Zo wat een hoop reacties ineens
Nemurin schreef:Ja eiwitbultjes was ook het eerste waar ik aan dacht, en nu ik dermatophylose heb opgezocht, kom ik toch weer terug op de eiwitbultjes. Dus een overgevoeligheidsreactie en betadine wassen inderdaad.
Verder nog niets gevonden, dus hou het voorlopig hier maar op.

Dank je! IMJ zei dat je dierenarts in opleiding bent, altijd handig
De bultjes zijn niet pijnlijk want heb vandaag zelfs gereden (singel zit voor een deel op de bultjes) en ze had nergens last van. Op haar achterbeen heb ik een korstje eraf gehaald, liet snel los.
Ik heb haar alleen wel vanavond van top tot teen met imaverol gewassen (heel potje er doorheen gejast
) maar dat had ik dus beter niet kunnen doen? Moet ik haar nu ook nog een keer met betadine wassen?
alison_belle schreef:Mijn merrie kreeg ook allemaal kale plekjes, ongeveer net zoals deze.
Ze verging ook van de jeuk, dat wel.
Ik dacht ook aan een schimmel maar dat was het niet.
DA vond het lijken op een alergische reactie op vliegjes/ dazen ect.
Uiteindelijk heb ik (voor iets anders) een bloedonderzoek laten doen.
Daaruit bleek ze leverbot besmetting te hebben.
Dat lopen ze vooral op in een landje waar schapen of jkoeien hebben gestaan.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit het zelfde is maar het schoot wel gelijk door mijn hoofd.
Ik dacht, ik meld het even.
succes er mee
Hou op met die enge verhalen
In dat land waar ze staat hebben de afgelopen 35 iig geen koeien of schapen gelopen. Ik ga niet meteen van zoiets uit maar het is natuurlijk altijd goed om alle mogelijkheden te horen.
@Esterhegt: ik ga even je link bekijken.
Nemurin schreef:Het is GEEN schimmel. Waarschijnlijk een allergie en daar blijf ik bij.

Ik kan wel begrijpen waarom je naar twee kanten zit te kijken, maar ben even de naam kwijt. Die regenschurft bedoel jij geloof ik.
Haha! Heb ik je reactie mooi te laat gelezen
Heb haar zo rond negen uur van top tot teen gewassen met imaverol. Weet ik dus ook meteen dat ik haar niet meer heof in te sprayen met imaverol, ik had al een spuitfles klaar staan.
EstherHegt schreef:Voor Hinco hopen we op een schimmel. Ik ben en blijf wel benieuwd of het aan een kant is. Want als het aan een kant is kan het gewoon zijn dat ie ergens in heeft gelegen, een plantje, mierennest of whatever.
Het is aan 1 kant, maar er zitten helemaal geen distels of wat dan ook in het land.
@IMJ: het zijn idd zeker weten geen teken, het zijn echt zwarte korstjes.
Vanavond bij het wassen leek het iets minder erg omdat sommige korstjes er af waren gevallen. Misschien kan ik haar morgenochtend nog ff wassen met betadine. Ze ziet me al weer aankomen met een emmer water
Laatst bijgewerkt door Hinke op 15-08-10 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt