echt respect voor je !

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:25

pure honing zou ik niet doen daar kunnen bacterien en ook botulisme in zitten. honingzalf bevat gezuiverde honing.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:16