Is zijn tijd gekomen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

indrasjacks

Re: Is zijn tijd gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:03

Ik wil je eerst heel veel sterkte wensen.
Sorry als ik nu heel bot overkom ik heb hetzelfde meegemaakt maar is het niet in het belang van het dier en zijn gevoel de knoop zsm door te hakken.
Probleem is nl niet alleen dat jij het voor jezelf steeds erger maakt maar het paard voelt het ook aan. Daarnaast zag ik op pagina 1 slacht genoemd worden.
Alles maar dat zou ik nooit doen mijn maatjes zou ik niet kunnen slachten na zoveel trouwe dienst en liefde zou ik dat niet kunnen.

Nogmaals ik wil je absoluut niet aanvallen ik ben gek op mijn gezin en dieren mijn dieren ziijn net als mijn kinderen ook mijn kinderen maar daarintegen ben ik wel zo eerlijk en nuchter als het moet dan moet t
als je ziet dat het paardje het niet meer wil laat hem in zijn waardigheid gaan en rek niet onnodig zeker als hij waarsch pijn heeft.

Ik wens je echt heel veel sterkte mijn paardje heeft van zaterdag tot dinsdag gelegen, ik heb elke dag naast haar gezeten urenlang een paar keer per dag. de een kan dit de ander niet dacht niet dat ik t had gekund maar ging vanzelf.
was voor haar de beste besllissing toen
ze had een dik been da wilde niet inslapen maar ze was oud en had de winter ervoor meermaals longontsteking gehad en zou komende winter niet overleven als ze het weer kreeg het was okt mooi weer en ik wilde haar op die mooie zonnnige dag laten gaan nou ja wilde ze wilde het zelf.
Toen de da kwam legde ze haar hoofd op mijn schouder en zuchtte maw het is goed zo laat me maar gaan normaal maakte ze hoe dan ook dat ze wegkwam of schrok ze als ze hem zag nu niet het was goed zo
achteraf goede beslissing ze had toen ze dood was zagen we t pas een infectie in d``r hoef die haar 90% doorgetrokken naar de longen en een verstiking veroorzaakt.
Mis haar na 6 jaar nog iedere dag klinkt cliche maar huil er nog vaak om,
maar dit is wat ze wilde de da wilde wachten tot de maandag ivm de kadaverwagen die kon nl pas op dinsdag halen maar ik wilde haar niet nog 2 dagen met pijnstillers laten lopen wetende dat ik haar moest laten gaan en ik kon het haar ook niet aandoen wetende wat er zou gaan gebeuren.

Heeeel veel sterkte de komende tijd,
nogmaals kan ot overkomen maar bedoel het goed en zet altijd belang van een dier voorop

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 14:33

Alles is geregeld. DA en Rendac. Ook een backup-loader als het met die van ons niet lukt (die heeft een grotere grondbak).

Slacht zou zeker een optie zijn geweest, alleen kunnen ze door de Bute en pijnstillers zijn vlees niet gebruiken en dan wil ik hem ook niet kwellen door hem eerst een rit in de trailer te moeten laten maken. Daarbij heb ik 5 jaar geleden, vóór zijn operatie al een keer voor de keuze gestaan en heb het wel doordacht.

Even ter verduidelijking, ik zag 2 posts hiervoor dat iemand dacht dat het om mijn 5jarige ging, maar dat is niet zo. Ik heb ook nog een paard van 20 jaar. Híj wordt maandag afgemaakt. Dit is 'em:

Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:12

heel veel sterkte deze dagen :(:)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:20

Heel veel sterkte, ik denk dat je de juiste beslissing heb gemaakt. Al is het een hele moeilijke, petje af dat je dit doet voor je dier.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:55

Ja heel veel sterkte
Ik zou het niet kunnen zou t zelfs niet overwegen voor de slacht zou het het ier niet kunnen aandoen alleen voor die paar banketstaaf centen, Vind inslapen toch veel humaner,
Ik houd teveel van mijn dieren om dat te kunnen maar respect voor diegenen die dat wel kunnen.

Ik ben daar niet zakelijk genoeg voor voor mijn dieren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:21

indrasjacks schreef:
Ja heel veel sterkte
Ik zou het niet kunnen zou t zelfs niet overwegen voor de slacht zou het het ier niet kunnen aandoen alleen voor die paar banketstaaf centen, Vind inslapen toch veel humaner,
Ik houd teveel van mijn dieren om dat te kunnen maar respect voor diegenen die dat wel kunnen.

Ik ben daar niet zakelijk genoeg voor voor mijn dieren.

ik vind een erg ongepaste post!
alsof mensen die voor slacht kiezen niet van hun dier zouden houden!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 17:56

Vind ik ook. Ik heb dit 5 jaar geleden al eens serieus moeten overwegen. Ik hou als geen ander van mijn paarden, kan het niet aanzien dat ze pijn hebben of ander ongemak. De mensen in mijn omgeving zien dat ik bijna net zoveel geef om mijn dieren, als om mijn kinderen.
Slacht is niet slecht, alleen is het op dit moment geen optie door medicatie en het jarenlang niet op de trailer hebben hoeven staan.
5 Jaar geleden was het wel denkbaar, voor zijn operatie.
Als het dan gemoeten zou hebben, had ik hem zeker naar de slacht gebracht. Mijn man (toen nog vriend) heeft weken met hem aan een touwtje gelopen, zodat mijn paard hem ging vertrouwen en met hem mee zou lopen het slachthuis in. Gelukkig is het toen niet zover gekomen, maar ik denk niet dat je beseft wat je zegt. Dit doet al zeer genoeg...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:20

Ik vind die post ook nogal ongepast, als diegene "zakelijk" over het paard dacht en niet van hem hield, deed diegene er ook niet alles aan om te onderzoeken wat er aan de hand was..ik vind het heel erg voor je en voor je paardje, maar je hebt gelukkig vast nog wel genoeg mooie herinneringen en ik wens je veel sterkte toe! ik vind het goed van je dat je het paardje toch nog een enorm mooie tijd heb kunnen geven en alles geprobeerd hebt!!!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:33

Nogmaals ik heb vooraf gezegd wil niemand voor het hoofd stoten dit is mijn mening vind het niet correct om je huisdier nar de slacht te brengen omdat ik niet begrijp waarom inslapen merkt ie niks slacht ruikt hij vooraf wat gebeuren gaat brr nee ik niet maar ieder het zijne.
Daarnaast dat terzijde weet ik wel wat je doormaakt heb het met mijn 1e paardje gehad zoals eerder beschreven en vandaag de knoop doorgehakt voor mijn 28 jarige merrie ze moet een ingreep ondergaan die alleen onder roes kan maar die roes kan haar dood worden gezien haar slechte hart. echter als ik het niet doe leeft ze in pijn
de kans is 75 % dat ze het niet overleefd en toch doe ik het voor haar.
Ze heeft het verdiend na trouwe dienst vind ik

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:37

indrasjacks schreef:
Nogmaals ik heb vooraf gezegd wil niemand voor het hoofd stoten dit is mijn mening vind het niet correct om je huisdier nar de slacht te brengen omdat ik niet begrijp waarom inslapen merkt ie niks slacht ruikt hij vooraf wat gebeuren gaat brr nee ik niet maar ieder het zijne.

Ik denk dat zowiezo ieder zijn eigen keuze's moet kunnen maken, en de eigenaar geeft duidelijk om het paardje dus ik denk ook niet dat het om een geld kwestie is zoals je eerder aangaf. En meningen moeten altijd kunnen, maar (voor)oordelen moet je altijd voor oppassen,want zo kan het ook overkomen met zulke posts.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:42

nou meid, sterkte de komende tijd
goed dat je de beslissing kan nemen, ik weet hoe moeilijk het kan zijn
geniet nog maar lekker van je mannetje, laat het een mooie tijd zijn, vol mooie herinderingen

slim dat je alles van te voren hebt geregeld, dan hoef je daar maandag niet meer aan te denken

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:08

Ik lees je topic vandaag pas. Je hebt een moedige beslissing genomen, een hele moeilijke beslissing.
Wens je veel sterkte komende dagen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:58

Heb nooit beweerd dat ze niet om haar paard geeft en weet ook dat t vreselijk zeer doet.
maar los daarvan wat ik dus wilde zeggen is dat ik het niet begrijp waarom iemand ( even los van TS) die keus kan maken al zou t niks opbrengen om het paard naar de slager te doen.
Ik begrijp dat gewoon niet en dat is niet negatief bedoeld eigenlijk vraag ik gewoon waarom die beslissing,
nogmaals wil niemand vor het hoofd stoten zeker TS niet die heeft het zwaar genoeg . Maar dit is even algemeen, puur omdat ik het niet zou kunnen wil ik graag weten waarom maakt iemand die keus??

TS heel veel sterkte voor maandag zal aan je denken en een kaarsje branden

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:09

Ik wens jou echt alle sterkte van de wereld toe TS! :(:)
wat vreselijk!!!!!!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 08:07

Indrasjacks, 5 jaar geleden zou mijn paard enorm tegen de spuit hebben gevochten, hij is sterk en was er nog niet klaar voor. Een kopschot zou dan veel humaner zijn geweest voor hem. De trailer was voor hem een gezellig uitje en daarom kon ik het wel maken voor hem.
Nu is hij op. In zijn ogen zie ik dat het klaar is voor hem en in de trailer is hij al 2 jaar niet meer geweest.

Jouw paard heeft in ieder geval nog 25% kans om erbovenop te komen, mijn paard 0%. Klein verschilletje, nietwaar? Dat mag sarcastisch klinken en eigenlijk bedoel ik het ook wel een beetje zo. Het doet me zeer dat iemand denkt dat ik niet de juiste beslissing neem.
Als ik geen hart voor hem had, was hij 5 jaar geleden al dood geweest. Daarentegen heb ik hem gehouden, dure operaties laten ondergaan (met de strikte voorwaarde eraan dat hij een paardwaardig bestaan kon leiden), hem op speciaal beslag laten zetten en hem als grasmaaier slash boscrosser en maatje gehouden.

Nu is zijn tijd daar en wil ik zorgen dat alles goed en rustig verloopt. Vanmiddag komt de afscheidsbrigade: zijn bijrijdster en mijn goede vriendin.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:20

Ik wens je heel heel veel sterkte

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:41

Meis,ik wil je heel veel sterkte wensen,voor nu en voor de moeilijke tijd die nog komen gaat :(:)
Probeer er,ondanks alle verdriet,toch nog een paar mooie dagen van te maken samen.

Giving up doesnt allway's means you're weak
Sometimes it means you're strong enough to let go...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:04

Pieteritus, nog maals heel veel sterkte voor deze dagen. Geniet nog maar even lekker van hem. Doet me zeer dat er in dit topic toch weer over jou keuze gediscussieerd wordt, Het is al zo moeilijk om überhaupt een keuze te moeten maken!! En dan komt het ook nog zo over alsof je niet van je paard zou houden, nou sorry hoor dat is toch wel overduidelijk!! Sterkte hoor meid, en rustig aan.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 12:50

Zojuist heeft de DA nog gebeld. Zij had ook bloed getrokken bij mijn paard en daar kwam uit dat hij bloedarmoede heeft en een chronische ontsteking. Ook was er bloedworm te zien.
Ze vroeg me wat ik nu wilde en ik heb haar uitgelegd dat als hij geen pijn aan zijn been had, ik direct medicatie voor hem wilde.
Maar het feit dat hij gevoel heeft, is nu doorslaggevend en daar is niets meer aan te doen.
Dan heeft het ook geen nut om hem tijdelijk op te lappen voor een paar maanden (ontsteking en wormen weg) en dan af te spuiten omdat hij pijn heeft.
De DA vond het nogmaals de beste keus én het meest fair naar mijn paard toe, om hem in te laten slapen (afmaken kan ik niet typen, dat klinkt zo cru), omdat hij zijn pijn niet snel laat zien.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:53

Oei dus de bloeduitslag is ook niet zo best.
Je keuze zal ongetwijfeld de beste zijn, nogmaals sterkte.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:23

TS klopt in dit geval heeft mijne als ik geluk heb 25% kans maar waarsch zal ze het niet overleven
Als je goed hebt gelezen heb ik deit met mijn vorrige ok meegemaakt ik had ook geen kritiek op slachten zou het zelf niet kunnen en heb ook gezegd dat ik het niet begreep.
Nu je mij verteld waarom je dan zou willen slachten zeg ik ja ok respect dat je dat had gekund, ik zou het helaas gevoelsmatig niet kunnen en durven ik ga voor inslapen.

nogmaasl zoals eerder gezegd ik wil je niet voor je hoofd stoten of aanvallen ( komt misch zo over maar echt niet de bedoeling van mij)
Ik begrijp echt dat je door een hel moet gaan en dit is het beste voor het beestje.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:25

Zoals ook al via pb: Heel veel sterkte de komende dagen.. En mijn pb box staat altijd open voor je :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:39

Nogmaals heel veel sterkte met je paardje mogen de laatste dagen die jullie hebben maar heel fijn zijn !

Ownix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:46

Altijd verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen, maar je maakt zeker weten de juiste beslissing.
Erg dapper van je dat je alles zo goed hebt geregeld.
Het doet verschrikkelijk pijn om na zoveel jaartjes zo een beslissing te moeten maken.
Geniet nog van de laatste dagen samen,ik hoop dat je een mooi en rustig afscheid kan nemen wanneer het moment daar is.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:58

Wat een triest verhaal.. maar ik denk dat je de goede beslissing neemt. Ik heb zelf ook een paard van 19 en heb ook al eens nagedacht over wat ik zou doen als ik zo'n zelfde beslissing zou moeten maken; thuis of bij de DA. Bij de DA kun je na het afscheid (wel in een voor je paard vreemde omgeving) in je auto stappen en houd het verhaal daar op.
En thuis moet ik m'n halve tuin/stal afbreken voor ik hem uberhaupt op zou kunnen laten halen. Ik weet het ook gewoon niet.
Moeilijke bij jou is dat je paard lang niet op de trailer heeft gestaan...

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!! Welke beslissing je ook gaat maken.