NML Health onderzoek zomereczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:33

Ik lees hier al een poos mee en wil graag even reageren, wellicht heeft iemand er iets aan ......

Detox is een sterk draineringsmiddel en het kan zijn dat daardoor de klachten verergeren. Ik zou zeker niet stoppen omdat de klachten verergeren maar de kuur gewoon afmaken.

De oorzaak van schuren hoeft niet bij alle paarden hetzelfde te zijn. In veel gevallen is het een bacterie (staphyloccus) of een schimmel in het lichaam onder de huid. Deze worden aktiever bij warmer weer en veroorzaken jeuk.

Andere paarden schuren door knutjes (trigger) en hebben een verhoogde bloedsuikerspiegel.

Er zijn ook paarden die een parasiet onder de huid hebben waardoor ze schuren.

Om echt van dit probleem af te komen zul je dus op zoek moeten naar de oorzaak en die behandelen!

Zink/zwavelpasta van de Groene Os helpt heel goed om de jeuk te verzachten, insekten op een afstand te houden en om wonden te helen. Het is ook nog bacterie-dodend.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 09:07

Annetje schreef:
Chipieke, apart dat je dus blijkbaar dezelfde ervaring hebt als ik. Heb jij je paard wel in combinatie met een deken staan? Ik zelf dacht namelijk dat het spul reageerde met de wrijving of de warmte van de deken. Paard heeft namelijk niet zozeer geschuurd op de plek die kaal werd, de haren vielen gewoon met bosjes uit. Nu nog steeds een beetje, maar het is al veel minder.

Ik ben nu een dikke week gestopt met smeren om bovenstaande reden. De manen zijn nu toch verneukt, dus van de week ga ik als test een stuk waar hij niet geschuurd heeft en waar nog geen haaruitval geweest is, insmeren. Goed dik en kijken of hij dan weer ineens al zijn haren loslaat.

Het spul werkte voorheen wel op zijn koker en zijn buik, maar toen die manen uit begonnen te vallen (echt niet normaal hoor hoe het eruit kwam vallen) ben ik accuut gestopt met smeren. Ik heb hem gewassen en niets meer gesmeerd over gespoten.

Ik heb het in combi met de deken.
Zita begon manen te lossen op 1 plaats en ik hoopte dat die lotion ging werken,
maar het had het tegenovergestelde effect...

Op haar hoofd en buik ging het vandaag weer goed, maar ik smeer nu toch liever befix op haar manen.

_jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:25

Mijn pony staat onder de deken en het gaat redelijk goed.
Achter de oren en bij d'r voorpluk schuurt ze iets, maar ik heb ondekt dat de ZINK-ZALF van de kruitvat baby-lijn ontzettend goed helpt bij de open plekken. Volgende dag waren alle wondjes dicht!!! Ik doen nu om de 2/3 dagen smeren en het blijft heel mooi rustig dat gebied, terwijl ze daar voorheen regelmatig open lag.
Op m'n werk maken ze een spray die preventief werkt (zodat ze niet gaan schuren). Namelijk flinke scheut dettol, een scheut (appel) of (schoonmaak) azijn op een fles water. Elke dag goed in de manen sprayen. Je kan ook baby-olie, teatree olie, hertshoorn olie, aloe vera oevoegen. Maak een prutje van wat je denkt dat de paard nodig heeft. Ik ga vandaag ook aan het kokkerellen om een spray te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:14

ga ik toch even een waarschuwing geven over het gebruik van dagelijks dettol:

dettol kan bij langdurig gebruik de zuurgraad van de huidaantasten ,juist daardoor kan een dier dan ook weer gaan schuren.

ik heb vroeger precies hetzelfde middel gebruik met als gevolg dat mijn pony dus een gigantische schimmelplek op zijn hals had zitten.
bovendien mag je dettol dus niet langer dan 2 weken gebruiken.

uitleg:
http://www.consumed.nl/bijsluiters/2828/Dettol

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:30

Gebruikt iemand nog de lotion van het NML onderzoek?
En merk je ook dat het helpt, of is Derfen toch nog een fijner product tegen de jeuk?
Oh ja iemand die de Gluco Balance niet gebruikt van het onderzoek?
Graag zou ik dit willen testen, dus als iemand nog zo'n pot heeft staan laat het me weten.
Laatst bijgewerkt door Anne77 op 22-06-11 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Re: NML Health onderzoek zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:40

Ik ben er mee gestopt, merkte geen verschil. Ga vanaf vandaag Derfen proberen.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:01

@Niwla, heb je ook Gluco Balance gebruikt bij je paard?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:05

Ik heb de gb opgemaakt en de lotion smeer ik niet meer. Zijn manen (en vacht) vielen er van uit. Ik had het ook op zijn koker gesmeerd en die is een soort van ontstoken/vies geweest. Ik gok dus dat mijn paard niet zo blij wordt van de lotion. Ik heb het nog wel staan, maar gebruik het niet. Paard heeft nog nooit zo weinig manen gehad als dit jaar.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:17

Wij hebben onze haflinger met erge zomereczeem (die ook elk jaar steeds erger lijkt te worden) ook laten deelnemen aan het onderzoek. De inwendige middeltjes laten niet veel verschil zien. De lotion daarentegen... Geweldig! De haflinger moest altijd al vanaf april met deken staan, maar tot nu toe nog geen deken op gehad en we hebben haar bijna niet zien schuren in 3 maanden tijd. Ze ziet er ook een stuk gelukkiger uit.

Dus eigenlijk best bizar dat het zo goed werkt! Wat raar dat jullie weer andere ervaringen mee hebben.
(en ja, stinken dat het goedje doet! Pff. Je gaat niet met plezier lopen smeren)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:19

Anne77 schreef:
@Niwla, heb je ook Gluco Balance gebruikt bij je paard?

Ik was een van de testers zonder GB, dus misschien dat dat het verschil maakt.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:20

@Lipydo, hoevaak smeer je de lotion en heb jij geen last van uitvallende manen of iets dergelijks?
Hoe snel merkte je verschil van jeuk tot geen jeuk meer toen je begon met smeren?
Mijn haflinger staat ook nog zonder deken en ik smeerde eigenlijk derfen maar heb ook nog een hele fles van NML staan maar wilde eerst weten wat de ervaringen van anderen waren.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:21

Het hielp bij mijn paard trouwens wel tegen de jeuk, alleen jammer dat zijn vacht en manen gewoon uitvielen.
Stinken vind ik op zich nog meevallen.

Lipydo hoe dik smeer jij?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:42

@ Anne en Annetje; Geen last van uitvallende manen nee. Wij begonnen met smeren op (lichte) schuurplekken en ook in haar staart. Als er weer plekken ontstonden weer smeren. Hoe dik? Tsja, wel ruim denk ik. 3 Weken geleden was de eerste fles op dus niet heel erg zuinig geweest denk ik :=

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:02

Ook hier nog steeds bezig met het onderzoek.
Van de GB wordt ik helemaal gelukkig, Auke kan voor het eerst in jaren dag en nacht op de wei blijven zonder een dikke manenkam te krijgen (en dus weer veel jeuk).
De lotion doet in principe ook zijn werk, Auke schuurt weinig tot niet (maar vindt het nog steeds wel heel lekker als ik onder zijn buik/koker krab).
Nu de lotion op is en de nieuwe nog onderweg, begint hij wel weer te schuren, dus weer even de eczeemdeken op totdat het nieuwe pakje binnen is.

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:42

Lipydo schreef:
@ Anne en Annetje; Geen last van uitvallende manen nee. Wij begonnen met smeren op (lichte) schuurplekken en ook in haar staart. Als er weer plekken ontstonden weer smeren. Hoe dik? Tsja, wel ruim denk ik. 3 Weken geleden was de eerste fles op dus niet heel erg zuinig geweest denk ik :=

Wij zijn niet met de tweede maar al met de derde fles bezig.... gelukkig reageert ons paard er inderdaad erg goed op. Detox en GB heb ik vorig jaar al gebruikt zonder resultaat dus voor mij is de lotion het 'wondersspul'