onderzoek_ schreef:Inleiding
Vragen
1. Welk merkvoer krijgt jou paard of pony?
- Pavo
- Havens
- Hippostar
- Cavalor
- Anders namelijk: Equifyt
(op stal voeren ze Subli sportbrok, maar daar kan mijn paard niet zo goed tegen) Ik koop het nu zelf en zet het klaar voor de pensionhouder)
Wat ook al door meerdere is opgemerkt, bied een keuze tussen hooi en kuilgras, sommige paarden kunnen nl slecht tegen kuil en sommige hebben kuil nodig ivm stof etc.
2. Vind je dat er op een stal de keuze moet zijn tussen sportbrok en basisbrok?
- Ja - niet elke paard heeft dezelfde behoefte
- Nee
- Geen mening
3. Vind je dat een stal naast brok ook iets extra's aan moet bieden zoals: (meerdere antwoorden mogelijk)
- Muesli
- Haver
- Wortels
- Appels
Wij kunnen een wortel abbonnement nemen in de winter, ben er wel erg blij mee.
Waar gaat jou keuze naar uit?
- Vlas
- Stro
- Houtkrullen
Als er houtkrullen of vlas in de stal ligt dan wel iets van stro zodat de paarden wat te knabbelen hebben.
Jullie zouden mij er enorm mee helpen om je mening te geven op bovenstaande vragen.
Alle andere ideeën, opmerkingen en tips over pensionstallen zijn welkom!
Als tip wil ik je meegeven dat je onmogelijk kan voldoen aan alle wensen van de pensionklanten op voergebied. Ik zou een merk uitkiezen waar jezelf achterstaat, daar een sportbrok/muesli en basisbrok/muesli en evt haver of granen mix aanbieden aan de klanten en per paard een voerschema afspreken met eigenaar. Als de eigenaar iets anders wil hebben het voercomponent uit de stalprijs halen en de eigenaar zelf voor voer laten zorgen, dit laten klaarzetten zodat alle paarden gelijktijdig gevoerd worden.
In de praktijk zal 75% - 90% kiezen voor de standaard oplossing en blijven er 1 of 2 over die wat anders nodig hebben.