Is dit iets of is het schadelijk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:41

xmarlies96 schreef:
Oh ja dit heb ik nog niet verteld toen ik haar aan het poesten was ze zat helemaal vol met zand.
Toen kwam er stof & zand uit haar vacht toen dat stof & zand een beetje naar haar toe ging begon ze ook te hoesten maar weet zeker of het daar van kwam.

Maar ze deed het toch tijdens het longeren? Dat heeft echt niets met poetsen te maken. Daarnaast heeft ze een flinke snotneus.
Meid, bel gewoon even. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Het kost je niets, ze verplichten je tot niets, je krijgt gewoon meer informatie en ook gelijk de juiste informatie. Op een forum kan iedereen zonder enige kennis zomaar wat roepen en dan moet je maar zien of de informatie juist is.

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:44

Ik zou haar temperaturen en dan de da bellen. Want die vraagt waarschijnlijk of ze verhoging of koorts heeft

Greetje85

Re: Is dit iets of is het schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:50

Het lijkt mij toch echt verstandig dat je contact opneemt met een dierenarts! En als hij langs moet komen, ja dan kost dat geld. Dat weet je als je een paard aanschaft! TS ik weet dat het jou paard niet is, maar ik kan er zoooo slecht tegen dat mensen een paard kopen die ze vervolgens niet kunnen onderhouden... Als een dier ziek is, ga je ermee naar een arts (dat doe je met je kinderen toch ook???) en daar zit een prijskaartje aan. Als je er nu niet op tijd bij bent kan het weleens een slepende kwestie worden. Paarden hebben gevoelige luchtwegen en dit moet je serieus nemen. Punt.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:52

Greetje85 schreef:
Het lijkt mij toch echt verstandig dat je contact opneemt met een dierenarts! En als hij langs moet komen, ja dan kost dat geld. Dat weet je als je een paard aanschaft! TS ik weet dat het jou paard niet is, maar ik kan er zoooo slecht tegen dat mensen een paard kopen die ze vervolgens niet kunnen onderhouden... Als een dier ziek is, ga je ermee naar een arts (dat doe je met je kinderen toch ook???) en daar zit een prijskaartje aan. Als je er nu niet op tijd bij bent kan het weleens een slepende kwestie worden. Paarden hebben gevoelige luchtwegen en dit moet je serieus nemen. Punt.

Ik weet het! Ik vind het ook erg!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:52

Weet iemand dan hoe duur het is omdat een DA te laten komen?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:54

voorrij kosten zijn al gau (bij ons dan) €40,- dan hebben ze nog niets gedaan.
Laatst bijgewerkt door caboclo op 04-02-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:54

caboclo, lief dat je dit allemaal opzoekt voor TS, maar ik vraag me af (ik ben niet bekend met het product) of dit ook werkt als het paard echt ziek is. Ik kan me voorstellen dat het paard dan ook medicatie nodg heeft.

edit TS: bel dan even naar de dierenarts, dan weet je het gelijk. Dan weet je ook of fenegriek (niet fOEnegriek dus caboclo!) voldoende zal zijn voor dit dier.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:56

Ik ga morgen bellen zoals ik al vaker heb gezegd de eigenaren kunnen zo naar haar toe lopen want ze staan bij hun achter thuis. En ik weet niet of het al weg is.
En als het ECHT erg is bellen de eigenaren wel.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:58

Jammer dat je vandaag niet wilt bellen TS, met zoiets moet je vooral niet te lang wachten. Ik begrijp ook niet wat de moeite is om te bellen, het verplicht je tot niets, maar je hebt wel gelijk juiste informatie.
Misschien kun je de eigenaar even bellen om te vragen hoe het nu met het paard is.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:58

dat ken je ook doen even bellen omtevragen wat het zal kunnen zijn en met de vraag wat je er zelf aan kan gaan doen oa binnen laten staan , weide op , kwa voedings waren geven , producte oa foenegriek , misschien een vitamine stoot? vragen staat vrij en kost alleen ff tijd .
als je het uit legt zegt de DA miss dat moet ik ff zien of misschien klinkt het zo bekent in de oren dat hij zegt dat en dat moet je doen.?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:59

caboclo schreef:
dat ken je ook doen even bellen omtevragen wat het zal kunnen zijn en met de vraag wat je er zelf aan kan gaan doen oa binnen laten staan , weide op , kwa voedings waren geven , producte oa foenegriek , misschien een vitamine stoot? vragen staat vrij en kost alleen ff tijd .
als je het uit legt zegt de DA miss dat moet ik ff zien of misschien klinkt het zo bekent in de oren dat hij zegt dat en dat moet je doen.?

Als de DA wel moet komen zijn die kosten niet voor mij & voor de eigenaren.
Die gaan de eigenaren waarschijnlijk niet betalen want die denken dat het onzin is en dat ze niks heeft.
Dan zeggen ze waarschijnlijk dat ik zeur en word er weggestuurd.
En dat wil ik ook niet!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:01

En als ik haar medicijnen ga geven moeten die eigenaren dat weten want ik kan er niet elke dag heen (heb het druk met school) en die mensen moeten dan die medicijnen gaan geven kan het lijkt mij niet stiekem gaan geven en ik denk als ik medicijnen ga geven dat de eigenaren dat niet goed vinden!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:02

xmarlies96 schreef:
Die gaan de eigenaren waarschijnlijk niet betalen want die denken dat het onzin is en dat ze niks heeft.
En dat wil ik ook niet!

Maar lieve meid (en dat ben je zeker, je bent zo begaan met je verzorgpony!), een dierenarts komt niet, tenzij je daar opdracht toe geeft.
Als de dierenarts het nodig vindt, dan kun je overleggen met de eigenaar. Ik vind ook niet dat JIJ de dierenarts moet laten komen, het is ook niet jouw dier. Daar moet de eigenaar voor zorgen (en betalen!). Maar als je er zo mee in je maag zit, dan kun je natuurlijk altijd gewoon eventjes bellen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:04

xmarlies96 schreef:
En als ik haar medicijnen ga geven moeten die eigenaren dat weten want ik kan er niet elke dag heen (heb het druk met school) en die mensen moeten dan die medicijnen gaan geven kan het lijkt mij niet stiekem gaan geven en ik denk als ik medicijnen ga geven dat de eigenaren dat niet goed vinden!

Meid, ook hier heb je groot gelijk in. Dit moeten de eigenaren ook weten. Je kan niet zonder toestemming medicijnen gaan geven.

Je hebt volgens mij een groot hart en de eigenaren van je verzorgpaard moeten in hun handjes knijpen met zo'n lieve verzorgster!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:04

xmarlies96 schreef:
caboclo schreef:

En dat wil ik ook niet!

daarom staat vragen vrij en dan ken je altijd nog zeggen tegen de DA ik heb het er nog even over met de huidige eigenaar!
ga anders is praten met de eigenaren neem ze mee naar de pony en laat het duidelij zien.!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:05

Ik zou nu bellen, morgen is het weekend en zijn de tarieven een stuk hoger (mocht hij/zij moeten komen)
Daarbij zit een da er niet op te wachten om in het weekend gebeld te worden over een probleem, als dat probleem er vrijdag ook al was. (zeker niet als ze je ook nog eens niet kennen)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:05

Heb je de eigenaren van het paard al verteld wat er gebeurd was bij het longeren?(heb ik misschien overheen gelezen) Anders zou ik ze dat zeker nog even laten weten. Je kan ze ook even bellen om te vragen hoe het nu met het paard gaat. Dan ben je misschien zelf ook wat gerustgesteld.

Ik snap wel dat je niet meteen in de telefoon klimt. Zolang het niet je eigen paard is.... dan zou ik ook weerstand hebben om te bellen.
Sterker nog: als ik een verzorgster zou hebben voor mijn paard dan zou ik niet eens willen dat deze zonder overleg met mij de DA gaat bellen.
Mijn voorstel is: overleggen met eigenaren van paard, en niet zomaar zelf actie gaan ondernemen. Ik neem aan dat het contact met de eigenaren en jou goed is?

Sterkte ermee!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:05

Ik ga morgen bellen.
Als het heeel erg is bellen de eigenaren WEL zo erg is ook weer niet.
Ik wil hier niet een te grote discussie over want nu krijg ik een schuld gevoel!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:07

Gooya schreef:
Heb je de eigenaren van het paard al verteld wat er gebeurd was bij het longeren?(heb ik misschien overheen gelezen) Anders zou ik ze dat zeker nog even laten weten. Je kan ze ook even bellen om te vragen hoe het nu met het paard gaat. Dan ben je misschien zelf ook wat gerustgesteld.

Ik snap wel dat je niet meteen in de telefoon klimt. Zolang het niet je eigen paard is.... dan zou ik ook weerstand hebben om te bellen.
Sterker nog: als ik een verzorgster zou hebben voor mijn paard dan zou ik niet eens willen dat deze zonder overleg met mij de DA gaat bellen.
Mijn voorstel is: overleggen met eigenaren van paard, en niet zomaar zelf actie gaan ondernemen. Ik neem aan dat het contact met de eigenaren en jou goed is?

Sterkte ermee!

Bedankt voor je reactie ik weet idd ook niet wat de eigenaren er van gaan vinden dat ik de DA gaan bellen (heb ik nog niets eens aan gedacht wat de eigenaren er van gaan vinden als ik dat doe.) En dan komen de eigenaren er achter dat ik heb gebeld en word ik daar weggestuurd.
& ik weet wel dat het het beste is dat je belt maar straks is er helemaal niks ergs aan de hand komen de eigenaren de achter dat ik heb gebeld, word ik weggestuurd.
Laatst bijgewerkt door Marls op 04-02-11 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:07

Ts, als je mijn verzorgster was geweest en je had dit niet gemeld dan was ik echt flink pissig geweest.
Groen slijm en hoesten is gewoon niet goed. Daar zul je al gauw een kuurtje antibiotica bij krijgen. Je bent 15, oud genoeg om dat te bedenken.
Bij mij heeft het ook eens te lang aangesleept omdat ik er zelf niet dagelijks kwam en nu een jaar later is het nog niet helemaal over; chronische hoest dus!

Nu, ik snap dat je die rekeningen niet wilt betalen. Misschien kun je zeggen in welke omgeving je woont dan kan iemand je misschien een DA aanraden die je kan bellen. Dring aub nog eens aan bij de eigenaren...Ik zou als eigenaar eerder boos zijn als je NIET belt!

Enne fenegriek zou ik ook alleen maar aanraden bij een simpel kuchje, zonder slijm!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:08

Wel toppie van je hoor, dat je zo bezorgd bent om je verzorgpaard!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:09

Oke :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:10

Gooya schreef:
Wel toppie van je hoor, dat je zo bezorgd bent om je verzorgpaard!

Het is ook een schat van een pony :) & het gaat wel met meer dingen dan alleen dat slechter. En ik blijf er ook net zo lang verzorgen dat ze verkocht of wat dan ook word!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:10

Ik weet dat je het goed bedoelt, ts.. maar ik begin me eraan te storen dat het paardje ziek op stal staat en er in de tussentijd niets gebeurt omdat niemand daarvoor de verantwoordelijkheid neemt! In de tijd dat je hier aan het posten bent geweest, had je ook even naar de eigenaar kunnen bellen of liever nog langsgaan, tenslotte is deze hoofdverantwoordelijke en ik neem aan dat hij het wil weten als zijn paard ziek is. Als je twijfelt of de eigenaar er indien nodig wel een dierenarts bij wil halen, kun je hem misschien dit topic laten lezen..
Laatst bijgewerkt door JPS op 04-02-11 17:13, in het totaal 2 keer bewerkt