Ik heb vandaag foto's gemaakt van hoe hij er nu uit ziet
Ik plak de foto van de vorige pagina er toch maar even onder
Anoniem
Geplaatst: 18-06-11 21:08
Wat een heftig verhaal! denk je dat alles weer goed gaat... valt hij in de stapmolen!
Maar wat ben je nu van plan om met hem te 'doen'?
Inoterry
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-11 23:00
Dinsdag komt mijn eigen DA, die vermoed dat het een orgaanprobleem is. Uiteraard houdt hij alle andere opties open .
sologirl
Geplaatst: 27-06-11 14:36
Heb meegelezen in dit topic en ben wel erg benieuwd hoe het met je paard is ts?
Inoterry
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-11 14:42
Het lijkt iets beter met hem te gaan. Er begint zowaar wat winterhaar af te komen. En gisteren heb ik hem, voor het eerst sinds een paar maanden, weer om zien rollen en zandengeltjes zien maken . Hij mag van de DA absoluut nog niet aan het werk, omdat er toch het vermoeden is dat er een orgaan zijn werk niet doet en hij daarom iets tekort heeft in zijn bloed zodat hij geen spieren opgebouwd krijgt. Training zou dus alleen spierafbraak betekenen, wat ook verklaard waarom hij slechter ging lopen, terwijl we probeerden hem sterker te krijgen. Eind van de week krijg ik de uitslag van het bloed en mest onderzoek. Ik ben benieuwd.
Hopelijk komt er wat duidelijkheid uit het bloed! Vooralsnog klinkt het positiever!
unamie
Geplaatst: 27-06-11 20:32
Dat geeft gelukkig weer wat hoop Ben benieuwd naar de uitslag
Inoterry
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-11 02:05
De DA heeft inmiddels gebeld. Ik ben er veel, en helemaal niks wijzer van geworden. De waardes van koper, zink, eiwit en hemoglobine zaten alle 4 net een fractie boven de normaalgrens. Voor de rest is zijn bloed helemaal prima in orde, en kon er niks terug gevonden worden van slecht werkende organen, ziektes of wat dan ook . Nu is Goldz inmiddels al een paar weken langzaam maar zeker aan het opknappen, dus kunnen we er van uit gaan dat die 4 waardes een tijd lang wel te laag zijn geweest. Nu hebben eiwit en hemoglobine met de spieren, met name spieropbouw en zuurstoftransport (thanx Jeske ) te maken, wat dus verklaard dat hij steeds slechter ging lopen door de training, hij was zijn spieren aan het afbreken en kon niks opbouwen. En door het gebrek aan zuurstof in zijn bloed stonden die spieren ook gespannen. Zink en koper hebben weer met de vacht te maken, wat verklaard dat hij er zo rot uit zag/ziet. We gaan nu de tekorten aanvullen, en dan ga ik eind van de week weer heel voorzichtig beginnen met de training aan de longeerlijn. Ik ga echt nog niet op zo'n slappe dweil zitten, hoe graag ik zou willen. Als hij een terugval krijgt, laat ik hem door een holistische DA nakijken. Want het is nu wel leuk om die waardes te weten, maar eigenlijk wil ik ook weten waarom die waardes niet kloppen.