Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laurae schreef:Vendoux: Kun jij misschien vertellen hoe jij je paard destijds vervoerd hebt? Winnie valt namelijk geheid omver in de trailer en ik ben bang dat ik dan én trailer én paard kapot heb.
Ik laat hem zoals aangegeven niet verder onderzoeken. Voor alle mogelijke oorzaken geldt dat de ataxie kan niet worden verholpen. Weten wat het is voegt dus niets toe aan zijn herstel en kost wel een hoop geld.
Ik verwacht nog steeds niet dat hij voldoende zal herstellen om een goed leven te houden, maar ik hoop het natuurlijk wel. kwestie van afwachten dus. En hij krijgt idd verder geen krachtvoer maar alleen hooi.
Fitzroy schreef:Het klinkt een beetje hetzelfde als bij mijn paard Fitzroy maar dan iets andersom. Die haalde ik van het ene op het andere moment atactisch uit de paddock en was daarna hoefbevangen aan 4 benen. Met bute is het daarna nog een maand goed geweest maar zodra ik de bute afbouwde ging het gelijk weer helemaal mis. Ook hij was 19 jaar oud. Ik duim voor je dat het idd de bijwerking van het middel was maar eerlijk gezegd heb ik daar een beetje mijn twijfels over. Het klinkt nl. precies hetzelfde als bij Fitz.
laurae schreef:Maar ik heb hier wel van geleerd dat er niets meer in mijn paarden wordt gespoten tenzij ik 100% zeker weet wat er aan de hand is en ik de risico's van het middel ken.
sanne83 schreef:laurae schreef:Dit is echter wel een zeer uitzonderlijke bijwerkingen van het middel (als het al door het middel is gekomen). Eigenlijk wordt dit middel over het algemeen als vrijwel risicoloos gezien. Als andere sedatiemiddelen niet gebruikt kunnen worden, dan neemt men uit veiligheid dit middel.
Dit had echt niemand kunnen voorzien. Ik heb precies hetzelfde gehad met buscopan en dat wordt ook bij elk wissewasje ingespoten.
T' is echt domme pech
Schangah schreef:Zijn zijn nekwervels op de foto gezet?
Vaak komen deze verschijnselen vanuit de nek door atrose/trauma.
Heb hier zelf ervaring mee, mijn merrie had atrose aan de atlas en kreeg ernstige neurologische verschijnselen (lopen als een krab, wankel, achterbenen niet meer kunnen optillen enz) van de ene op de andere dag. Ook hing bv een van haar neusgaten lager als de andere.
Ze is afgelopen februari er aan overleden.