Paard allergisch voor bomen en gras

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 20:14

Nou, slecht nieuws helaas.. ;(

Het gaat weer enorm hard bergafwaarts. Zelano staat nu nog aan de Bronchit Pure. Dat is een kuur die bestaat uit twee fases: in fase 1 krijgt ze verzachtende en ondersteunende middelen. Na 20 dagen eindigt fase 1 en gaat fase 2 in: alleen nog ondersteunend. Fase 1 is 12 dagen geleden afgesloten. De afgelopen twee weken ben ik iedere dag bij mijn paarden geweest en ik merkte dat Zelano iedere dag zwaarder begon te ademen. Ze pompt niet, dat niet, maar je hoort haar gewoon ademhalen. Het is net een piepende astmapatient. Ik heb het vandaag aan de weidepaaltjes eens afgemeten en ik hoorde haar al vanaf 60 meter afstand ademen. Echt niet goed.. Over een week is de hele kuur afgelopen, en zoals het er nu naar uitziet heeft ze hier alleen de eerste 20 dagen wat profijt van gehad.

Zodra ze me zag bij stal kwam ze meteen naar me toe gelopen. Ik vond dat ze onrustig was, gestressd. Ik ben even de wei ingelopen en heb lekker met haar staan kroelen. Ik wilde eigenlijk met Alanda gaan rijden, maar Zelano gaf heel duidelijk aan dat ze me nodig had, want ze bleef als het ware aan me plakken. Even mee naar binnen genomen om lekker te poetsen, vervolgens weer naar buiten. Al die tijd bleef ze maar aan me plakken en continu die vreselijke piepende ademhaling. Ik heb het de afgelopen dagen voor mezelf ontkend dat het weer erger werd, maar ik kon er nu echt niet meer om heen. Heb een behoorlijk potje staan janken daar op de wei. Wat dat betreft maar goed dat we lekker afgelegen staan.

Toen ik op een stoel naast de wei wilde gaan zitten, bleef Zelano maar voor de draad heen en weer lopen. Uiteindelijk heb ik de wei maar open gezet zodat ze bij mij kon komen staan. Ze kwam bijna op schoot zitten en bleef weer continu in mijn kielzog. En zo heb ik daar dan de hele middag gezeten met haar. Uiteindelijk kwam er een stalgenoot langs, en heb ik toch maar besloten om de veearts te bellen. Ik durf niet te wachten tot maandag, zeker niet met de voorspelde temperaturen.

De veearts komt morgenochtend en dan gaat ze noodgedwongen aan een kuur prednisolon. Voor mezelf heb ik opnieuw mijn grens gesteld en ik ga proberen me er aan te houden. Met de prednisolon móet ze in principe verbeteren. Verbeterd ze genoeg, dan ga ik toch nog met haar naar Den Hoek. Hopelijk is ze door de prednisolon dan ook fit genoeg om lang op de trailer te kunnen. Het kan me geen reet meer schelen, al ga ik er failliet aan, maar ik ben aan het einde van mijn latijn. Telkens weer die terugvallen.. Bij Den Hoek wil ik kijken welke prognose ze krijgt. Is er een reeële kans op beterschap, dan gaan we er voor. Is die er niet.. nou ja. Ik ga het ook niet typen. Als blijkt dat ze met de prednisolon ook niet voldoende verbeterd, dan ben ik bang dat we niet eens meer naar Den Hoek hoeven.. ;(

Ik zit er echt even doorheen nu. Ik moet er niet aan denken dat het nog niet eens zomer is, ze zit dus nog niet eens op haar hoogtepunt. Dit sloopt me echt en zo erg als het vandaag was.. ik wens het niet meer mee te maken. Ik kan het niet aan om mijn paard zo te zien en zeker met de gedachte dat dit voorlopig dus alleen nog maar erger gaat worden...

singasong

Re: Paard allergisch voor bomen en gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:02

Goed van je hoor dat je de DA hebt gebeld. Het was heel duidelijk dat je iets moest doen. Kon hij trouwens niet meteen komen??
Die prednisolon zal best snel z'n werk doen. Komt goed hoor, positief blijven!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 07:42

Ik hoop dat het werkt.. ik ben zo ontzettend moe door die hele emotionele achtbaan. Ik heb er vannacht beroerd van geslapen. Ik ga zo douchen en dan weer naar stal, hopelijk staat ze er 's ochtends beter bij.

Het doet me ontzettend veel pijn om haar zo te zien als gisteren. Dan heb ik van de ene kant zoiets van "nu is het genoeg" en van de andere kant ga je weer zitten zoeken naar oplossingen. Ik ga het er straks maar eens goed met de veearts over hebben.

Aan de hand van de opbouw van de laatste paar dagen vonden zowel ik als de veearts het niet nodig om hem direct te laten komen. Ze pompt niet, ze eet en mest gewoon, drinkt.. als je het geluid uit zou zetten dan was er niets te zien aan Zelano. Maar ja, dat geluid.. het klinkt gewoon echt niet goed. Er moet dus wel wat aan gebeuren. Ze ging gisteren met haar neus in een hoekje uit de wind staan op stal, en het piepen leek meteen al te minderen. Ik heb haar neus goed schoongemaakt met een vochtig doekje. Niet dat er slijm of snot in zat, maar ik weet niet hoeveel pollen daar nog plakken. Maar ondanks het netje waar ze de hele dag mee buiten loopt, krijgt ze dus nog steeds van alles binnen. Haar linkeroog traande gisteren ook, dat was ook weer iets nieuws. Daarnaast deed haar neus volgens mij ook pijn, of het jeukte in ieder geval, want ze kwam steeds met haar hoofd tegen me aan schuren.

Nou ja, vanmiddag dan maar prednisolon en verder zoeken wat voor haar goed werkt en wat realistisch is voor een paard met zoveel allergieën. Ventipulmin doet het niet meer, Bronchit Pure maken we wel af maar biedt dus ook geen verlichting meer en de Pollen Puur doet er nog wel een tijdje over voor dat resultaat geeft...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 07:51

Sterkte ermee! Ik weet hoe slopend het kan zijn.....
Ik hoop dat je snel een afspraak bij Laarakker kunt maken. Weet eigenlijk wel zeker dat hij je paard kan helpen. En die andere mogelijkheid heb ik je al aangegeven via pb.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:07

even een hart onder de riem.
ik weet hoe mensen vaak over pretnisolon denken maar ik heb er wel wonderen door zien gebeuren.
vaak is een vrij lage onderhouds dosering al genoeg.
en beter pretnisolon en een paard wat zich goed voelt dan haar zo moeten laten lopen.
ik denk dat je hier zeker nog een paar jaar mee vooruit kan.

sterkte

2nc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:14

mariska32 schreef:
Snadrem schreef:

En wat voor olie hebben ze hierbij gebruikt? Ik heb haar in het verleden wel eens zonnebloemolie bijgegeven, maar dat was puur voor de glans (en dat werkt ontzettend goed!!)

ik heb een vriendin van mij hier idd ook eens over gehoord.
zij had het over zo zuiver mogelijke lijnzaad olie.

Kan wel, maar hoeft niet per se. Soya olie is ook goed, b.v., als een paard lijnzaad olie niet lekker vind. :9

TS, hou vol! Prednisolon werkt snel en goed in zo'n situatie. Het is zeker niet optimaal om het langdurig te gebruiken, maar het paard van een vriendin zit meer dan 10 jaar op, zeker om deze tijd. Op dit moment zit NL zo ontzettend vol pollen en stof; wij moeten regen hebben! 8)7 Niet vanuit gaan dat het alleen maar erger gaat worden; het gaat gewoon op en neer met de bloei van bepalde planten en weersomstandigheden. En misschien snap ik niet hoe zo'n allergie test werkt, maar op je lijst staan ook planten die helemaal niet in NL voorkomen. :? Sterkte iig.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:25

Denk dat je er goed aan doet nu met prednison te starten. Het is met recht een "paardenmiddel" en ik denk (lees: hoop) dat je er snel verbetering van zal zien! De allergische reacties hebben de neiging steeds wat heftiger te worden. Door ze met de prednison een tijd te onderdrukken kan het tot rust komen en zoals iemand eerder al postte, soms kan een injectie 2 x per jaar al goed helpen. Of een lage onderhoudsdosering dagelijks. Mijn merrie (is inmiddels overleden hoor, ze is 27 geworden) heeft ook lang op een onderhoudsdosering prednison gestaan, kon dat héééél langzaam gaan afbouwen, heb daar een half jaar over gedaan. Bij een terugslag meteen de dosering weer wat omhoog. Het ging eigenlijk erg goed! Haar benauwdheidsklachten zijn toen weggebleven. Hopelijk gaat dit voor jouw paard ook goed werken. Ben hiervoor naar de Keerhoeve geweest naar dr. Vestjes. Die leek al wat ouder, dus zal inmiddels wel met pensioen zijn. Die kliniek had iig veel ervaring met longproblemen. Veel frisse lucht geven, geen stro in de box, gepaste arbeid, hooi nat maken (of voordrooghooi geven) etc.. Met de juiste medicijnen kan je paard nog hopelijk een héle lange tijd bij je blijven!
Veel succes en sterkte gewenst!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:41

mijn pony heeft vorig jar ook prednison gehad voor zijn bronchitis.
dat helpt echt wel hoor,je kon zien dat hij met de dag opknapte :j

wel een beetje uitkijken met voeren omdat ze dan niet iets gevoeliger zijn voor hoefbevangenheid.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:52

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties en het goede meedenken. Ik heb ook via PB een hoop tips gekregen en namen van mensen die ons konden helpen. Maar zoals jullie al voelen aankomen heb ik helaas erg slecht nieuws ;(

Vanmorgen was Zelano in haar stal al aan het piepen met ademen. De veearts zou er pas rond 12 uur zijn, dus ze kon nog even de wei op. Binnen een half uur was het piepen al weer erger geworden, en toen de veearts er was piepte ze bij iedere ademhaling en begon ze ook weer met haar flanken te pompen.

Toen haar klachten begonnen zo'n anderhalf jaar terug heeft mijn veearts naar haar longen geluisterd. Ze had toen vocht in haar longen. Ze heeft daar medicatie voor gekregen, het ging wel iets beter maar het kwam wel steeds in ergere mate terug. Ze pompte dan ook steeds met haar flanken.

De laatste dagen heeft ze niet met haar flanken gepompt, maar was er wel die rare piep die we nog nooit eerder hadden gehoord. Ik dacht dat ze door haar pollenallergie last had van de voorste luchtwegen, dat er mogelijk slijmvorming was waardoor dat piepen ontstond. De veearts heeft weer naar haar longen geluisterd. Haar linkerlong functioneerde érg slecht. Haar rechterlong zat helemaal vol vocht. Het komt er dus op neer dat Zelano bijna geen zuurstof meer krijgt, al laat ze dat aan de buitenkant bijna niet zien. Van de andere kant ken ik mijn merrie, en je moet haar been er af hakken voor ze kreupel loopt. Ze is keihard voor zichzelf en laat niet zien dat ze pijn of ongemak heeft, of het moet écht heel erg zijn. Ik weet dus dat de buitenkant niet laat zien wat er zich van binnen afspeelt.

Ik heb met mijn veearts overlegd wat voor ons nog mogelijk is. Antihestamine zou kunnen, maar aangezien ze voor zoveel dingen zo erg allergisch is, zou ze hiervan een hoge dosis moeten krijgen wil het helpen. En dat brengt weer veel bijwerkingen met zich mee zoals koliek en sloomheid.

Een onderhoudsdosis prednisolon raadde hij me ook af, omdat de bijwerkingen hiervan voor haar ook te groot zullen zijn vanwege de benodigde dosering.

Ik kon nog proberen om de klachten te lijf te gaan met een inhalator. Ook daar zou ze veel van nodig hebben en dan kom je rond de 300 a 400 euro per maand uit om haar goed te houden. Maar dat bestrijdt alleen de symptomen, wat betekent dat haar longen dus blijven verslechteren. Met maximaal 2 a 3 jaar werken haar longen dan niet meer. Een inhalator betekent voor haar dus alleen maar tijd rekken.

Hypersensibilisatie door een op maat gemaakte vaccinatie kon ook nog, maar was net als de inhalator erg prijzig. Daarnaast had mijn veearts hier ook nog geen goede ervaringen mee, het werkte vaker niet dan wel. Maar goed, ik ga er even vanuit dat het wel zou werken. Ze moet dan de rest van haar leven lang iedere maand gevaccineerd worden. Dan duurt het zo'n 5 a 6 maanden voor je ziet of het werkt of niet. In die 5 a 6 maanden blijven de longen ook weer achteruit gaan. Tegen de tijd dat ze dus geen allergische reacties meer zou hebben, zou ze continu benauwd zijn doordat haar longen gewoon niet meer kunnen dan dat. Op warme dagen, stoffige dagen en dagen met hoge luchtvochtigheid krijgt ze het dan zwaar. Haar beste dagen zou ze hebben in december, en dan kan ze niet gek doen vanwege sneeuw, ijs en dat soort dingen.

Al met al houdt het voor mij in dat er voor haar geen paardwaardig bestaan meer in zit. Haar longen kunnen dit gewoon niet meer aan, en helaas groeien longen ook niet aan als er iets beschadigd is. Kapot is kapot. De medicatie die haar longen zou moeten ondersteunen, zoals ventipulmin e.d., werkt bij haar niet meer. Daarnaast heeft ze er van begin af aan al niet goed genoeg op gereageerd vertelde mijn veearts.

Een stalgenootje was erbij, en zij schrok er ook van omdat ze niet door had dat het dus al zó erg was.

Zelano heeft vandaag nog een spuit gehad met middel om haar direct meer lucht te geven en de allergische reacties te verminderen. Ondanks dat die spuit een paar uur geleden is en in het verleden vrijwel direct resultaat gaf, stond ze toen ik naar huis ging nog altijd te piepen op stal... Ze heeft nog een stootkuur prednisolon gekregen voor de komende tien dagen, in de hoop dat ze het dan even wat makkelijker heeft.

Die tien dagen zijn ook haar laatste tien dagen, we zijn uitgestreden...

Ik heb alle opties die mij aangereikt zijn bekeken en besproken met zowel mijn veearts als met kennissen en vriendinnen. Vanwege de slechte staat van Zelano's longen zijn alle wegen helaas doodlopend en is dit het enige wat ik nog kan doen voor haar. Het enige wat in mijn ogen eerlijk is.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:58

wat een rotnieuws.

sandra ik wens je heel veel sterkte en probeer er nog zoveel mogelijk van te maken de komende 10 dagen. Y;(
als je het nodig hebt,mijn bp box staat voor je open.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:06

:(:) vréselijk als het dan toch niet goed gaat he.
ik snap je keuze hoor,je hebt je uiterste best gedaan voor je paard.
hopelijk helpt de stootkuur prednison nog enigsins.

dat piepen kan wijzen op een ontsteking weet ik.
was er bij jouw paard ook zo'n BAL onderzoek gedaan(weghalen van slijm uit longen en dan op kweek zetten)

he wat sneu,ik snap echt waar je doorheen gaat nu.
ik wens je echt ontzettend veel kracht toe

juultiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:18

ik heb net dit topic door gelezen omdat mijn paard ook hooikoorts heeft en het vandaag erg benauwd had
ik vind het erg voor jou en je paard en wees je veel sterkte

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:00

Goh.....wat een slecht nieuws....hopelijk zijn de 10 dagen jullie gegund, als ze benauwd blijft met dit warme weer is dat misschien wel te lang....en toch hoop ik stiekum op een wondertje voor je morgen;dat ze er een stuk vanis opgeknapt! Veel sterkte.... :(:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:02

Sandra, wat erg ....... :(:)
Heel veel sterkte toegewenst!

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:15

Ik heb er een die er ook erg veel last van heeft maar gelukkig maak ik zelf druppels die erg goed helpen.
het is wel zo dat het dit jaar bar en boos is hoor ongeveer alles staat tegelijk in bloei en ook in het zaad een drama.
En niet allen voor de paarden hoor maar ook mensen met hooikoorts is het een drama.
wat ook wel wil helpen is zo een pollennetje voor de neus van je paard doen.

Ps een zeer triest verhaal van zelando heel veel sterkte.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 17:17

Het blijft een ongelofelijke emotionele achtbaan.. ik heb gisteren en vanmorgen echt mijn ogen uit mijn kop gejankt. Ik had de vorige eigenaresse van Zelano, met wie ik nog steeds heel goed contact heb, al die tijd op de hoogte gehouden en nu dus ook een mail gestuurd met mijn beslissing. Vanmorgen kreeg ik een smsje waarin ze vertelde dat ze hoopte dat ik het nog een kans wilde geven. Een vriendin van haar is veearts en heeft hele goede ervaringen met onder andere dampige paarden met de juiste combinatie van medicatie. Zij adviseerde ook om eerst een foto of bronchoscopie te laten maken voor er drastische beslissingen genomen zouden worden.

In eerste instantie was ik boos om dit smsje. Alsof ik niet in het belang van Zelano dacht. Van de andere kant gaf het me ook meteen weer hoop. Zelano had vandaag weer een goede dag, de medicatie helpt haar goed. Het vocht uit de longen komt mee met hoesten en met het proesten. Ik heb er vandaag aardig wat tissues aan kunnen spenderen. Maar het piepen was met 90% verminderd en ze was een stuk alerter.

Mijn ouders zijn vandaag ook langs geweest en mijn moeder eiste min of meer een second opinion en een bronchoscopie. Gewoon om alles écht zeker te weten. Als nou blijkt uit onderzoek puur op die longen dat het echt niet anders kan, dan kan het ook gewoon echt niet anders. Maar misschien gloort er ergens voor ons nog een beetje hoop aan de horizon. Ik neem in ieder geval contact op met de veearts van Zelano's vorige baasje, om van haar te horen wat de goede ervaringen dan zijn, om wat voor gevallen dat ging en op welke dosis medicatie die staan.

Ik hoop echt dat er ondanks het slechte nieuws van gisteren toch nog een kans voor ons is.. Zelano is al eens eerder opgegeven en loopt nu vier jaar later ook nog altijd rond, wie weet kan zoiets een tweede keer. Zolang het voor haar maar een kwalitatief leven blijft.

Ik kan haar maar één keer laten inslapen, en dan is er geen weg meer terug. Gisteren stond ik achter mijn besluit, maar op dit moment niet meer. Nu eerst maar die second opinion..

Wordt vervolgd..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:49

Sandra, je krijgt wss van alle kanten allerlei goedbedoelde adviezen....
Maar meid, als je het dan nog een kans wilt geven neem dan alsjeblieft kontakt op met Laarakker. Hij kan 'verder' kijken dan een bronchoscopie!

Sterkte :(:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 05:34

Ik heb gisteren gebeld met de veearts van haar vorige eigenaar, en die raadde aan om contact op te nemen met kliniek Lingehoeve in Lienden, of anders om naar Utrecht te gaan. Qua afstand maakt het allemaal niet uit, het zit allemaal rond de 80 km hier vandaan. Ik ga deze week dus rondbellen om te kijken waar we het beste terecht kunnen. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Laarakker, maar ik wil even kijken wat er allemaal mogelijk is. Ik zag dat er in Moergestel ook nog een goede kliniek zit, dat is voor ons een stuk dichterbij en misschien voor Zelano dan ook wat prettiger.

Nou ja, ik ga in ieder geval de komende dagen veel rondbellen. Wel k*t dat ik precies nu een drukke week krijg waarin ik niet veel in de buurt van mijn mobiele telefoon ben. Vandaag zal het in ieder geval niet lukken, hopelijk morgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:38

Wat een weekend heb je achter de rug gehad zeg. Eerst een echt zwaar benauwd ziek paard zonder hoop en nu misschien toch nog een beetje hoop. ik zou echt gaan voor een laatste onderzoek, vooral omdat je de dagen voor het weekend niet veel merkte aan je paardje. Fijn dat er slijm loskomt nu. Heeft ze niet een virus te pakken gehad gezien de koorts ook?

Wij hebben zelf de bronchoscopie afgelopen november in Emmeloord laten doen, de longartse daar staat ook open voor alternatieve behandelingen. Hoe heeft de DA eigenlijk kunnnen vaststellen dat 1 long het niet meer doet? Ik hoop echt dat je er met je merrie uit gaat komen en dit een erge maar hopelijk tijdelijke terugval is geweest.

Connor is ook zo slecht geweest, alleen zijn geluk is steeds geweest dat zijn longblaasjes het goed blijven doen. We merken wel nu het zo erg droog en erg pollenrijk is dat hij ietsje meer moeite moet doen met ademen maar dat heb ik zelf nu iook, ik sta strak van de allergie medicijnen op dit moment en heb flink last vand e hooikoorts ook.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:41

Is ze echt allergisch voor alle bomen en grassen? want anders kan je misschien een plekje zoeken waar deze niet voorkomen/verwijderd zijn, al kan dat een beetje moeilijk zijn. Mijn paard is licht allergisch, hij hoest wel zo nu en dan (vooral met die pollen seizoen), maar sinds ik met een neusnetje rij is dat eigenlijk bijna helemaal over. Misschien dat het al een beetje verschil maakt voor je paard. succes en sterkte!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:49

Ze staat al continu met een pollennetje buiten, en alles wat het opvangt is natuurlijk mooi meegenomen, maar het houdt lang niet alles tegen. Daarnaast is een lichte allergie helaas niet te vergelijken met onze situatie..

Ik heb voor komende vrijdag een afspraak bij de kliniek in Moergestel. Via een kennis van mijn moeder (ook veearts) die ons daarop gewezen heeft (had hem zelf ook al gevonden met Google-en). Hij had zelf ontzettend goede ervaringen met die kliniek en verwees er zelf ook regelmatig mensen naar door als hij zelf geen oplossingen meer wist. Het fijne is dat die kliniek hier in de buurt zit, dan hoeft Zelano maar eventjes op de trailer. Als we naar De Bilt zouden moeten en ze moet dik anderhalf uur benauwd op de trailer staan, dan kunnen we halverwege wel omdraaien ben ik bang. Zeker met dat warme weer van nu, en het is toch al geen trailerheld.

Hopelijk is onze hoop niet voor niets.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:30

Kijk! Wat fijn dat ze zo goed reageert op de prednison, dat geeft hoop!! Als het lukt te desensibiliseren (dmv prednison, eventueel gemengd met ventipulmin), dan hoop ik op net zo'n afloop als met mijn merrie. Die heeft daarna nog een veulen gehad zelfs!! Ik duim voor jullie!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:58

Helaas is de stijgende lijn er nu al weer aardig uit.. ik heb daarnet eens meegeademt op het ritme van Zelano toen ze gewoon rustig op stal stond. Ik ben er maar mee gestopt, want het ging zo snel dat ik bijna begon te hyperventileren..

Ik hou ernstig rekening met slecht nieuws vrijdag, volgens mij werken die longen echt nog maar ontzettend slecht. En net zo goed als dat ik het weet, heb ik het idee dat zij het ook weet. Van de komende dagen ga ik in ieder geval nog genieten van haar, lekker verwennen en lekker kroelen. Ik blijf hopen op een wonder vrijdag, maar ik heb er een hard hoofd in.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 23:45

Vandaag een mail terug gehad van de kliniek over de kosten van het onderzoek van aankomende vrijdag. Aan de telefoon was ik het helemaal vergeten na te vragen. De kosten vallen me ontzettend mee, ik had ergens dik in de honderden euro's gerekend, maar daar blijven we ver onder. De veearts mailde ook nog dat hij zeker nog dacht dat er mogelijkheden voor therapie waren. We zullen vrijdag zien hoe het er allemaal aan toe is, en wat er dan nog aan mogelijkheden is.

Vanmiddag had Zelano weer wat moeite, maar vanavond stond ze er naar mijn idee best goed bij. Ze mochten aan het eind van de middag met zijn allen nog even op de nieuwe wei, en ze heeft samen met Alanda lekker wild rond gegaloppeerd en lopen bokken. Heerlijk om dat weer even gezien te hebben.

Ongeacht wat vrijdag gaat brengen, heb ik besloten om er morgen gewoon een leuke dag van te gaan maken. Ik heb het grootste deel van de dag vrij, en dan ga ik lekker bij de paarden zitten en neem voor Zelano een lading appels en peren mee. Vrijdag wordt hoe dan ook een vervelende dag, een bezoek aan de kliniek zal nooit leuk worden en een bronchoscopie ook niet. Dan kunnen we maar beter een ontzettend fijne donderdag achter de rug hebben. Als dat in het ergste geval haar laatste dag zou zijn, dan is het er een om altijd te onthouden.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 00:01

Zo is het! Die dag neemt niemand jullie meer af. Ik hoop dat de bronchoscopie meer duidelijkheid geeft, en dat er mogelijkheden zijn om Zelano meer tijd met jou te geven!