wat zou jij doen als het jouw paard was???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:37

Ik vind dat je moedige keuze hebt gemaakt :(:) . Het is niet fijn om je paard met pijn te zien. Jullie hebben al genoeg meegemaakt.

Toch wil ik jullie nog een fantastisch weekend wensen ook al is dit niet makkelijk. Verwen haar nog dit laatste weekend. En geniet nog van elke seconde die je met haar hebt.............

Heel heel veel stekte...........................

butengeweun

Re: wat zou jij doen als het jouw paard was???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:47

meid veel strekte met je keuze en maak er een lekker weekend van. Ze heeft een goed leven gehad en je hebt alles eraan gedaan om het haar zo goed mogelijk te maken.

Je kiest voor haar en dat is goed.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:37

Meissie krijgt nu duivelsklauw.....zijn we mee begonnen om haar een beetje van de pijn af te helpen maar.........
ik raak nu zo vreselijk in de war.......

Toen ze nog goed was, was onze grootste hobby....spelen samen in de paddock.
ik zeg boe en zij doet of ze schrikt, ik ren mee....en zij kan lekker veel harder ect.
Hiertoe heb ik haar de laatste 2 jaar niet meer kunnen verleiden, ze had de puf niet, geen zin.......

Vandaag kwam ik op stal, haal haar er uit, en het valt me gelijk op dat ze wel erg vlot was voor een paard met 3 pijnlijke benen.....
Ze mocht in de longeercirkel voor 4 uurtjes........
Ze keek me al aan of ze zeggen wilde.......kom je er niet bij?????
Ze liep al ietsje meer heen en weer, daar was ik al blij mee, en ze keek weer wat beter uit haar oogjes.
Totdat 1 van de andere paarden in de wei een sprintje trok......ze deed mee....ging ook rennen en bokken, lol maken???????
Ik dacht, dat is toeval, dat is maar even omdat ze te veel energie heeft.
Ik ga naar haar toe en direct daagt zij mij uit om te komen spelen.
Dit liet ik me onder geen voorwaarde afnemen natuurlijk, die pezen acht wat doet het er nog toe.......we gaan er even lekker voor.
Wat een mooi kadootje zeg!!!!! Ik kon lachen en janken tegelijk.
Ik had verwacht dat ze er een reactie op zou gaan geven, weer sloom zou worden, pijn zou krijgen.........maar nee.
Ik heb haar aan de hand nog lekker laten grazen maar ze bleef wakker en de uitdrukking op haar koppie was weer helemaal zoals ik haar het liefste zag.......
Ik zag geen pijn en verbittering meer maar een dame die de kaas niet van haar brood liet eten, ze had praatjes, was eigenwijs en opdingerig. Weer die ondeugende boef waar je je handen aan vol hebt........heerlijk......maar......
Zou ze gewoon een opleving hebben gehad?
Zou de duivelskauw zo goed werken dat ze zichzelf weer kan zijn?
Ik kan haar toch niet in laten slapen als ze blij is???
Vandaag hang ik in een gouden lijstje........ik wacht nu morgen even af.......

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:51

Tranen in mijn ogen van je geschreven stukjes en de vele reacties hier.
Als het mijn paard was zo ik waarschijnlijk net zo twijfelen..maar zo lang al pijn hebben, neen dat zou ik geloof ik ook niet aan kunnen zien.
Ik wil je ook heeeel veel sterkte wensen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:58

Je bent goed voor je beestje en ik denk dat als je je paard
diep in zijn/haar ogen kijkt dat je dan al een antwoord weet.
Ga vooral op je gevoel af.
Het is een moeilijke beslissing en de keuzes die er zijn heb je genoemd...
er is niet echt een gulde middenweg in mijn ogen.
Nogmaals volg je hart en let goed op je paard uiteindelijk zal zij je het
antwoord zelf geven.

Heel veel suc6

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:00

Moeilijk, heel moeilijk meis!
Vergeet niet dat dieren dat ook aanvoelen. Mijn hond kon op het laatst niet meer lopen. Mijn vader heeft hem naar huis moeten tillen. DA gebeld en die kwam binnen. Dat was zijn grote vriend. Hond stond op (en dus twijfelde ik weer. Hij kon immers weer lopen??) begroette hem en ging op het kleed liggen dat wij speciaal hiervoor neergelegd hadden...

Jouw paard ken je door en door. Zij jou ook! Die duivelsklauw geeft haar misschien een zetje in de goede richting. De rest doet ze wellicht voor jou.

Heel veel sterkte meis. Het blijft moeilijk.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:54

Niet gaan twijfelen....
Je neemt zo'n beslissing niet zomaar en je hebt er alles aan gedaan.

Ook Poon kon nog heel fit zijn en ook bij hem kreeg ik van mensen te horen dat ik nog meer moest proberen. Maar hoe lang moet je doorgaan? En moet je willen wachten tot ze alleen nog maar elke dag een zielig hoopje is? Ik denk dat het een wijs besluit is om nu te stoppen. Ook dat heeft ze verdiend en gelukkig kunnen we die dieren verder lijden besparen.
Sterkte nogmaals :(:)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:57

Jouw beslissing is genomen, zij wist dat, en zij gaf jou wat je nodig had en graag wilde zien. Nog even een keertje samen lol hebben, plezier maken...
Hou dit vast, hou deze dag in dat gouden lijstje, maar vergeet ook niet waarom je deze keuze hebt gemaakt...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 08:46

het klopt, ze gaf me een kadootje.......een hele mooie......
De volgende dag heb ik haar laten grazen aan de hand.
We hebben een plek gezocht waar we niet gestoord werden, daar kon ik even goed denken.
De uren vlogen om, ze was vreselijk fanatiek aan het eten.......alsof ze het weet......ze zal mijn spanning ook voelen....
Na een uur of 2 heb ik haar even in de paddock gezet om te mesten, daar stond ze als een standbeeld naar de wei te turen......daar wil ze heen.....dat kan ik haar niet geven als ze moet herstellen.....maar snel mesten en weer grazen.
Ze heeft zich hier in een paar keer verstapt, het leek of ze een steek/pijnscheut kreeg, zowel achter als rechts voor.
Ze daagde me niet meer uit te komen spelen, wilde alleen nog naar het gras.
Poetsen vind ze heerlijk maar ze had er nu het geduld niet voor.
Ik heb haar compleet verpest met kilo`s wortels en vandaag krijgt ze haar eigen weide waar ze niet gestoord word door anderen.
Voor de mok en blesures maakt het niet meer uit, als ik haar laat kiezen verstapt ze zich 100 x liever dan dat ze niet mag grazen.
Haar masker hoeft lekker niet op voor de bevangenheid, ze kan lekker haar ding doen, als het goed is gaat ze de zon ook nog even voelen, daar kan ze zo vreselijk van genieten.....
Ik zie er zo vreselijk tegen op maandag.........maar het is goed zo, het idee dat ze geen pijn meer heeft, niet word opgesloten terwijl ze de anderen op de wei kan zien, willen spelen maar het niet kunnen, stoer willen zijn maar het niet kunnen, dit en meer zijn de dingen die ze niet doorhoeft te maken.....dat maakt dat ik niet anders meer kan.......

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:24

Ik vind het echt onzettend knap dat je deze keuze hebt gemaakt. Niet voor jezelf maar voor je paard. Ik wil je heel veel sterkte wensen deze laatste dag.. Geniet nog maar lekker van haar! :+:

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:44

Jeetje, ik wil je even zeggen dat ik ontzettend veel bewondering heb voor hoe je hiermee omgaat. Veel sterkte de aankomende dagen. Je bent een voorbeeld voor heel veel mensen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:46

Wat verschrikkelijk moeilijk is dit voor je! Het breekt mijn hart om jouw berichtjes te lezen. Ze heeft jouw nog een heel mooi cadeau gegeven. Een hele mooie herinnering die je voor altijd kunt koesteren. En ondanks het verdriet ook de wetenschap dat je echt alles voor haar gedaan hebt wat je maar kon en aan haar toegegeven hebt toen het gewoon echt genoeg was.
Ik denk dat ze jou daar heel dankbaar voor is. Geniet nog met volle teugen van deze laatste dag en voor morgen wil ik je alvast heel veel sterkte wensen!!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:07

Ontzettend knap van je dat je deze beslissing neemt uit liefde voor je merrie!
Fijn dat ze je het kado gaf van spelen!
Geniet van haar laatste dagen met haar.
Sterkte........

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:24

Respect voor je beslissing en dit zijn de kadootjes die je nog van haar krijg dus koester ze in een gouden lijstje.

Nu ga je nog het positieve allemaal zien maar hoe is ze over een week, over een maand dan zal je weer voor die keuze staan.

Op een van de stallen waar ik heb gestaan stond ook een paard. Werkwillig, leider van de groep, maar.. op 3 benen heel slecht.
Kon nog wel als recreatiepaard gehouden worden maar daar maakte je hem absoluut niet gelukkig mee daarvoor had hij te veel karakter.
Zij heeft ook deze beslissing genomen want haar woorden waren, hier maak ik hem niet gelukkig mee en hij zal altijd over zijn grenzen gaan om te werken voor me en dat is iets dat ik niet wil.

Sterkte morgen, geniet nog van de momenten saampjes.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:25

Je hebt lange tijd voor haar en met haar gevochten. Helaas gaat het niet meer en dan kan je maar 1 ding doen: Nog 1 keer voor haar vechten en dus afscheid nemen.... Het is goed zo, het is genoeg zo.

Laten we haar vooral herinneren als de trotse en stoere merrie die ze was :+:
Afbeelding

Ook via deze weg nog een keer heel veel sterkte morgen :*

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:40

Heel erg veel sterkte morgen!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:48

je verhaal over je mooie paardje raakt me..ik denk dat je voor haar de beste weg kiest om eindelijk "vrij" te kunnen zijn. ik wens je heel veel sterkte morgen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:50

Pff, krijg kippenvel van je berichten... Ik hoop dat je een prachtig weekend met haar hebt gehad, maar zo te horen is dat gelukt. Dat cadeautje dat je van haar hebt gekregen, wat bijzonder zeg, alsof ze het weet.... (wat ze hoogst waarschijnlijk ook doet)... Heel heel veel sterkte morgen... Ik zal aan jullie denken :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:52

Ach wat een verhaal zeg! Je hebt de juiste beslissing genomen en je hebt dit weekend haar nog een heerlijke paar dagen gegeven en nog even lekker van haar kunnen genieten, wat prachtig toch dat ze je nog zo'n cadeau heeft gegeven; ze heeft het geweten, dat kan niet anders.

Ik wens je heel veel sterkte voor morgen en daarna.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:57

goede leuze heb je gemaakt

sterkte !!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:58

heel veel sterkte morgen !
en wat een pracht kado heb je nog gekregen van haar...

ik krijg hier echt een brok van in me keel als ik je verhalen lees.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 00:36

Lieve richtje.....dank je......het deed me zo veel goed om de streken te horen die ze bij jou had gehad.
Ik heb vanavond het kleinste borsteltje gepakt wat ik kon vinden en ben haar daar mee aan het poetsen geweest.
Na al die wortels van vandaag een kunst op zich ;)

Ik aai haar over haar rechter achterbeen en ze vond het heerlijk dus ging ik nog even een poosje daar mee door.
Ineens alsof er een lampje ging branden tilt ze dat been op.
Ik dacht, die krabt even achter haar oor.........nee dus.
Ze tilt haar achterbeen voor de 2de keer op en kijkt me aan en probeert mij aan te tikken met haar neus.
Toen snapte ik haar........ik lach echt even in een deuk..........voor dat kunstje wilde ze EEN WORTEL!!!!!!
Ze is zo vreselijk slim...........heerlijk dier <3

dit wilde ik je graag nog even mee geven.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, het heeft me erg goed geholpen.
Alles wat ik wilde zeggen heb ik haar gezegd.....het is goed zo....

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:48

ik wi je heel veel sterkte wensen voor morgen. je bent heel sterk dat je zo voor haar kiest. ik ben ervan overtuigd dat ze aanvoelt dat je een beslissing hebt gemaakt en dat ze op deze manier nog even wil genieten samen met jou.
zoals je zelf zegt, het is goed zo...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:55

Heel veel sterkte vandaag Y;( .

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:58

We denken aan je vandaag!!