Iemand ervaring met vage koliekklachten, wat kan het zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 08:50

Of hey nu JKK of wat anders is, ik zou Mariadistel bijvoeren, dit ontgift en hersteld de lever, is tevens het enige natuurlijke middel tegen JKK vergiftiging. Kijk eens bij magics-spirit.nl en zie onderstaande link. In de natuur eten paarden deze plant erg graag, in nederland komt hij niet voor maar je kunt het als kruid bestellen.

Heel veel sterkte.

[MD] Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden

fanci_mike

Re: Iemand ervaring met vage koliekklachten, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:12

Ik zal het in ieder geval overleggen met de internist (ze was vandaag helaas vrij...), ga hem even niks op eigen houtje geven zeg maar, maar bedankt voor de tip.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 18:29

Nou hij krijgt nieuwe medicijnen (ontstekingsremmers), het is goed dat hij gaat verhuizen. Over een week of zes weer bloed afnemen. Internist vind het fijn dat hij nu op zijn nieuwe stal dan met een schone lei kan beginnen met betrekking tot omgevingsfactoren. Daarmee kunnen we dan misschien uitsluiten of het aan iets in de omgeving heeft gelegen.
HIj mag zelfs, als zijn conditie goed blijft, weer lichtjes aan het werk!! *\o/*

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:40

nieuwe medicijnen zijn prednison, flinke kuur.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:59

TS, heb net je hele verhaal gelezen. Fijn om te lezen dat je ook tussendoor (ook al reageerde er niemand) de updates plaatste.

Ik weet niet of het verband houd, maar een vriendin van mij is laatst met haar paard ook verhuisd. Paard werd magerder en magerder (geen idee trouwens wat voor testen ze daar op los hebben gelaten), en bleek last te hebben van een verkeerde mineralen balans in het gras, omdat ze op die stal de weilanden tevaak bemestte. Zodra ze het paardje op een andere weide (zonder mestbeleid) plaatste knapte hij weer helemaal op...

Hoop dat je verhuizing je paardje er weer bovenop helpt...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:06

Tsja, met mijn updates hoop ik ooit mensen te kunnen helpen met dezelfde soort problematiek zeg maar ;-)
Er is weinig bekend over lever problemen en hun oorzaken, dus als het ooit iemand helpt ben ik al tevreden. En er komen best wel goede tips naar boven drijven!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 11:04

Voorlopig laatste updateje: de prednisolon kuur heeft gewerkt, zijn leverwaardes zijn nu goed! Hoera! Wel nog wat rekening houden met eiwit inname, en over een maand of drie nog weer een controle bloedprikken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:14

fanci_mike, bedankt voor de update en fijn dat het nu weer beter gaat !

Een van mijn paarden had ook verhoogde leverwaarde,zie [VS] Senioren voer niet in alle gevallen zo goed.. zij heeft nu een spuit Hepagen gehad, is voor de gewone sterveling iets nieuws maar wordt bij sportpaarden al jaren toegepast, dan vooral de internationale paarden die veel vervoerd worden, stress hebben etc.

De DA verzekerde mij dat er geen bijwerkingen zijn, en het schijnt snel en effectief te werken om de lever te helpen herstellen. Geen idee hoeveel het kost overigens. Woensdag heeft ze de spuit gehad.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 15:47

Ik weet dat dit topic al oud is, maar mijn vriendin was vandaag bij de kliniek en daar was dus ook mijn oude stalhoudster met haar paard, om, huubhuubbarbatruc, een leverbiopt af te laten nemen..... Ben toch wel heeeel erg benieuwd wat er nu vervolgens gaat gebeuren. Mijns inziens zou het heel goed aan hun grond kunnen liggen, Mike was na zijn verhuizing en kuur er redelijk vlot bovenop, heeft nog wel een terugval gehad maar dat had dan ook weer met het eten van een bepaald fotosyntese opwekkend klavertje te maken.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 09:48

Het resultaat van het biopt was dat het paard last had van een schimmel. Waar die vandaan moet komen is ook nog een beetje een raadsel maar wel een andere uitslag dan bij ons. Voor stalhouders natuurlijk fijn!
Mijn paard doet het inmiddels nog steeds goed, hij glimt en glanst, conditioneel goed (zelfs met zijn huidige overgewicht door weinig beweging ivm zwanger), gedrag goed. Wel heeft hij wat zwakke voeten na zijn ziekte, of beter gezegd, nu hij vierkant op ijzers staat loopt hij als nooit tevoren. Vroeger was hij ijzerloos en liep ook goed, na zijn ziek-zijn ging hij steeds slechter lopen zonder aanwijsbare oorzaak. (uiteraard weer vee-arts...) Maar nu is hij helemaal blij! En ik dus ook!! Mijn beste vriendje van de hele wereld heeft hard geknokt, en het heeft uitbetaald!!! Denk wel dat dit de laatste post zal zijn. Hopelijk kan dit verhaal ooit iemand helpen in een medische zoektocht.