toshiba schreef:Als weblogger van 'De wereld volgens Hans' wil ik een paar zaken toelichten:
De inbrenging van RFID in Nederland en Belgie geschiedt onder dezelfde voorwaarden en condities en op dezelfde wijze. [ondeskundig inbrengen daargelaten] Maar ook hier in NL moeten DA een specifieke opleiding volgen om gekwalificeerd te worden. Die opleiding is identiek aan de Belgische.
Het probleem bij inbrengen is vaak de onrust van het paard en de moeilijkheidsfactor om dat precies goed te doen. Wij, de groep Nijhof, hebben ook vanuit Belgie meerdere klachten en problemen binnengekregen. Dus dat in Belgie er geen problemen zouden zijn is onjuist. Ook vanuit andere landen krijgen we klachten, zoals Frankrijk.
Dat het moeilijk in te brengen is en het paard onrustig is, dat is de grootste onzin die ik al gelezen heb! Heb het al bij honderden paarden zien doen en het is sneller gebeurd dan een vaccinatie! Het is onmogelijk verkeerd te doen en een kundige dierenarts doet het in een fractie van een seconde. Voor het paard het beseft zit het er al in. Zelfs bij paarden die normaal niet te prikken zijn.
En als men in Nederland ook een opleiding moet volgen, hoe komt het dan dat iedereen die een chip in zijn handen krijgt er een paard mee mag chippen? Dat snap ik niet. En waarom doen ze het dan zoveel verkeerd?