Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Enorm dikke benen en snot met hoge koorts kan ook equine virale artritis zijn. Vaak hebben ze dan ook rode ogen (pink eye wordt het ook wel genoemd). Er zijn middelen om hoge koorts i.i.g. terug te dringen. Daar kun je i.i.g. voor bellen. Je kunt i.i.g. overleggen met een kliniek wat je nog meer kunt doen. Als de ene kliniek niet reageert, dan bel ik gewoon de andere. Ze kunnen ook langskomen desnoods.
Vraag ze wat je kunt doen om het je paard makkelijker te maken. En vraag ze wanneer je moet bellen omdat ze het niet lijkt te redden. Allebei is goed om te weten.
Nogmaals heel veel sterkte!
potverdikkie schreef:melsey schreef:Jeetje potverdikkie, dat klinkt heftig! En helaas ook herkenbaar.. En inderdaad is die machteloosheid het ergste.. Ik hou nog even hoop want wil niet nu al de moed opgeven..
Bij Rocky was het ook zo dat na een aantal dagen zo opgezwollen gestaan te hebben er ineens massa's snot uit 1 neusgat vloeide, en zijn lever het totaal begaf.
En hij kreeg kale plekken waar de zwellingen zaten. Doordat er geen zuurstof genoeg meer bij kon lieten de haren volledig los.
Marigold schreef:de hoeven al bekeken?
hoefjes zal ze nu wellicht niet willen geven maar misschien komt het wel vanuit de hoeven, een ontsteking die doorzet naar boven..?
wat betreft vitaminen/mineralen, het is wel belangrijk op te letten dat je potjes koopt met pillen die ook daadwerkelijk de werkzame stof afgeven, dat is bij goedkope merken niet voor alle vit / min varianten het geval.
dan zou het nog niks helpen terwijl je denkt dat je het aan het paard geeft in juiste dosiring.
heel veel sterkte ik blijf even meelezen..
Anya schreef:Als het EVA is komen de rode ogen vaak later. Let goed op of ze ook vocht boven de ogen krijgt. Probeer haar gerust te stellen. aaien, met lage stem praten. Check of ze warm genoeg is. Van hoge koorts krijgen mensen en dieren rillingen, dat is normaal, koude koorts. Eventueel zweetdekentje. Wordt ze dan heel warm, benen iets afsponsen.
zodiacje schreef:doet mij ook wel denken aan een heftig geval van Einschuss...
Wat vreselijk voor je om je paardje zo te zien lijden zonder dat je haar echt goed kan helpen...
Heel veel sterkte meis!