'Korstjes' op geslachtsdeel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: 'Korstjes' op geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:27

Merries kunnen er inderdaad ook flink kwaad om worden, hoe mijn veulen dit doet weet ik niet , zal binnenkort eens kijken.
Op zich is het geen veulen wat achteruit trapt, *klopt af* maar wel in het begin met haar achterbeen naar voren trapte als ik haar buikje wou borstelen, nu doet ze dat ook niet meer .
Moet ze maar aan wennen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:36

zodiacje schreef:
het kan gaan ontsteken.
Daarnaast, jij zou "daar" ook geen korstjes willen hebben toch?

Het is echt niet moeilijk.
probeer eerst eens of je aan zn koker mag zitten.
maak dit gewoon onderdeel van het poetsen.
Ook in de koker moet je wassen dat kan met lauw water en een sponsje.

Als hij uitschacht kan je die korstjes weg halen.
Pak zijn penis boven zijn eikel vast en haal zachtjes de korstjes weg.
Grote kans dat hij m intrekt maar als je snel bent en m zachtjes tegenhoudt
kom je al een heel eind :D

succes!

edit: ik ben geen fan van babydoekjes, daar zit toch een soort van zalf op wat toch ook niet
in de penis thuis hoort.

Wij zijn mensen en geen dieren en maken alles belachelijk veel schoon en daardoor ontstaan problemen. Ook bij mezelf hou ik er niet van om met allerlei "middelen" het schoon te houden het is gewoon NIET goed je breekt allemaal beschermende vetten af. Zo dus ook bij een paard en vooral omdat ze al in een stal staan.

Ik hou hem nooit schoon een paard wat goed schagt en plast houdt het vanzelf schoon. Deze korsten horen erbij en zorgen ook voor soort van bescherming. Ik heb nog NOOIT het schoon gemaakt en nog NOOIT problemen gehad. Wel VEEL mensen gezien zie met sopjes en doekjes schoonmaken en verbaasd zijn als het gaat ontsteken.

Met afspuiten wil ik er nog wel eens inspuiten om te spoelen maar meer ook niet.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:53

Heb gisteren gespoeld, de eerst volgende keer als ie schagt ,vallen dan de korstjes/velletjes eruit/eraf?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:05

S_uus schreef:
Ja Noah,waar denk je anders dat slabonen vandaan komen? >;)

Hahahahha o god geweldig topic dit _/-\o_ :D

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:33

geerke schreef:
Samantha89 schreef:
Ik was mijn ruin zijn koker 2 x per jaar en hij vind het heerlijk! :+
Ik pak dan altijd unicura zeep, een spons en een emmer met lauw water, en ja heel mijn hand gaat gewoon in zijn koker, klinkt echt heel vies, maar zo haal je alle vieze korstjes en drap weg.

zo hoort het ook...vooral de schacht is erg belangrijk.
Ook controleren op boontjes,die zitten links en rechts naast het plasgaatje....als ze er zitten ;)
Gelukkig vindt je paard het niet erg :D
Mijn hengst vindt het ook niet erg,maar bij mijn ruin de boontjes verwijderen was geen feest :o

Wat bedoel je dan met boontjes? Er komen wel allemaal klontjes, soort van korstjes, uit met het wassen.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:52

mijn Pele wordt helemaal verliefd als ik eraan ga zitten....Heeft zo'n beetje hengstenkuren en dan denk ik wel es, wat ben ik hier aan het uitlokken ?! Maar het is zoals gezegd : 't is wel echt nodig af en toe..... :j

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:32

S_uus schreef:
Ja Noah,waar denk je anders dat slabonen vandaan komen? >;)

Oh echt? Er komen zelfs goede kooktips hier voorbij!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:12

Ja , wel oppassen niet TE lang op het vuur!! Speciale boontjes he :j

Dandir : Hahaha ik wil niet eens weten wat ie denkt XD

Manonjitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:15

hahahahahaha ben blij dat ik een merrie heb

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:49

Anthea schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik zou er toch wel zo nu en dan even een babydoekje over heen halen, anders kan het gaan ontsteken. Mijn broer doet dat, ik vind het echt mannenwerk :')

Kan jou broer ook bij die van mij komen, ik vind het echt ranzig en ik wil 't niet doen.

ik vraag denk ik mijn moeder maar, die vind dat wel leuk

zodiacje schreef:
:') nodig je nou haar broer bij jou thuis uit? }>

pff jongens, slecht tijdstip voor dit topic hoor :+

Ze valt op mijn broer, maar hij heeft niks met dwergen ;(

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:44

ik ging gister ook even schoonmaakje houden bij mijn ruin :P ( door dit topic :Y) ) Maar hij had zijn pielemuisje goed verstopt dus met een sponsje en lauw water even de schacht schoongemaakt :P hij maakte er niks van :)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:15

gek eigenlijk ; je leest een topic, en plots ga je aan 't werk : Méér mensen blijkbaar ! Denk dat in grote delen van Nederland én België de afgelopen dagen kokers werden uitgewassen ! hahaha ! :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:19

Haha wat een onderwerp ;) Ik heb nog nooit een koker schoon gemaakt en heb toch al heel wat paarden voorbij zien komen. Volgens mij is het ook niet altijd echt nodig, als je in de zomer met afspuiten de boel een keer nat maakt is t volgens mij wel genoeg. Haha maar zal het in mn achterhoofd houden als ik mn borisje een keer afspuit (als ie aan water gewend is)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:29

Nou het zal misschien wel "moeten" maar die van mij word echt flink boos... Af en toe als ie m eruit heeft hangen kan ik voorzichtig een paar losse velletjes pakken, maar dan trekt ie m gelijk weer in en laat m vervolgens niet meer zien :=

Ook toen ie verdoofd was, was ie er erg boos om en zou het niet eens durven om met m'n hele hand erin te gaan :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:33

Ferdo schreef:
doerakje schreef:
Ik vind het altijd een lastige vraag, want of het echt nodig is om dat te doen weet ik niet.
Hoe gaat dat eigenlijk in de natuur?( hmm daar zijn natuurlijk geen ruinen :? )

Hengsten hebben ook een penis :')

In de natuur is het zo dat ze af en toe even "fietsen" :P en dan word de "banketstaaf" even schoongemaakt door de "roomsoes" van een merrie :D :=

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:36

wat mij wel eens verteld is om er babyolie in te spuiten? zodat de velletjes loslaten.
mijn ruin is vorige maand nog op een merrie gesprongen dus die is wel schoon haha!
geweldig topic dit hihi !!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:51

Ik doe het hetzelfde als Samantha, gewoon eerst de slang in de koker met lauw water, dan wat zachte zeep op mijn hand, hup hand in de koker, korsten los halen en naspoelen met de slang. Gewoon niet bij nadenken, gewoon doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:01

Mijn ruin is een echte goedzak en je kunt alles met hem doen, maar kom niet aan zijn edele delen! (of wat daar nog van over is) _-:( Hij heeft zeker een trauma van de castratie ofzo... :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:31

dandir schreef:
gek eigenlijk ; je leest een topic, en plots ga je aan 't werk : Méér mensen blijkbaar ! Denk dat in grote delen van Nederland én België de afgelopen dagen kokers werden uitgewassen ! hahaha ! :D

Internationale 'koker was week' :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:38

Whaha annemiek88 :=

*zodiacje raapt zich weer op

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:21

Anne_mieke88 schreef:
In de natuur is het zo dat ze af en toe even "fietsen" :P en dan word de "banketstaaf" even schoongemaakt door de "roomsoes" van een merrie :D :=

:oo Werkt dat zo juffrouw!? Wouw :D _/-\o_

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:25

Joehoooee! Vandaag ook even de koker van mijn ruin uitgespoeld! (Dit topic heeft al heel wat teweeg gebracht denkik) Hij maakte er absoluut geen probleem van. Bleef rustig staan enzo

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:45

Hihihi. Had dit linkje ooit nog ergens opgeslagen over het onderwerp: http://www.equusite.com/articles/health ... ning.shtml
Check to make sure there are no prospective boyfriends, elderly neighbors, or Brownie troops with a line of sight to the proceedings. Though of course they're probably going to show up unexpectedly ANYWAY once you're in the middle of things. Prepare a good explanation.
:')
Ik denk dat hier waar ik woon geen enkele uitleg voldoende zou zijn...
Wij hebben 6 niet-fietsende hengsten staan maar ze houden hun zaakje best netjes schoon, een van hen heeft er wel eens wat fliedertjes aanhangen maar dat is nou juist ook weer degene die hem altijd gelijk weer erin trekt en je een enorm beledigde blik toewerpt als je er zelfs maar naar kijkt..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:47

Ik heb er nog nooit iets aan gedaan en ze zijn er nooit ziek aan geworden, terwijl een kennis die ze er wel had afgewassen later allerlei ontstekingsproblemen kreeg, als ie er geen last van heeft gewoon laten zitten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:02

Ik heb eigenlijk altijd ruinen gehad en ik heb de boel daar nog nooit schoongemaakt eerlijk gezegd. Ons huidige paard schacht zeer regelmatig uit en doet geloof ik ook wel eens dekpogingen (Hit Actief :P ) dus ik ga er vanuit dat het zichzelf wel schoonhoudt.