Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daantjuh20 schreef:Annemeik schreef:Ik heb de foto's ook nog, maar die zijn niet digitaal.
Als ze in het programma EFilm Lite op de cd rom staan, dun kun je rechtsonderin de foto het vierkante hokje aanvinken, de foto selecteren (is dan omringd door een groene rand) dan linksbovenin FILE, dan EXPORT en dan AS IMAGE dan kun je de foto opslaan
Hoop dat het lukt!
Daantjuh20 schreef:@Samantha: Mijn paard vertoonde eigenlijk helemaal geen verzet maar liep niet helemaal soepel meer, toen heb ik een thermografisch onderzoek laten doen (raad ik jou ook aan) en daarna hebben we aan de hand van de thermografische foto's rontgenfoto's laten maken.
Als ik jou was zou ik het paard even lekker met rust laten en eerst eens gaan onderzoeken waar dit vandaan komt![]()
Mijn merrie heeft natuurlijk een weekend Bute gekregen en is sindsdien weer heerlijk vrolijk en ontdeugend zelfs!!
Geen idee hoe dat komt want de Bute is allang uitgewerkt maar ik ben allang blij.
Ik heb haar nog even voor de wagen gehad maar ook dat lukt niet meer, bij het draven trekt haar hele rug strak zoals ik het nog nooit heb gezien.
Dus voor nu bekijk ik het per dag en houden we het bij wandelingetjes en wat beweging aan de longe.
Ik geniet van elke dag zolang me paard zich goed voelt
Samantha_T schreef:Ik heb even een vraagje, heb dit topic doorgelezen en heb een vraagje. Hoe hebben jullie KS ontdekt bij je paard, wat voor symptomen vertroonde je paard? Ik heb namelijk sinds een langere tijd heel veel moeite met opstappen op mijn paard. Ik vind het gewoon bijna eng, als ik er nog niet eens op zit dan worden we al gelanceerd (vooruit of achteruit) en ze bolt helemaal op, verkrampt en gaat na het rennen vol in de ankers. Het is echt heel erg raar en ze doet ook al raar met aansingelen, zowel bij mijn zadel als bij mijn longeersingel. Wanneer ik ongeveer 3 passen heb gelopen, dan gaat het goed en is er geen probleem meer. Ze is wel wat stijf, maar ze is ook geen 5 meer(ze is 15 a 16) dus dat is opzich niet zo heel raar. Nou heb ik volgende week een afspraak met mijn zadelmaker, dus dan ga ik kijken of het mijn zadel is (lijkt me niet is vorig jaar pas opgevult). Klinken deze symptomen jullie een beetje bekend in de oren, wat betreft KS? Als de zadelmaker niks uitwijst, dan ga ik volgende week de DA bellen, liever het zekere voor het onzekere...
Misschien kunnen jullie me al een beetje helpen.
Daantjuh20 schreef:Lobke had gister een erg goede dagEn ik heb het op film staan!
Bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=OIOw4wEMZxM
Daantjuh20 schreef:Deze DA raad mij inderdaad aan haar voor de wagen te zetten om spiermassa te kweken, kilometers maken, maar het punt is dat voordat ik haar vorige maand stil zette zij eigenlijk in topconditie was en genoeg spiermassa had en desondanks heeft ze toch last van haar rug gekregen (ze houd het strak en ik krijg het niet ontspannen) dus vraag ik mijzelf af wat ik ermee bereik om dit weer op te bouwen terwijl ze zich niet kan ontspannen in de rug en dus het alleen maar erger maak
Verder adviseerde hij myoplast of anabolen corticosteroiden oftewel van die leuke mannelijke hormonen waarvan je zogenaamde opgeblazen spieren krijgt die vervolgens direct weer verdwijnen als je ermee stopt, nee spieren kweek ik liever door gewoon langzaam opbouwens te trainen
Ik ga het zeker zodra ze morgen weer op ijzers komt proberen en dan merk ik gauw genoeg hoe het gaat (voordeel is dat ze nu een tijdje op rust heeft gestaan op de wei) maar de DA denkt dat als ik die spieren kweek dat haar kan ondersteunen en ze vervolgens wel weer fijn kan gaan lopen ook is hij ervan overtuigd dat ze niet met pijn loopt, echter maakt mijn paard me iets anders duidelijk
Let wel ik zet me paardje graag aan het werk, het bevalt haar helemaal niet op de wei maar ik wil dit wel op de juiste manier doen ipv dat ik haar nog meer naar de klote help
Adin schreef:Daantjuh20 schreef:Lobke had gister een erg goede dagEn ik heb het op film staan!
Bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=OIOw4wEMZxM
dat ziet er goed uit inderdaad. Maar die van mij gaat ook atlijd zo te keer.
Als je die ziet bokken en springen zou je zeggen dat hem niets mankeert, helaas is dat toch echt wel het geval.