paard wéér kreupel donderdag fotos maken waar beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Re: paard wéér kreupel donderdag fotos maken waar beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:19

Respect voor jou hoor! Je bent vast geen millionair, en dan toch alles doen voor je paard! Veel mensen zouden allang de strijdbijl hebben neergegooid! Ik hoop dat er iets uitkomt!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:50

Ik kan dierenkliniek de bosdreef aanraden in moerbeke.

Mijn paard is daar ingespoten, en toch hadden ze daar niet veel hoop, en toch genas hij wonderbaarlijk goed.
Is daar ook direct gechecked, de 2e keer door een arts,die ook acepunctuur geeft, en dat heeft ook zn vruchten afgeworpen.
Paarden blokkeren door zoiets natuurlijk heel hun lichaam.

Door rust, training op te bouwen,veel laag diep en rond rijden is mijn paard weer actief geweest in het Z2 in de ring.
Paard werd voorheen veel opgericht gereden, had wel wat aanleg, veel en hoge halsaanzet.
Liep snel met weggedrukte rug, traag achterbeen en bovenin.

Veel trainen op rechtrichten, voorwaarts neerwaarts, ontspanning, het over de rug gaan heeft dit paard, pijnvrij weer terug in de sport gekregen en nog loopt hij vrolijk rond en lijkt nergens pijn te hebben.

Bij veel paarden worden de ks erin gereden, paarden worden als het ware erin getrokken.
Jouw paard lijkt veel minder slecht dan de mijne zo op de foto.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:14

Dankje, ik ga daar morgen zeker informeren!

Ja ik heb hem altijd al vrij diep gereden, ben onder het zadel als die een keer goed loopt altijd recht aan het richten, sinds kort ook aan de hand. Dit gaat opzich best goed maar merk toch dat RA bijzonder (lui) is

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:50

Ik heb de uithof gebeld, en info gevraagt, het is echt verschrikkelijk duur, als ik alles op de foto wil hebben en dat wil ik, 2x bloed laten onderzoeken en er e.v.t een scan bij wil hebben gaat dit ruim 1500 kosten mochten ze door moeten zoeken.
Heb nog even geen afspaak gemaakt, hij is nu toevallig een paar dagen zuiver Misschien is het een idee om hem toch even klinisch te laten keuren en dan proberen in de verzekering te krijgen? Als dat niet gaat maak ik deze week alsnog de afpraak natuurlijk. maar misschien is het een idee?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:44

op een klinische keuring ( waar hij nu echt niet doorheen gaat komen) kan je verzekeren tot een bedrag van ik geloof 4200 euro.
Dat kost je dan ongeveer 50 euro per maand.
Sluit je een verzekering af dan kan je de eerste 3 maanden geen aanspraak maken bij beengebreken.
En de eerste maand niet op luchtweg problemen.
En dan moet je paard zonder bemerkingen goedgekeurd worden.

Dus ik vrees dat dat in dit geval niet haalbaar gaat worden

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:37

Ergens ben je toch wel aan je paard verschuldigd dat je tot de bodem uitzoekt waarom hij dit gedrag vertoont en lichamelijk er zo onder lijdt. :o

In Moerbeke weet ik zeker dat ze je niets aan zullen smeren wat niet nodig is.
Daar zullen ze ( maar dat zal iedere kliniek doen) een klinische keuring doen, en aan de hand daarvan bekijken, ook nav jouw verhaal en verdere lichamelijke gevoeligheden bekijken wat dan de optie is.

Bij mij hebben ze, na het uitvoeren van een klinische keuring, wat beenproblemen dus al uitsloot, en nav mijn verhaal, het vasthouden in zijn lichaam, de gevoeligheid in zijn rug, direct rugfoto's gemaakt.

Als ze daar direct de oorzaak kunnen achterhalen dan ben je geen 1500 euro kwijt.
Kunnen ze niets vinden, en ze raden je een thermografie aan, tsja,dan mag je idd dat geld op tafel neerleggen.
Maar dan weet je ook direct waar je aan toe bent, en wat er wel/niet meer aan kan gebeuren.

Ga je hm nu verzekeren, en het komt aan op een thermografie en hij wordt afgekeurd, dan zul je hm of moeten overleveren aan de verzekering of terug moeten kopen van de verzekering.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:47

Hoi Roybrit, wat een bekend verhaal zeg. Mijn paard was dan niet zozeer kreupel, maar stond wel altijd RA op rust en soms ook wat kramperig RA. En wilde minder goed buigen naar links, en LA minder goed onderbrengen. Maar ja, ik had hem 2,5 jaar geleden als 4-jarige gekocht, net zadelmak. Dus dan mag dat ook nog, toch? En dat hij zich wat vasthield voor in de overgang draf-galop, ach ja, hij is nog jong. Na een jaar rijden ging het mis, november vorig jaar diagnose kissing spines op 2 wervels. Behandeld, revalidatietraining de winter over, maar het wilde niet lukken. Rechtsom het fijnste paard van wereld, linksom al na 10 mtr volledig in de staak. Niet te rijden. Het is dat hij zo goudeerlijk is, anders was ik er al tig-keer afgebokt.
"Ik moest de verzekering maar bellen" zei de DA. Daar had ik het nog niet aan toe, volgens mij was er wat anders aan de hand. Ik vond mijn paard ook veel te gespierd in de rug voor KS. Ik ben voor een 2nd opinion naar De Watermolen geweest, naar Jan Greve. Mijn paard heeft zware artrose op het linker facetgewricht van de 5e en 6e halswervel. Inmiddels staat hij afgekeurd op de wei, 6 jaar oud |( .

Ik zou dus bij de hals beginnen.

En mijn nieuwe paard is ook hals-rug volledig gekeurd. Het zijn maar 6 foto's extra op de 20 die ze toch al maken.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 21:13

Ja artrose zou inderdaad ook nog kunnen! de knie was ook op de foto geweest maar ook niets op te zien, hij staat inderdaad RA altijd op rust maar hij loopt links het fijnst hij buigt rechts ook bar slecht!

Verzekering: ik denk dat ik het gewoon ga proberen of het lukt, ookal verzeker ik hem voor 2000 dat maakt verder niet uit, ik hoef echt geen winst op dit paard te hebben dat zal zowieso niet lukken en is ook niet mijn bedoeling: Afleveren aan de verzekering hoeft niet persé. Je kan Je paard daar gewoon terug kopen!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:05

roybrit schreef:
Ja artrose zou inderdaad ook nog kunnen! de knie was ook op de foto geweest maar ook niets op te zien, hij staat inderdaad RA altijd op rust maar hij loopt links het fijnst hij buigt rechts ook bar slecht!

Verzekering: ik denk dat ik het gewoon ga proberen of het lukt, ookal verzeker ik hem voor 2000 dat maakt verder niet uit, ik hoef echt geen winst op dit paard te hebben dat zal zowieso niet lukken en is ook niet mijn bedoeling: Afleveren aan de verzekering hoeft niet persé. Je kan Je paard daar gewoon terug kopen!

pas maar op dit zo op internet zetten,
als de verzekering dit leest, of er achter komt dan heb je een probleem en mag je als nog alles terug betalen.
Mits ze al uitgekeerd hebben ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 13:59

ja inderdaad, zou dat verwijderd kunnen worden?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:16

ben bang dat dat te laat is, maar je zou een MOD even kunnen contacten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 00:44

Zal morgen even een mod zoeken,
topic mag evt verwijderd worden.
Dan maak ik over n week weer een nieuwe.... ;)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:24

Dat verzekeren is ten eerste poging tot oplichting, omdat je weet dat je paard al wat mankeert. Ten tweede, wat denk je dat de verzekering doet als je plots naar Utrecht gaat voor binnenste buiten onderzoek? Denk je dan niet dat er een lampje bij ze gaat branden :)* ? Er is al een dossier bij je eerdere dierenarts, en de Lingehoeve heeft de foto's ook al gezien. Denk je dat je al je sporen kan uitwissen :wow: ?
Succes... :evaw:

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:15

Een korte update:

Ik heb hem vrijdag weg gegeven aan een handelaar in de buurt ( die ik ook goed ken) hij zou een plekje voor hem proberen te zoeken waar hij als weide paard ( zolang het nog zou gaan) nog terrecht zou kunnen. Aangezien ik nog een paard heb de stalling omhoog is gegaan enz enz.

Helaas heeft dit niet mogen lukken. Er waren mensen voor hem wezen kijken, hij was nog kreupeler nog zwakker. Hij gaf écht aan dat het goed was zo. hij at slecht tot niet, hij was gewoon te zwak.
We hebben er dinsdag voor gekozen om hem voorgoed te laten rusten.

Als twee donkerbruine ogen vragen, Help mij, want ik voel me niet fijn, Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde, Egoistisch zijn? Als je van de dierenarts hoort, Dit komt nooit meer goed, Hij krijgt steeds meer pijn, Mag je dan omdat je hem niet kan missen, Egoistisch zijn?? Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, En je hem achterlaten moet, Met een stukje staart in je hand, En je hart vol pijn, Dan probeer je jezelf te overtuigen, Ik mocht niet egoistisch zijn. Al die tijd met zijn tweetjes, Elke dag samen was een feest, En in al die tijd, Is hij zelf niet een keer, Egoistisch geweest. Twee donkerbruine ogen, keken mij heel droevig aan. Het is alsof hij wilde vragen: "Is het tijd voor mij te gaan?" Verdrietig zei ik ja, drukte hem zachtjes tegen mij aan. Het liefste ging ik met je samen, deze weg vol pijn en smart. Heel veel dank voor al je liefde, heel veel dank voor al je trouw. dank je wel ik hou van jou Het spijt me zo! Het is beter want dit verdiende je niet!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het mee denken!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:21

Hij was toch al zo zwak voor je hem aan de handelaar gaf??????

Hoe weet je nu zeker dat hij niet op transport is?
Naar mijn weten doet deze handelaar zijn paarden op transport als ze niet goed zijn.
Ik ken hem n.l. ook ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:24

hij was al niet helemaal goed, maar dat is die nooit geweest
nee heb het kwpn gebeld zijn paspoort is afgemeld

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:29

Ik val van mn stoel :oo

Dit meen je niet?
Ben je er bij geweest dat hij dood gemaakt is?

Paspoort kan wel afgemeld zijn,maar hij kan alsnog een rot transport gekregen hebben naar zijn einde, of getransporteerd zijn naar een land waar ze het niet zo nauw nemen met een paspoort..

Sorry, maar ik krijg hier toch even de rillingen van..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:39

Nee ik wilde er niet bij zijn. ik geloof echt niet dat ze een paard wat geen 300 meer opbrengt in zijn eentje op transport zetten.
Ik ken deze man al jaren heb meerdere goede paarden bij hem gekocht. + een paard zonder of met ongeldig paspoort niet gemakkelijk over de grens gaat.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:51

roybrit schreef:
Nee ik wilde er niet bij zijn. ik geloof echt niet dat ze een paard wat geen 300 meer opbrengt in zijn eentje op transport zetten.
Ik ken deze man al jaren heb meerdere goede paarden bij hem gekocht. + een paard zonder of met ongeldig paspoort niet gemakkelijk over de grens gaat.

Val van mijn stoel van verbazing! :7
Of jij leeft niet helemaal in realiteit, of gelooft nog te veel in goedheid van de mens!!

Een handelaar die een plekje als weide paard gaat zoeken??? Kom op zeg zo naief ben je toch niet.
En uiteindelijk blijkt hij toch te slecht.....................
Je had veel meer de eer aan je zelf gehouden als jij als eigenaar de beslissing had genomen voor je paard!
Miss lijd je paard nu wel op een transport naar italie, en bedankt baas!!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:54

Volgens mij is de ts of heel erg naief, of wilde zelf toch echt niet het beste voor het paard.
Net als wat abcd schrijft, je had iig zelf de moeite kunnen nemen om hm af te leveren bij de slager.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:55

Ja. ik ken die man al langer hij heeft dat voor een vriendin van mij precies het zelfde gedaan, en ene plekje gevonden, zij heeft nu nogsteeds contact met de eigenaar en haar oude paard.

Een paard gaat écht niet in ze eentje na italie hoor,écht niet.

Nogmaals ik heb er ZELF voor gekozen hem niet ZELF weg te brengen. De meneer waarnas hij gegaan is heeft hem ZELF weg gebracht.

Ik heb nu écht totaal geen zin een een discussie en wil het hier zo dan ook bij houden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:59

Nee joh die wordt ook gewoon geladen op de wagen waar al paarden op staan voor transport.

Kom op meid, vorige week wilde je nog alles voor hm doen en nu doe je hm weg, zo als je een stukje papier weggegooit..

Kijk, dat jij van dat paard afwilde, prima... maar dan moet je niet eerst hier verkondigen dat je er alles aan wilt doen om hm pijnvrij te krijgen en hm alsnog na te laten kijken, daarna blijkt het wel een erg duur geintje en nu verkoop je hm aan een handelaar.

Een handelaar moet er ook wat aan verdienen en het minste verdient ie aan de slager in NL.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:02

ten 1e is hij niet verkocht maar WEGGEGEVEN! en komt hij zelf ook eerlijk na mij toe om te zeggen van hoe en wat.. dan had hij wel gelijk gezegt van jonge weetje hij heeft t goed hoor...
+ dat transport veel duurder is. Da heeft een handelaar er echt niet voor over.
Ik heb ook genoeg gedaan genoeg laten onderzoeken. Hij was gewoon écht op en gaf dit ook zeker aan.
Het is inderdaad wel een duur geintje om scans enz van 2000 te laten maken, als ik al wist dat het niets meer zou worden, als het 1000 was had ik er mee kunnen leven maar je moet ook maar even 2000 klaar hebben liggen op je tafeltje

Bij deze reageer ik voor het laatst in dit topic. Het was echter een update voor de mensen die het e.v.t volgenden.

PB staat natuurlijk open

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:32

Sterkte ermee. Vervelend dat iedereen meteen een oordeel heeft.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:17

Waarom dan niet zelf in laten slapen en nog meegeven aan een handelaar..maar ja, het is je eigen keus.ik had dit in iig zo niet gedaan denk ik. Ik hoop voor je paard dat ie echt al dood is.