penis tumor ??????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:38

Inderdaad!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:59

De haflingers waren ook op leeftijd, maar hebben geen last gehad van de operatie en het herstel.
En het was leuk geweest als ze er langer profijt van hadden gehad, maar toch hadden de eigenaren er geen spijt van. Ze waren blij dat ze hun paard de kans hadden gegeven en dat ze daarna nog een mooie tijd hebben gehad.

En het hoeft zo niet te lopen, bij hun beide zat het meer van binnenuit. Als het bij jouw paard zich nog beperkt tot die ene zichtbare tumor, is de situatie alweer anders.
Is het mogelijk om eerst een scan te maken om te kijken of het al op meer plekken zit (blaas bijvoorbeeld)?

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:50

Ponylief staat nu op de kiniek, bleken meer verdachte plekjes te zitten dus een groot deel van zijn geslachtsdeel zal geamputeerd worden,

Hij staat nu daar, morgen wordt hij geopereerd en tot vrijdag hele dagen op stal omdat het door school en werk niet gaat lukken om langs te gaan... arm beestje

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:07

Sterkte Icelandshet. Heel naar dit. Hopelijk knapt je paardje gauw op en lukt de operatie goed!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:31

Sterkte :(:) Zo vervelend dit :\

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:40

Is de operatie goed verlopen?

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:54

Grit schreef:
Is de operatie goed verlopen?

Uiteindelijk gelukkig wel, hij staat nu in de trailer onderweg naar huis, flink suf van alle medicatie, paar weken stalrust.. maar het komt allemaal goed

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:30

Ach gossie. Sterkte!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:50

Klinkt of het niet soepel is verlopen, maar fijn dat de operatie geslaagd is. Nu duimen voor een goed herstel!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:42

Grit schreef:
Klinkt of het niet soepel is verlopen, maar fijn dat de operatie geslaagd is. Nu duimen voor een goed herstel!

Hoe gaat het inmiddels met pony?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:44

Ik denk dat je Icelandshet bedoeld.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:48

Grit schreef:
Ik denk dat je Icelandshet bedoeld.

Ja klopt. Verkeerd geantwoord. Sorry.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:55

Hippotha schreef:
Grit schreef:

Hoe gaat het inmiddels met pony?

Denk dat je mij bedoeld? Ik zal even de tijd nemen voor een grote update want ik merk dat het schijnbaar toch vaak voor komt.

Helaas geen goed nieuws, na de operatie in 2018 is het een jaar goed gegaan, tot oktober 2019. Hij kreeg opnieuw een gezwollen koker en na veel koelen en wandelen werd het niet minder. Dierenarts erbij en voelde in eerste instantie niks raars, pony leek zich ook nog goed te voelen. Vochtafdrijvers etc erin en hopen op resultaat.

Tevergeefs, half januari is er opnieuw bloed afgenomen en hieruit kwamen gek genoeg geen afwijkende waarden, eerst werd een afwijking in de lymfeafvoer vermoed maar is hiermee uitgesloten, dus zijn we dezelfde week nog naar de kliniek gereden. Hier kwam eigenlijk gelijk uit dat het opnieuw om een tumor zou gaan, deze keer niet op de penis zelf (want die heeft ponylief dus niet meer) maar over de gehele koker. Hierbij werd het door de dierenarts afgeraden om dit te opereren, het weefsel om de koker was zo hard dat het waarschijnlijk niet meer gehecht zou kunnen worden. Het risico zou groot worden

(Vanaf toen is mijn hoofd natuurlijk scenario's gaan afspelen die nog helemaal geen zin hadden, de rest van de informatie is wat vaag maar hopelijk vertel ik het goed)
Vervolgens heeft de DA hem voor de zekerheid opgevoeld en hier kwam uit dat hij op de vertakking van de slagader aan de bovenkant van de buikholte ook al een tumor heeft (diameter 6 á 7 cm) met meerdere verdachte structuren zowel links als rechts hiervan. Ponylief is dan wel een schimmel maar de kans dat dit een melanoom (meestal goedaardige tumor) betreft was heel klein omdat deze normaal van buiten naar binnen trekken ipv andersom. Maar om dit zeker te weten hebben we een biopt genomen van zijn koker. De week erna kwam hieruit dat er inderdaad kwaadaardige cellen zijn gevonden en is een operatie 100% uitgesloten.

We kunnen niks meer doen.. wel hebben we nog, voor mijn eigen gemoedsrust, om 1000000000% uit te sluiten dat het om een hardnekkige ontsteking ging een antibiotica kuur (sulfatrim en metacam) van 3 weken gegeven, maar ook dit mocht niet baten.

op de dag van vandaag bloed te pony soms uit de penis, kan zijn staart niet meer optillen door de blokkade van de tumor, trekt wat met zijn achterbenen, maar al met al staat hij van zijn laatste daagjes te genieten op de wei, als hij morgen aangeeft dat het klaar is, is het klaar ..