Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annetje schreef:Chipieke, apart dat je dus blijkbaar dezelfde ervaring hebt als ik. Heb jij je paard wel in combinatie met een deken staan? Ik zelf dacht namelijk dat het spul reageerde met de wrijving of de warmte van de deken. Paard heeft namelijk niet zozeer geschuurd op de plek die kaal werd, de haren vielen gewoon met bosjes uit. Nu nog steeds een beetje, maar het is al veel minder.
Ik ben nu een dikke week gestopt met smeren om bovenstaande reden. De manen zijn nu toch verneukt, dus van de week ga ik als test een stuk waar hij niet geschuurd heeft en waar nog geen haaruitval geweest is, insmeren. Goed dik en kijken of hij dan weer ineens al zijn haren loslaat.
Het spul werkte voorheen wel op zijn koker en zijn buik, maar toen die manen uit begonnen te vallen (echt niet normaal hoor hoe het eruit kwam vallen) ben ik accuut gestopt met smeren. Ik heb hem gewassen en niets meer gesmeerd over gespoten.
Lipydo schreef:@ Anne en Annetje; Geen last van uitvallende manen nee. Wij begonnen met smeren op (lichte) schuurplekken en ook in haar staart. Als er weer plekken ontstonden weer smeren. Hoe dik? Tsja, wel ruim denk ik. 3 Weken geleden was de eerste fles op dus niet heel erg zuinig geweest denk ik