Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:51

Als ze ondanks de maximale dosis pijnstilling nog niet wil bewegen dan klinkt het niet best, veel sterkte.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:53

Jeetje wat een nachtmerrie zeg... lijkt me zo erg om machteloos te moeten toekijken... Heel veel sterkte, hopelijk knapt je mooie paardje snel op :(:)

Javayo

Re: Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:56

Jeetje, inderdaad een nachtmerrie om door te moeten maken ;( hopelijk knapt ze gauw op, meer tips dan al gegeven zijn kan ik je niet geven. heel veel sterkte, ik duim voor je paard :(:)

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:57

Anya schreef:
Enorm dikke benen en snot met hoge koorts kan ook equine virale artritis zijn. Vaak hebben ze dan ook rode ogen (pink eye wordt het ook wel genoemd). Er zijn middelen om hoge koorts i.i.g. terug te dringen. Daar kun je i.i.g. voor bellen. Je kunt i.i.g. overleggen met een kliniek wat je nog meer kunt doen. Als de ene kliniek niet reageert, dan bel ik gewoon de andere. Ze kunnen ook langskomen desnoods.

Vraag ze wat je kunt doen om het je paard makkelijker te maken. En vraag ze wanneer je moet bellen omdat ze het niet lijkt te redden. Allebei is goed om te weten.

Nogmaals heel veel sterkte!

Ze heeft koortsremmen gehad en de koorts is ook gezakt nu. Ze staat alleen nog vreselijk te trillen/shaken. Ik ben zodra er veranderingen zijn, bel liever te vaak als te weinig.. Ze heeft trouwens geen rode ogen gelukkig.
Laatst bijgewerkt door melsey op 06-02-11 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:58

jeetje wat rot!
Sterkte voor jullie!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:58

de hoeven al bekeken?
hoefjes zal ze nu wellicht niet willen geven maar misschien komt het wel vanuit de hoeven, een ontsteking die doorzet naar boven..?

wat betreft vitaminen/mineralen, het is wel belangrijk op te letten dat je potjes koopt met pillen die ook daadwerkelijk de werkzame stof afgeven, dat is bij goedkope merken niet voor alle vit / min varianten het geval.
dan zou het nog niks helpen terwijl je denkt dat je het aan het paard geeft in juiste dosiring.

heel veel sterkte ik blijf even meelezen..

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:59

potverdikkie schreef:
melsey schreef:
Jeetje potverdikkie, dat klinkt heftig! En helaas ook herkenbaar.. En inderdaad is die machteloosheid het ergste.. Ik hou nog even hoop want wil niet nu al de moed opgeven..

Bij Rocky was het ook zo dat na een aantal dagen zo opgezwollen gestaan te hebben er ineens massa's snot uit 1 neusgat vloeide, en zijn lever het totaal begaf.
En hij kreeg kale plekken waar de zwellingen zaten. Doordat er geen zuurstof genoeg meer bij kon lieten de haren volledig los.

Dat klinkt vreselijk! Hopelijk knapt mijn merrie morgen gewoon weer een beetje op ipv zo'n horrorverhaal!

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:01

Marigold schreef:
de hoeven al bekeken?
hoefjes zal ze nu wellicht niet willen geven maar misschien komt het wel vanuit de hoeven, een ontsteking die doorzet naar boven..?

wat betreft vitaminen/mineralen, het is wel belangrijk op te letten dat je potjes koopt met pillen die ook daadwerkelijk de werkzame stof afgeven, dat is bij goedkope merken niet voor alle vit / min varianten het geval.
dan zou het nog niks helpen terwijl je denkt dat je het aan het paard geeft in juiste dosiring.

heel veel sterkte ik blijf even meelezen..

Dank je! ik geef zoiezo niks zonder overleg met een DA of natuurgenezer oid.

Bedankt voor de tip maar dit lijkt niet uit haar hoeven te komen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:04

Klinkt vreselijk, vooral om te zien. Echt enorm kút zeg, jeetje mina. Je zal je paard maar zo zien staan en gewoon niks kunnen doen! :(:) Vreselijk!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:06

Als het EVA is komen de rode ogen vaak later. Let goed op of ze ook vocht boven de ogen krijgt. Probeer haar gerust te stellen. aaien, met lage stem praten. Check of ze warm genoeg is. Van hoge koorts krijgen mensen en dieren rillingen, dat is normaal, koude koorts. Eventueel zweetdekentje. Wordt ze dan heel warm, benen iets afsponsen.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:07

Mijn paardje heeft een paar weken geleden precies hetzelfde gehad. Ze dachten ook aan het herpes virus (Rhino) maar dat was achteraf niet het geval. Hele hoge koorts, dat ze niet wilde lopen en stond te tollen kwam achteraf gezien door de hoge koorts. Toen die ging dalen ging de motoriek ook weer beter. Hele dikke benen leek einschus (geen idee hoe je dat schrijft) maar dan op 4 benen. De linkerkant van der uier was ook helemaal dik, en later kreeg ze zelfs een dikke vochtbult onder der buik ter grote van een voetbal. Heeft 12 dagen antibiotica gehad en koortsremmers + vochtafdrijvers. Paard van mijn vriendin op een hele andere stal had precies hetzelfde. Ik heb de uitslag van het bloedonderzoek nog niet binnen maar na een week sloeg de antibiotica aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:07

beterschap!!! duim voor jouw paard dat die weer helemaal beter gaat worden!!!

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:08

Joscaa schreef:
Klinkt vreselijk, vooral om te zien. Echt enorm kút zeg, jeetje mina. Je zal je paard maar zo zien staan en gewoon niks kunnen doen! :(:) Vreselijk!

Dat is het ja, het niks kunnen doen! Leg haar het liefst bij mij thuis op de bank met een warme deken..

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:09

Daphne, jou verhaal klinkt inderdaad zoals die van mijn merrie, behalve die vochtbult onder de buik. Ik hoop van harte op dezelfde afloop! bedankt!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:10

Ik hoop van harte voor je dat je paard morgen een heel stuk is opgeknapt.
wordt ze vanacht wel goed in de gaten gehouden door de stalhouder?
Of blijf je zelf in stal slapen vanacht?
Veel sterkte in ieder geval!

HendrikusM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:10

Er heerst momenteel een virus die zorgt voor dikke benen maar dit klinkt wel heel heftig.

Heel veel sterkte voor jou en je paard, heel naar zulke verschijnselen en vooral dat gevoel van machteloosheid kan ik goed begrijpen.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:12

Anya schreef:
Als het EVA is komen de rode ogen vaak later. Let goed op of ze ook vocht boven de ogen krijgt. Probeer haar gerust te stellen. aaien, met lage stem praten. Check of ze warm genoeg is. Van hoge koorts krijgen mensen en dieren rillingen, dat is normaal, koude koorts. Eventueel zweetdekentje. Wordt ze dan heel warm, benen iets afsponsen.

Goed om te weten, ik hou het in de gaten! Toen ze vanmorgen stond te zweten onder een zweetdeken gezet, nu gewoon een dikke winterdeken deze lijkt niet te warm en niet te koud. Gekke is dat ze staat te trillen (echt haar hele lijf schud) terwijl de temp nu laag is door de koortsremmer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:13

De antibiotica is dan niet aangeslagen, maar je paard heeft het virus overwonnen. Antibiotica wordt vaak gegeven om secundaire infecties tegen te gaan. Maar tegen een virus helpt niet zoveel. Uitzieken, pijnstillers en koortsremmers is het devies. Zorgen dat je paard zoveel mogelijk blijft eten en drinken en als het mogelijk is wat bewegen kan. Een virus moet je uitzieken. Geldt voor mens en paard.

@Melsey: dat is koude koorts. En de spierspanning a.g.v. hoge koorts.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:13

Heel veel sterkte voor jou en je paard. Ik duim dat t weer goed komt!

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:13

HendrikusM schreef:
Er heerst momenteel een virus die zorgt voor dikke benen maar dit klinkt wel heel heftig.

Heel veel sterkte voor jou en je paard, heel naar zulke verschijnselen en vooral dat gevoel van machteloosheid kan ik goed begrijpen.

Ooh ja?? Nog niks gehoord.. Weet je ook waar?

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:14

En iedereen met lieve berichtjes, bedankt hoor, doet me goed!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:14

heel veel sterkte en hopelijk is het geen rhino maar een virus wat met de antibiotica is te bestrijden.
mijn merrie heeft vorige maand droes gehad die door der neus naar buiten kwam. ze was ook zo ziek en ik kon niks anders doen dan afwachten weet heel goed hoe je je voelt
Laatst bijgewerkt door borrie01 op 06-02-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:14

doet mij ook wel denken aan een heftig geval van Einschuss...

Wat vreselijk voor je om je paardje zo te zien lijden zonder dat je haar echt goed kan helpen...

Heel veel sterkte meis!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:15

Heel veel sterkte. Beterschap voor je paard, deze is echt doodziek. Lekker warm inpakken en contact houden met de dierenarts is het enigste wat je kunt doen nou.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:16

zodiacje schreef:
doet mij ook wel denken aan een heftig geval van Einschuss...

Wat vreselijk voor je om je paardje zo te zien lijden zonder dat je haar echt goed kan helpen...

Heel veel sterkte meis!

Daar heb ik gisteren ook heel even aan gedacht (maar nog nooit gehoord, 4 benen tegelijk), maar de DA denkt echt aan een virus..