healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fresco1234

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 14:34

@bramasole: ook daar heb je zelf nog altijd het laatste woord

maar ook jij gaat nu offtopic

ervaring? dan zou ik het fijn vinden wanneer je die met ons deelt.

misschien moet je dan idd een topic openen zoals katja de mod dit voorgesteld heeft.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:57

Ik had mijn bericht al verwijderd Ts. Alle kritische tonen worden namelijk of als offtopic gezien of als een mening zonder ervaring (terwijl ik mijn mening toch echt in dit topic al had gedeeld).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:59

fresco ik vind dat jij erg negatief en aanvallend reageert. :? estherhegt bv is echt niet onrespectvol.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:12

^ sluit ik me bij aan. Daarnaast vind ik 'iemand een reading door de strot duwen' niet echt helpen, al helemaal niet door te stellen dat het paard dr dood de schuld is van baasje omdat zij niet naar de reader luisterd...

Nogamaals; een goede reader/ healer dringt zijn/ haar diensten niet op, stelt jou niet verantwoordelijk voor de dood van je paard als je niet naar hem/ haar luisterd, stelt zich niet boven een da, en belooft geen genezing.
Doet iemand dat wel, dan is het tijd om hard de andere kant op te rennen

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:22

fresco1234 schreef:
en uiteindelijk, als ik het goed begrijp, heeft die reader je gewaarschuwd dat je paard zou overlijden, waar die dus gelijk had. dus zo fout zat die reader niet...

Juist dus, leve de reader en de dreigementen. Hier wordt dus juist zo voor gewaarschuwd door o.a Big Ben, daarom acht ik hem of haar hoog.
Mijn paard overleed een jaar later aan iets anders dan de ongewenste reader verzon. Readen is larie. Readen hoort niet thuis op medisch. Het is meer dan schandalig dat dit op medisch staat en mensen die zoeken naar hulp bij een ziek paard horen bij een dierenarts en niet bij kwakzalvers. Bokt hoort hier ook verantwoording te nemen om dit soort uitwassen te voorkomen. Kritische geluiden kunnen levens redden. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat mensen zoals BigBen monddood worden gemaakt.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 29-11-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:25

EstherHegt schreef:
fresco1234 schreef:
en uiteindelijk, als ik het goed begrijp, heeft die reader je gewaarschuwd dat je paard zou overlijden, waar die dus gelijk had. dus zo fout zat die reader niet...

Juist dus, leve de reader en de dreigementen. Hier wordt dus juist zo voor gewaarschuwd door o.a Big Ben, daarom acht ik hem of haar hoog.
Mijn paard overleed een jaar later aan iets anders dan de ongewenste reader verzon. Readen is larie. Readen hoort niet thuis op medisch. Het is meer dan schandalig dat dit op medisch staat en mensen die zoeken naar hulp bij een ziek paard horen bij een dierenarts en niet bij kwakzalvers.

Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte: Er is geen enkel degelijk bewijs dat readen larie ís. Wat je vindt moet je helemaal zelf weten maar wat ís weten zelfs de wetenschappers nog niet. ;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:39

Ayasha schreef:
Ik ben het met je eens tot op zekere hoogte: Er is geen enkel degelijk bewijs dat readen larie ís. Wat je vindt moet je helemaal zelf weten maar wat ís weten zelfs de wetenschappers nog niet. ;)

Maakt helemaal niet uit, de stelling is hier dat het werkt en je open moet staan anders zou het niet werken. Dat is sectarisch en speculatie. Wetenschap speculeert niet, wetenschap kan een slagingskans aangeven van overlevingskans. Dat risico neem je dan zelf bij een besluit tussen wel of niet opereren.
Mijn ergernis bij dit zoveelste topic is dat er enkel maar positief geblaat mag worden. Critici worden uitgesloten zoals Big Ben die onderbouwt, steeds weer netjes uitlegt en respectvol en onderbouwt.
Ik heb ook vaker in dit soort topics gereageerd, geprobeerd te onderbouwen, bronvermeldingen te geven etc. Maar nee hoor alleen mensen die positieve ervaring hebben mogen meepraten, de logica is verboden, kritisch denkenden mogen niet eens meepraten. De grote smoes is dat je ervaring moet hebben. Ongelooflijk is dit.
Stel jouw paard vecht voor het leven, kijkt op bokt en jawel hoor we moeten gaan readen en geloven tssskkkk. Dierenartsen zijn helemaal niet meer nodig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:54

Dat is de stelling die TS aan neemt. Let je er wel op dat je TS niet voor alle readers laat spreken? :)
En wil je even stoppen met gewoon door drammen en ratelen in die woedebui die je op het moment hebt en lezen wat ik al gezegd heb? :)
Ik begrijp dat ze je tegen je zere been geschopt heeft maar daar kan ik weinig aan doen.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:55

Ayasha schreef:

Klopt, maar er is ook geen enkel degelijk bewijs dat readen wél werkt. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:56

Orlinapaard schreef:
Ayasha schreef:

Klopt, maar er is ook geen enkel degelijk bewijs dat readen wél werkt. ;)

Dat staat er ook niet voor zover ik kan lezen. Er staat enkel dat ze nog niets met zekerheid weten.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:57

Ayasha schreef:
En wil je even stoppen met gewoon door drammen en ratelen in die woedebui die je op het moment hebt en lezen wat ik al gezegd heb? :)

Hmmm woedebui? Als argumenten al woedebui zijn???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:58

Argumenten? Waar? Ik zie enkel een hoop frustraties. :)

Hoezeer ik BB zijn kritische noot ook appreciëer, hij houdt het écht niet altijd even netjes. ;)
En ik doe readings en heb geen enkel probleem met mensen die niet geloven of kritisch zijn. :+ Dus ook dat argument van je gaat al niet op voor alle readers. :+

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:03

Ayasha schreef:

Jij hebt me dus ongevraagd geread?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:06

EstherHegt schreef:
Ayasha schreef:

_O- Nee hoor, daar heb ik geen reading voor nodig. Enkel berichten, die mag ik hopelijk toch wel lezen als je ze op een openbaar forum plaatst of heb je graag dat ik toestemming vraag in het vervolg? :+

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:18

Ayasha schreef:

Citaat:

Citaat:
_O- Nee hoor, daar heb ik geen reading voor nodig. Enkel berichten, die mag ik hopelijk toch wel lezen als je ze op een openbaar forum plaatst of heb je graag dat ik toestemming vraag in het vervolg? :+

Nogmaals de argumenten

Maakt helemaal niet uit, de stelling is hier dat het werkt en je open moet staan anders zou het niet werken. Dat is sectarisch en speculatie. Wetenschap speculeert niet, wetenschap kan een slagingskans aangeven van overlevingskans. Dat risico neem je dan zelf bij een besluit tussen wel of niet opereren.
Mijn ergernis bij dit zoveelste topic is dat er enkel maar positief geblaat mag worden. Critici worden uitgesloten zoals Big Ben die onderbouwt, steeds weer netjes uitlegt en respectvol en onderbouwt.
Ik heb ook vaker in dit soort topics gereageerd, geprobeerd te onderbouwen, bronvermeldingen te geven etc. Maar nee hoor alleen mensen die positieve ervaring hebben mogen meepraten, de logica is verboden, kritisch denkenden mogen niet eens meepraten. De grote smoes is dat je ervaring moet hebben. Ongelooflijk is dit.
Stel jouw paard vecht voor het leven, kijkt op bokt en jawel hoor we moeten gaan readen en geloven tssskkkk. Dierenartsen zijn helemaal niet meer nodig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:22

EstherHegt schreef:
Nogmaals de argumenten

Klopt, maar je negeert wel mijn bericht waar ik bv al zeg dat een reader geen medisch advies heeft te geven. ;)

Citaat:
4
Van mij mag je negatief reageren en je geloofd wat je wil. En hoezeer ik BB zijn inbreng ook apprecieer, hij blijft écht niet altijd netjes. ;) Allerminst zelfs.

Citaat:

Ik zit toevallig ook vaak in dit soort topics en voor elke reader die zegt dat je niet mag is er minstens eentje die zegt dat jouw mening net zozeer telt als die van de positieven. Misschien lees je gewoon een beetje selectief. :)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:27

Ayasha schreef:
Klopt, maar je negeert wel mijn bericht waar ik bv al zeg dat een reader geen medisch advies heeft te geven. ;)

fresco1234 schreef:

mmm de reader zat dus goed? Natuurlijk had ik het paard van de antibiotica moeten halen en anijs moeten geven!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:38

EstherHegt schreef:
fresco1234 schreef:

Mijn paard overleed een jaar later aan iets anders dan de ongewenste reader verzon. Readen is larie. Readen hoort niet thuis op medisch. Het is meer dan schandalig dat dit op medisch staat en mensen die zoeken naar hulp bij een ziek paard horen bij een dierenarts en niet bij kwakzalvers. Bokt hoort hier ook verantwoording te nemen om dit soort uitwassen te voorkomen. Kritische geluiden kunnen levens redden. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat mensen zoals BigBen monddood worden gemaakt.

...En dit vind ik het andere uiterste :n In deze post trek je alles en iedereen over 1 kam, maak jij de mensen die wel achter alternatieve geneeswijze staan monddood. Enkel omdat jij ronduit een rotervaring hebt. Lekker voor de paarden die wél gebaat zijn bij een alternatieve aanvulling.

Alternatieve geneeswijze kan een prima aanvulling zijn op de reguliere geneeswijze!
Maar ga eerst naar de da, en pas goed op wie je om hulp vraagt. Juist om te herkennen wat nu de juiste persoon is, en welke mogelijkheden er zijn staat dit prima onder 'medisch'

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:42

EstherHegt schreef:
Ayasha schreef:

fresco1234 schreef:

mmm de reader zat dus goed? Natuurlijk had ik het paard van de antibiotica moeten halen en anijs moeten geven!

Wil je alsjeblieft even terug lezen? Ik heb jou hierin namelijk al een paar x gelijk gegeven, net zoals Ayasha in de quote hierboven doet. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:43

EstherHegt schreef:
Ayasha schreef:

fresco1234 schreef:

Lees je eigenlijk wel? Of maak je gewoon een leuk verhaaltje om je frustraties te botvieren ?
Wil je me nu echt aanspreken op iets wat een andere bokker zegt? :? De bokker waarvan ik al zei dat ik vond dat zei aanvallender reageerde dan jij? (waarop ik onderhand stilaan moet gaan terug komen. Sjemig beetje normaler mag ook.)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:51

He gezellig daar zijn we weer met zijn allen!!
En lezen blijft erg moeilijk!
En ja ik heb een positieve ervaring met een magnetiseur.Paard elke keer kreupel,Uithof (uni)erbij spuit maar 3 dagen af dan is het wel weer over!Ja 2 dagen en kreupel op een ander been en dat ging een aantal keer zo door mocht niet meer springen wat ze gewoon heel graag deed waardeloos dus.Had al besloten om dan een veulentje te fokken en nooit meer te rijden.Magnetiseur erbij heeft haar behandeld en iets besteld om haar nieren te reinigen paard heeft nog een aantal maanden rad gelopen maar is helaas aan hartfalen de pijp uit gegaan.(ja sectie laten doen op de uni en dat was de reden die ze opgaven want eigenlijk was het niet duidelijk waar aan ze was overleden)Daarbij een afspraak gemaakt dat de zelfde magnetiseur bij de sectie zou zijn die op maandag gedaan zou worden.Maar omdat ze niets te doen hadden op de kliniek hebben ze haar toch maar op zondag ontleed,nou lekkere afspraken dan.Dus een stukje frustratie van mij voor het reguliere circuit.(niet gebaseerd op alleen dit verhaal maar meer waardeloze ervaringen )
Laatst bijgewerkt door zigranta op 29-11-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:54

Wel jammer dat het hier een welles-nietes topic aan het worden is...
Ondanks de verschillende meningen hier, heb ik de indruk dat we het over 1 ding wel allemaal eens zijn: readings etc. mogen niet als een alleenstaande behandeling worden gebruikt. De diagnose en de behandeling moeten nog altijd ingesteld worden door een daarvoor opgeleidde DA. Als je daarnaast kiest voor een reading etc. omdat je daarin gelooft, prima toch? Zolang het maar niet in contradictie is met hetgeen dat de DA vertelt, waardoor de genezing van het paard in het gedrang zou komen.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:57

BigBen schreef:
Het zgn. healen, magnetiseren, en readen is pure kwakzalverij,
puur boerenbedrog, en in het merendeel van de gevallen pure geldklopperij.

Er is nog nooit bewezen dat één van deze "behandelingen" effect had,
integendeel, bij wetenschappelijk onderzoek werd telkens aangetoond
dat zowel healen, magenetiseren, als readen flauwe kul zijn.

Heb je het wel eens bij je eigen laten doen?
Dan pas kun JIJ weten of het ook echt werkt.

Ik ben er zelf getuige van, ik ben gelukkig van me pijn af en me paard gelukkig ook

Maar iedereen heeft zo zijn eigen positieve of negatieve ervaringen hiermee.
Ik heb positieve ervaringen.
Maar gelukkig heb ik ook te maken met iemand die het echt kan en geen kwakzalver is :)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:17

Juut schreef:
Wil je alsjeblieft even terug lezen? Ik heb jou hierin namelijk al een paar x gelijk gegeven, net zoals Ayasha in de quote hierboven doet. ;)

Ja ik lees en in geen een quote van mijzelf dat beweer ik dat het niet mag, mij gaat het er om dat mensen monddood worden gemaakt als er kritisch wordt gedacht. Er is een risico dat door mensen wordt erkend maar dat risico wordt gebagatelliseerd door de opmerking dat je er in moet geloven anders werkt het niet, dat stoort, dat is de methode die wordt gebruikt om mensen monddood te maken en waar Bokt ook intuint. Je mag alleen meepraten als je ervaring hebt, ik doe dat maar ook ik schijn niet goed te lezen omdat ik kritisch ben. Dat zie je ook in verschillende topics steeds terugkomen bijvoorbeeld centrale topics met ernstige aandoeningen daar wordt reclame gemaakt voor readers in plaats van verwezen te worden naar een dierenarts en een juiste behandeling. Readers die de meest bizarre ziektes vaststellen die niet eens bij paarden voorkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:20

EstherHegt schreef:
Juut schreef:

Ja ik lees en in geen een quote van mijzelf dat beweer ik dat het niet mag, mij gaat het er om dat mensen monddood worden gemaakt als er kritisch wordt gedacht. Er is een risico dat door mensen wordt erkend maar dat risico wordt gebagatelliseerd door de opmerking dat je er in moet geloven anders werkt het niet, dat stoort, dat is de methode die wordt gebruikt om mensen monddood te maken en waar Bokt ook intuint. Je mag alleen meepraten als je ervaring hebt, ik doe dat maar ook ik schijn niet goed te lezen omdat ik kritisch ben. Dat zie je ook in verschillende topics steeds terugkomen bijvoorbeeld centrale topics met ernstige aandoeningen daar wordt reclame gemaakt voor readers in plaats van verwezen te worden naar een dierenarts en een juiste behandeling. Readers die de meest bizarre ziektes vaststellen die niet eens bij paarden voorkomen.

Dat wordt door 1 persoon gezegd en 2 andere zitten er meteen boven op dat het onzin is. Wil je echt alle readers verantwoordelijk houden voor iemand die te veel in zichzelf geloofd?